array(0) {
}
        
    
Menu
0.36%
Τζίρος: 80.83 εκατ.

Οι εξελίξεις στο Open, το «πρόσωπο» του Κοκλώνη, γιατί «κάηκε» ο Λιάγκας, ποιοι συγκρούονται στην ΕΡΤ, και τι απαντά η Αρτεμης Δήμου στο mononews

Ταξιδεύουμε ηλεκτρικά

Porsche Macan: Τεχνολογική υπεροχή!

Από την αεροδυναμική σχεδίαση, ως την αερανάρτηση αλλά και την δυνατότητα γρήγορης φόρτισης η Μacan είναι γνήσια Porsche.

Η αποδοτικότητα εξαρτάται και από την μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων. Ο συντελεστής αεροδυναμικών αντιστάσεων της Macan (Cx=0,25) είναι πολύ χαμηλός για SUV. Προφανώς θα ήταν πολύ χαμηλότερος αν δεν είχε τέτοια μετωπική επιφάνεια.

1

Ως ηλεκτρικό αυτοκίνητο, διαθέτει λείο πάτωμα με εύκαμπτο κάλυμμα, ελάχιστα ανοίγματα για ψύξη, ζάντες με αεροδυναμική σχεδίαση και βελτιστοποίηση της ροής του αέρα γύρω από το αμάξωμα. Επιπλέον διαθέτει ενεργά πτερύγια ψύξης στην εισαγωγή εμπρός που ανοίγουν όταν χρειάζεται.

Μορφοποιητές ροής κάτω από τους προβολής και στο κάτω μέρος του ρύγχους, όπως και διαχύτη στο πίσω μέρος. Τέλος έχει αεροτομή που εκτείνεται σε δυο στάδια στο πίσω μέρος ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος. Πρακτικά και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού δεν υπάρχει κανένας ενοχλητικός αεροδυναμικός θόρυβος (κινούμασταν σύννομα εκ πεποιθήσεως αλλά και για λόγους κατανάλωσης).

Η μπαταρία ιόντων λιθίου της Macan είναι τοποθετημένη χαμηλά στο σασί και έχει χωρητικότητα 100 kWh, εκ των οποίων περίπου 95 kWh μπορούν να χρησιμοποιηθούν ενεργά. Μια ελαφριά αλλά ανθεκτική προστατευτική θήκη από συνθετικό υλικό προστατεύει την μπαταρία υψηλής τάσης από χτυπήματα του πατώματος.

Μια μονάδα ψύξης είναι ενσωματωμένη στο περίβλημα της μπαταρίας. Δώδεκα μέρη που το καθένα περιέχει 15 πρισματικές κυψέλες συνδεδεμένες σε σειρά, απαρτίζουν τη μπαταρία. Οι πρισματικές κυψέλες έχουν το δικό τους κέλυφος αλουμινίου, το οποίο τις καθιστά εξαιρετικά σταθερές. Η χημική σύσταση της ανόδου, η οποία δέχεται ηλεκτρόνια και είναι επομένως υπεύθυνη για τη φόρτιση της μπαταρίας, είναι 100% γραφίτης.

Οι άνοδοι γραφίτη προσφέρουν υψηλό επίπεδο μηχανικής σταθερότητας και μεγάλη κυκλική σταθερότητα. Αυτές οι ιδιότητες τις καθιστούν πολύ ανθεκτικές και συμβάλλουν στη διάρκεια ζωής των μπαταριών. Η χημική σύσταση της κάθοδου αποτελείται από νικέλιο, κοβάλτιο και μαγγάνιο σε αναλογία 8:1:1. Χάρη σε αυτή τη χημεία κυψέλης, η μπαταρία επιτυγχάνει ιδιαίτερα υψηλή ενεργειακή πυκνότητα.

