Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
ΑΓΟΡΕΣ

Αυτή είναι η ανεκμετάλλευτη αγορά που θα αποτελέσει “σανίδα σωτηρίας” για την άλλοτε ακλόνητη Coca-Cola

Όλο και περισσότερες έρευνες συνδέουν την κατανάλωση αναψυκτικών με μυριάδες ασθένειες που οδηγούν ακόμα και στον θάνατο. Συγκεκριμένα αμερικανική μελέτη με επικεφαλής την Δρ. Gitanjali Singh αποκάλυψε πως η ζάχαρη που περιλαμβάνεται σε ποτά, αναψυκτικά και χυμούς σχετίζεται με 183.000 θανάτους κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο. Επιπλέον οι επιστήμονες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, επισημαίνοντας πως τα συγκεκριμένα ποτά συμβάλλουν στην εκδήλωση παχυσαρκίας, στην αύξηση του κινδύνου του διαβήτη, καρδιαγγειακές παθήσεις ακόμα και σε μορφές καρκίνου.

Όλα αυτά είχαν σαν αποτέλεσμα την διαρκή πτώση των πωλήσεων στα αναψυκτικά, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ, που αποτελούσε τον βασικότερο καταναλωτή των μεγαλύτερων επιχειρήσεων παραγωγής τους. Για να αποφύγει την συνεχή κάθοδο των πωλήσεων η Coca- Cola οδηγήθηκε στην αναζήτηση νέου πελατολογίου στρέφοντας το βλέμμα στην… Αφρική. Η επιχείρηση-κολοσσός στον τομέα των ανθρακούχων ποτών είχε αποκαλύψει πως θα επενδύσει 17 δις δολάρια μεταξύ 2010 και 2020, στην Μαύρη Ήπειρο, ποσό που τελικά τριπλασιάστηκε την προηγούμενη κι’όλας δεκαετία.

Στα τέλη Ιανουαρίου η Coca-Cola ανακοίνωσε την μεγαλύτερη υπερατλαντική επένδυσή της που χρονολογείται από το 2012. Πρόκειται για ένα μερίδιο 40% στην μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής χυμών στην Νιγηρία ,την TGI Group’s Chi Ltd, η οποία προωθεί τις μάρκες Chivita 100% και Chi Ice Tea. Μέσα στα επόμενα τρία χρόνια η Coca-Cola σκοπεύει να αγοράσει εξολοκλήρου την TGI Group’s Chi, σχολιάζοντας χαρακτηριστικά: “Eίμαστε τρομερά αισιόδοξοι για την θετική πορεία της οικονομίας της Αφρικής και αναγνωρίζουμε την σπουδαιότητα της εξασφάλισης γι’ αυτό και είμαστε ένα βήμα μπροστά στις εξελισσόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών, διευρύνοντας την γκάμα μας με νέα προϊόντα” δήλωσε ο Kelvin Balogun, πρόεδρος της Coca Cola στην Αφρική.

Όσο οι Αμερικάνοι και οι Ευρωπαίοι πίνουν συνεχώς λιγότερα αναψυκτικά η Coca Cola αναζητά “σανίδα σωτηρίας” στην Αφρική.

Μάλιστα στο τρίτο τρίμηνο του 2015 η SABMiller, η βασική εταιρεία εμφιάλωσης στην Αφρική, παρουσίασε μία αύξηση του 13% στις πωλήσεις στην Αφρική και ένα 21% στην Νότια Αφρική, ενώ στην Αμερική οι πωλήσεις από το 1998 μέχρι το 2015 παρουσίασαν πτώση στο 25%.

Η εταιρεία-κολοσσός επιτυγχάνει όχι μόνο με την πώληση των κλασσικών Coca-Cola ποτών στους Αφρικανούς πελάτες αλλά και κερδίζοντας νέους από την εκμετάλλευση των τοπικών γεύσεων. Πρόκειται για μία ανεκμετάλλευτη αγορά όπως επισημαίνουν οι επικεφαλής της εταιρείας, την οποία αξιοποιούν στον ύψιστο βαθμό. “O ρυθμός ανάπτυξης της Αφρικής είναι πολύ μεγαλύτερος από ότι στις Δυτικές χώρες και άλλα σημεία του πλανήτη, γι΄αυτό και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε έως ότου γίνει η μεγαλύτερη πηγή εσόδων μας” επισημαίνει ο CEO της Coca-Cola, Muhtar Kent.