Η ΑΧΙΑ και οι αναλυτές Κωνσταντίνος Ζούζουλας και Χριστιάνα Τζουκαλά εκτιμούν ότι οι αλλαγές στη Σαράντης οδηγούν σε αλλαγή ταχύτητας και για αυτό ξεκινούν την κάλυψη της μετοχής της με σύσταση αγοράς και τιμή στόχο τα 15,10 ευρώ ανά μετοχή.

«Η τιμή της μετοχής της Σαράντης έχει σημειώσει αύξηση 31% φέτος, αλλά θεωρούμε ότι τα τρέχοντα επίπεδα αποτίμησης δεν αντανακλούν ακόμη τα θετικά της νέας στρατηγικής. Ο όμιλος διαπραγματεύεται σήμερα με P/E και EV/EBITDA για 2025 στις 13,2 φορές και στις 8,7 φορές αντίστοιχα, τα οποία συγκρίνονται με P/E και EV/EBITDA 19,9 φορές και 12,1 φορές για μια επιλεγμένη ομάδα ομοειδών εταιρειών», εξηγούν οι Ζούζουλας και Τζουκαλά.

Ο Σαράντης, ένας όμιλος καταναλωτικών προϊόντων, έχει ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης των εσόδων του, λόγω της έκθεσής του σε μια περιοχή με επεκτεινόμενη οικονομική δραστηριότητα (Κεντρική Ανατολική και Νότια Ευρώπη) καθώς ο όμιλος αξιοποιεί το ευρύ χαρτοφυλάκιο γνωστών εμπορικών σημάτων και το μοναδικό, για την περιοχή, δίκτυο διανομής του.

«Ο όμιλος βρίσκεται στο κατώφλι σημαντικής αλλαγής στρατηγικής. Η νέα διοίκηση (ανέλαβε στα μέσα του 2023) επικεντρώνεται στα κερδισμένα εμπορικά σήματα (HERO), ενώ έχει ξεκινήσει τη διαδικασία περιορισμού των συνολικά προσφερόμενων προϊόντων (μείωση των κωδικών κατά 40%).

Η στρατηγική αυτή θα επιτρέψει την καλύτερη διείσδυση στην αγορά και την αύξηση της αποτελεσματικότητας που θα οδηγήσει σε ισχυρή διεύρυνση του περιθωρίου κέρδους. Η επέκταση σε επιλεγμένες διεθνείς αγορές μέσω εξαγωγών προϊόντων ομορφιάς και περιποίησης δέρματος με μοντέλο διανομής χαμηλού κόστους, αποτελεί βασικό στοιχείο της νέας στρατηγικής, στοχεύοντας σε χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας και της Μέσης Ανατολής», εξηγούν οι αναλυτές της ΑΧΙΑ.

Η προοπτική εξαγορών είναι πάντα στο προσκήνιο

Η Σαράντης έχει μακρά ιστορία στη δημιουργία αξίας μέσω εξαγορών. Η νέα διοίκηση αναζητά επίσης ενεργά ευκαιρίες εξαγορών και συγχωνεύσεων, εστιάζοντας μόνο στην περιοχή που ήδη δραστηριοποιείται ο όμιλος.

Το α’ εξάμηνο φέτος, η εταιρεία παρουσίασε οργανική αύξηση των πωλήσεων (εξαιρουμένης της πρόσφατης εξαγοράς της Stella pack) κατά 13,4% σε ετήσια βάση, με αύξηση του EBIT κατά 36,2% σε ετήσια βάση, χάρη στη διεύρυνση του περιθωρίου EBIT κατά 187 μονάδες βάσης. Η επίδοση οφείλεται στην αύξηση των πωλήσεων κατά 37% περίπου σε ετήσια βάση και στην αύξηση του EBIT κατά 130% σε ετήσια βάση της κατηγορίας Beauty & Skin.

«Υπολογίζουμε ετήσιο ρυθμό αύξησης της τάξης του 9,1% για την περίοδο 2023-2028 με προβλεπόμενο ρυθμό αύξηση των EBITDA σε 14,5% και στα κέρδη ανά μετοχή σε 15,3%.

Μέχρι το 2028 (το έτος λήξης της περιόδου καθοδήγησης της διοίκησης), η υψηλή λειτουργική κερδοφορία (2028 EBITDA 121,2 εκατ. ευρώ), σε συνδυασμό με την υψηλή ικανότητα μετατροπής μετρητών και τις στοχευμένες επενδύσεις, θα επιτρέψουν στη Σαράντης (όμιλος ουσιαστικά χωρίς μόχλευση) να αυξήσει την καθαρή ταμειακή του θέση σε εκτιμώμενα 211 εκατ. ευρώ, ενώ παράλληλα, υπολογίζουμε ότι θα διατηρηθεί η στρατηγική διανομής μερίσματος», καταλήγει η ΑΧΙΑ.

Διαβάστε επίσης:

J.P. Morgan: Οι επιπτώσεις στις μετοχές από τις μειώσεις επιτοκίων της Fed

Χρηματιστήριο: Αδύναμες τράπεζες, blue chips, κέρδη για Κρι – Κρι και ΚΛΜ

Σπύρος Φιλιώτης (Φαρμασέρβ-Lilly): Πότε έρχεται το νέο φάρμακο για την παχυσαρκία, οι κλινικές μελέτες και τι έκανε για πρώτη φορά το καλοκαίρι