Το σύστημα διαχείρισης μπαταρίας (BMCe), βρίσκεται στο κάλυμμα της μπαταρίας. Κατανέμει την ηλεκτρική ισχύ μεταξύ των ηλεκτρικών κινητήρων και των βοηθητικών καταναλωτών υψηλής τάσης και επιτρέπει τη φόρτιση DC τόσο στα 800V όσο και στα 400 volt.

Το Integrated Power Box (IPB) συνδυάζει τρία εξαρτήματα: τον ενσωματωμένο φορτιστή AC, ο οποίος μετατρέπει το εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) σε συνεχές ρεύμα (DC) κατά τη φόρτιση, την αντλία θερμότητας ο οποίος ελέγχει τη θερμοκρασία της μπαταρίας υψηλής τάσης και του χώρου επιβατών, και τον μετατροπέα DC/DC, ο οποίος τροφοδοτεί το ηλεκτρικό σύστημα 12 volt του οχήματος.

Με συνολικό βάρος 19 kg, το IPB είναι περίπου 3 kg ελαφρύτερο από τα συμβατικά εξαρτήματα. Είναι επίσης πολύ συμπαγές, γεγονός που επιτρέπει την τοποθέτησή του κάτω από τα πίσω καθίσματα πάνω από την μπαταρία για εξοικονόμηση χώρου.

Αυτή η συσκευασία βελτιστοποιεί τη κατανομή βάρους του οχήματος και επιτρέπει ένα μεγάλο μπροστινό χώρο αποσκευών.

Το Macan διαθέτει δυο θύρες φόρτισης, μια AC και μια DC
Το Macan διαθέτει δυο θύρες φόρτισης, μια AC και μια DC

Το Premium Platform Electric (PPE) περιλαμβάνει μια αρχιτεκτονική 800 volt που επιτρέπει στη Macan να επιτύχει ισχύ φόρτισης συνεχούς ρεύματος DC έως και 270 kW όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε στο ΣΕΑ Αταλάντης στους ταχυφορτιστές ισχύος 360kw του incharge.

Η μπαταρία μας φόρτισε από 19% σε 83% (SoC) σε 19 λεπτά.

Σε σταθμούς φόρτισης 400 volt, ένας διακόπτης υψηλής τάσης διαιρεί την μπαταρία. Πριν από τη φόρτιση, το ηλεκτρικό κύκλωμα 800 volt μετατρέπεται σε δύο ξεχωριστά ηλεκτρικά κυκλώματα 400 volt.

Αυτό ουσιαστικά χωρίζει την μπαταρία 800 volt σε δύο μπαταρίες, καθεμία με ονομαστική τάση 400 volt. Αυτό επιτρέπει εξαιρετικά αποτελεσματική φόρτιση με χωρητικότητα έως και 135 kW – χωρίς πρόσθετο ενισχυτή HV. Η φόρτιση AC έως και 11 kW είναι δυνατή σε τυπικές οικιακές πρίζες τοίχου.

Το Macan, της δοκιμής μας ήταν 4κινητο. Χρησιμοποιεί δυο σύγχρονους κινητήρες μόνιμου μαγνήτη (PSM), έναν σε κάθε άξονα. Ο ηλεκτροκινητήρας στον εμπρόσθιο άξονα έχει διάμετρο 210 mm και ισχύ 175 kW. Αντίστοιχα ο πίσω ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 265 kW. Η συνδυαστική ισχύς ροπής της Macan 4 είναι: 300 kW(408PS) και 650 Nm.

Η ισχύς μεταδίδεται στους τροχούς μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων 1 σχέσης. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό είναι η πρόσθετη ενσωμάτωση μιας ηλεκτρονικά ελεγχόμενης μονάδας διαφορικού πίσω άξονα για το Porsche Torque Vectoring Plus. Το κέντρο βάρους είναι χαμηλότερο κατά 140 mm από τη προηγούμενη γενιά.

