ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι αναλυτές και η αγορά είναι ιδιαίτερα αισιόδοξοι για τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία αποτιμάται στο ταμπλό του ΧΑ στα 1,83 δισ. ευρώ, ενώ οι τιμές στόχοι είναι αρκετά υψηλότερα. Η αισιοδοξία για τον Όμιλο και τους σχεδιασμούς του αποτυπώνεται και στις αποδόσεις της μετοχής που από τις αρχές του έτους είναι στο +35%, επίδοση που την κατατάσσει στη δεύτερη θέση από τις μετοχές της υψηλής κεφαλαιοποίησης.
Η επενδυτική τράπεζα ΑΧΙΑ και οι αναλυτές Κωνσταντίνος Ζούζουλας και Χριστιάνα Τσουκαλά επισημαίνουν ότι μετά την έναρξη λειτουργίας της Αττικής Οδού, υπό την ιδιοκτησία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ανανεώνονται τα βασικά σημεία της παραχώρησης, μιας από τις πιο προσοδοφόρες παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων στην Ευρώπη.
«Από τις 6 Οκτωβρίου 2024, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ο νέος παραχωρησιούχος της Αττικής Οδού. Αυτό είναι νωρίτερα από ότι είχαμε αρχικά προβλέψει, αφού στο τελευταίο μας σημείωμα υπολογίζαμε τη λειτουργία της Αττικής Οδού από την 1η Ιουλίου 2025. Ο όμιλος πλήρωσε 3,27 δισ. ευρώ για την 25ετή παραχώρηση, εκ των οποίων τα 671 εκατ. ευρώ ήταν ίδια συμμετοχή με κεφάλαια (equity ticket) και τα υπόλοιπα 2,6 δισ. ευρώ χρέος από ελληνικές τράπεζες. Στις 8 Οκτωβρίου 2024, ο όμιλος ανακοίνωσε ότι η Latsco (ένα οικογενειακό γραφείο που έχει ήδη μερίδιο 7,56% στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) πρόκειται να αποκτήσει μερίδιο 10% στη θυγατρική της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που ελέγχει την Αττική Οδό (Νέα Αττική Οδός Α.Ε.) με πριμ 15% επί της αρχικής δεσμευμένης επένδυσης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο έργο ή έναντι 77 εκατ. ευρώ περίπου», επισημαίνει η ΑΧΙΑ.
«Σημειώνουμε ότι αυτού του είδους η συμφωνία (πώληση μεριδίου στο αρχικό στάδιο μιας συναλλαγής) είναι πολύ συνηθισμένη στο χώρο των υποδομών και αποτελεί ουσιαστικά συναλλαγή τύπου συνεπένδυσης. Θεωρούμε ότι η συμφωνία με τη Latsco αποτελεί θετική εξέλιξη για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Η συμφωνία συμβάλλει στην περαιτέρω μείωση του κινδύνου του έργου, ενώ το ασφάλιστρο που καταβλήθηκε επιβεβαιώνει το ελκυστικό σημείο εισόδου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Αττική Οδό. Επιπλέον, η συμφωνία οδηγεί σε αυξημένες αποδόσεις για τον όμιλο μέσω βελτιωμένου εσωτερικού συντελεστή απόδοσης (IRR) και μειωμένου χρόνου αποπληρωμής. Με βάση την άσκηση μοντελοποίησης, για την προσφορά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο κεφαλαιακός IRR εκτιμάται σε 13,20%, ενώ η καθαρά παρούσα αξία για το έργο, υποθέτοντας επιτόκιο προεξόφλησης 9%, εκτιμάται σε 322 εκατ. ευρώ ή 3,1 ευρώ ανά μετοχή. Επί του παρόντος, η τιμή στόχος για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαμορφώνεται στα 27,40 ευρώ ανά μετοχή με σύσταση αγοράς», καταλήγουν οι αναλυτές της ΑΧΙΑ.
Η Euroxx Χρηματιστηριακή και οι αναλυτές της Αλέξανδρος Μπουλουγούρης και Φανή Τζιουκαλιά έχουν επικαιροποιήσει το μοντέλο τους για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για να συμπεριλάβουν την προηγούμενη ενοποίηση της Αττικής Οδού. Η τιμή στόχος για το επόμενο δωδεκάμηνο είναι στα 26 ευρώ ανά μετοχή, προσφέροντας άνω του 45% περιθώριο ανόδου και σύσταση υπεραπόδοσης έναντι της αγοράς (overweight)», εξηγούν οι αναλυτές της Euroxx Securities.
«Η άποψή μας για τη μετοχή παραμένει ανοδική, λόγω του ελκυστικού χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων και της ισχυρής δύναμης πυρός των 2 δισ. ευρώ περίπου για νέες ευκαιρίες. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι, κατά τη γνώμη μας, ένα από τα καλύτερα “παιχνίδια” στην Ελλάδα για την εκμετάλλευση της ανάπτυξης των έργων υποδομής. Η μετοχή διαπραγματεύεται επί του παρόντος με περίπου 8,3 φορές τον δείκτη EV/EBITDA για το 2028, αφού παγιωθεί πλήρως η παραγωγή EBITDA από τα μεγάλα έργα που αναλαμβάνονται το 2024-2025. Έχουμε επικαιροποιήσει το μοντέλο μας για να συμπεριλάβουμε την προγενέστερη ενοποίηση της Αττικής Αυτοκινητόδρομος (υποθέτουμε το δ’ τρίμηνο φέτος). Δεν υπάρχει καμία αλλαγή στις μακροπρόθεσμες προβλέψεις μας και συνεχίζουμε να υποθέτουμε EBITDA σύμφωνα με την καθοδήγηση των 0,7-0,8 δισ. ευρώ έως το 2028 από περίπου 0,4 δισ. ευρώ το 2024, λόγω της ενοποίησης και της ωρίμανσης των νέων παραχωρήσεων. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα αποτελέσματα α’ εξαμήνου σε γενικές γραμμές σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας. Τα αποτελέσματα καθορίστηκαν από τα ισχυρά αποτελέσματα από τον τομέα των παραχωρήσεων, αντισταθμίζοντας σε μεγάλο βαθμό τα ηπιότερα έσοδα από τις κατασκευές και τη συμβατική ενέργεια (τα οποία αναμένουμε να αντιστραφούν σε μεγάλο βαθμό στο β’ εξάμηνο). Όσον αφορά τις τελευταίες συναλλαγές, η παράδοση για τον Αυτοκινητόδρομο Αττικής είναι πλέον πιθανή το δ’ φετινό τρίμηνο, η πώληση της Τέρνα Ενεργειακής αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο (με την υποχρεωτική προσφορά προς τις μειοψηφίες στη συνέχεια) και το κλείσιμο της Εγνατίας Οδού έχει προγραμματιστεί για το α’ τρίμηνο του 2025», καταλήγουν οι αναλυτές.
Διαβάστε επίσης
AXIA για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: H σημασία της συμμετοχής της Latsco στην Αττική Οδό
ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Σε νέα εποχή στον αστερισμό της Masdar – Τα επόμενα βήματα
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στις 23 Οκτωβρίου η ΓΣ για την πώληση της Τέρνα Ενεργειακή