Η νέα Macan διαθέτει, το νέο σύστημα ανάρτησης Porsche Active Suspension Management (PASM) με τεχνολογία δύο βαλβίδων, το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Porsche Traction Management (PTM), το σύστημα κατανομής ροπής Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) και τετραδιεύθυνση προσφέροντας ένα εξαιρετικά ευρύ φάσμα άνεσης και απόδοσης.

Η εμπρόσθια ανάρτηση με διπλά ψαλίδια αλουμινίου ενισχύει την ακρίβεια διεύθυνσης και τη σταθερότητα κατεύθυνσης χάρη. Η κατανομή βάρους είναι 48% μπροστά και 52% πίσω.

Στο Macan 4, η μονάδα κίνησης είναι στερεωμένη απευθείας στο αμάξωμα μέσω τεσσάρων σημείων στήριξης. Η ξεχωριστή σύνδεση μεταξύ του άξονα και του ηλεκτροκινητήρα δημιουργεί χώρο για τη διεύθυνση στον πίσω άξονα και για το μπλοκέ διαφορικό PTV Plus.

To αυτοκίνητο δοκιμής μας διέθετε αερανάρτηση που συνδυάζεται με ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου απόσβεσης Porsche Active Suspension Management (PASM).

Το σύστημα αντιδρά στις συνθήκες του δρόμου, αλλά και στην ταχύτητα, στις διαμήκεις και πλευρικές επιταχύνσεις, στην κίνηση του γκαζιού, στην στροφή του τιμονιού και στην ρύθμιση του ύψους οδήγησης του αυτοκινήτου. Το PASM διαθέτει αμορτισέρ με τεχνολογία δύο βαλβίδων.

Τα επίπεδα αποτόνωσης και συμπίεσης μπορούν να ελεγχθούν ξεχωριστά. Αυτό επιτρέπει πολύ γρήγορη εναλλαγή μεταξύ απόδοσης και άνεσης, καθώς και την ικανότητα εφαρμογής μέγιστης δύναμης απόσβεσης και στις δύο κατευθύνσεις.

Αυτό εξασφαλίζει υψηλό επίπεδο σταθερότητας του αμαξώματος. Σε συνδυασμό με την αερανάρτηση, κάθε χαρτογράφηση έχει τη δική της ρύθμιση ύψους οδήγησης.

Ανάλογα με την ταχύτητα, το αμάξωμα μπορεί να χαμηλώσει έως και 30 mm κάτω από την τυπική απόσταση από το έδαφος των 185 mm, γεγονός που ωφελεί την αυτονομία του οχήματος χάρη στην μειωμένη αντίσταση. Για εκτός δρόμου πορεία η απόσταση από το έδαφος αυξάνεται έως και 225 mm.

Ανακαλύψτε το αφιέρωμα «Ταξιδεύουμε Ηλεκτρικά με το δίκτυο incharge ως τη Θεσσαλονίκη και πίσω»

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ξημερώματα αλλάζουνε τα χρώματα!
Αθήνα – Θεσσαλονίκη μετ’ επιστροφής: 300kw, 253kwh! (video)
Porsche: Μια Macan για τη θάλασσα!
Porsche Macan: Άριστα στο crash test (video)!
Collector’s Fever: Η Aimé Leon Dore αποκαλύπτει την Porsche Bespoke 993 Turbo
Πάτε για σκι με την Porsche (video);
Porsche Taycan: Τρεις νέες εκδόσεις!
Νέα 911 Τ: Ελαφριά με χειροκίνητο κιβώτιο!
Volkswagen: Ανακοίνωσε το χαμηλότερο περιθώριο κέρδους από την εποχή της πανδημίας
Ο Εξάρχου, οι επενδύσεις μαμούθ των 2 δισ. και η ΑΜΚ των 200 εκατ, έρχεται το placement στα ΕΛΠΕ, τα χαμόγελα Πιτσιλή, οι γκρίνιες βουλευτών για τον Θεοχάρη, οι «κωφοί» υπουργοί, το «καψώνι» στον Ταχιάο και η κίνηση της εγγονής του εφοπλιστή