Η Mercedes-Benz EQB είναι ακόμη πιο ευρύχωρη από την GLB με το θερμικό κινητήρα. Εξωτερικά, διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που παραπέμπουν σε ηλεκτρικό όχημα όπως την εμπρός κλειστή μάσκα «black panel» με το μεγάλο αστέρι στο κέντρο, την ταινία LED που ενώνει τα εμπρός φωτιστικά σώματα, τις μπλε λεπτομέρειες, την απουσία εξατμίσεων, το λείο πάτωμα. Το μάτι σταματά στα μυώδη στοιχεία του αμαξώματος αλλά και τα χαρακτηριστικά μακρόστενα πίσω φώτα.
Στο εσωτερικό κυριαρχούν οι δύο υψηλής ευκρίνειας οθόνες, με διαγώνιο 10,25” η καθεμία, με την αριστερή να έχει τον ρόλο του πίνακα οργάνων ενώ η κεντρική είναι αφής και λειτουργεί ως το κέντρο ελέγχου του infotainment. Χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο των 2.8m και το ύψος της οροφής η EQB προσφέρει άνεση ακόμα και για πολυμελή οικογένεια. Μάλιστα η έδρα του πίσω καθίσματος μετατοπίζεται έως 14 cm και αντίστοιχα ο χώρος αποσκευών μπορεί να φτάσει από τα 495 έως τα 685 lt (1.710lt σε διθέσια διαμόρφωση). Αξίζει να τονιστεί πως η EQB διατίθεται και σε επταθέσια διάταξη.
Εμείς ταξιδέψαμε με την 4κινητη έκδοση των 228PS από Αθήνα για Γιάννενα μια απόσταση 400km. Το κόστος των διοδίων είναι στα 39 ευρώ για να πας και άλλα τόσα να γυρίσεις. Φύγαμε από Αθήνα με τη μπαταρία φορτισμένη και κάναμε μια στάση για επαναφόρτιση στο ΣΕΑ Ευηνοχωρίου. Η μπαταρία είχε κατέβει στο 20% και χρειάστηκαν περίπου 45 min για να ανέβει στο 80%. Πληρώσαμε δε 25 ευρώ.
H EQB με φόντο το Γεφύρι της Πλάκας.
Φτάνοντας στα Γιάννενα φορτίσαμε εκ νέου σε εναλλασσόμενο ρεύμα όλη τη νύχτα, χωρίς χρέωση. Την άλλη μέρα κατευθυνθήκαμε προς το γεφύρι της Πλάκας που απέχει 50km από τα Γιάννενα. Από κει μέσω Άρτας φτάσαμε ξανά στο ΣΕΑ Ευηνοχωρίου για τα γνωστά 45min φόρτισης. Με τη μπαταρία στο 84% φύγαμε για Αθήνα, όπου φτάσαμε χωρίς κανένα άγχος αυτονομίας.
Η EQB στο ταξίδι είναι Mercedes και κάτι παραπάνω καθώς είναι εντελώς αθόρυβη. Κινηθήκαμε με ταχύτητες 110 – 120km/h και η κατανάλωση ήταν στις 20 kwh/100km. Οι σχεδιαστές της Mercedes έχουν δώσει ιδιαίτερη προσοχή στη βελτίωση της αεροδυναμικής (Cd:0,28) με το πάτωμα να έχει ένα εντελώς επίπεδο κάλυμμα. Στο ταξίδι δεν ακούς κανέναν αεροδυναμικό θόρυβο η άνεση είναι επιπέδου S Class.
Η έκδοση δοκιμής μας 300 4MATIC, έχει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν πάνω σε κάθε άξονα, δεν έχει κιβώτιο ταχυτήτων υπάρχει μόνο ένα γρανάζι και μια μπαταρία ιόντων-λιθίου 66,5 kWh που φτιάχνεται από τη Mercedes. Η συνδυαστική ισχύς των δύο κινητήρων είναι 228 PS και η μέγιστη ροπή 390 Nm, ενώ η μέγιστη τάση είναι 420V. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να φορτίσει σε συνεχές ρεύμα με ισχύ έως 100 kW και σε εναλλασσόμενο μέχρι με 11 kW.
Η EQB είναι κατά βάση πισωκίνητη ο πίσω ηλεκτροκινητήρας δουλεύει συνεχώς και ο εμπρός εμπλέκεται σε φάσεις τέρμα γκάζι ή χαμηλής πρόσφυσης. Ο ρυθμός ανάκτησης ενέργειας ρυθμίζεται μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι, πρακτικά μπορείς να επιλέξεις έντονη ανάκτηση και να μην πατάς καθόλου φρένο. Υπάρχουν τέσσερα προγράμματα οδήγησης (Comfort, Eco, Sport, Individual), που καθορίζουν την απόκριση του γκαζιού. Εμείς κινηθήκαμε κυρίως με τη χαρτογράφηση Comfort που ταιριάζει περισσότερο με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Η EQB είναι απολαυστική στα προσπεράσματα σε επαρχιακό δρόμο χάρη στη σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα. Η ενδοτικότητα της ανάρτησης ευνοεί τους χαλαρούς οικογενειακούς ρυθμούς τη στιγμή που η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις στροφές είναι ασφαλής με περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος. Σύμμαχος του οδηγού η 4κινηση το ακριβές σύστημα διεύθυνσης και η απλότητα στην οδήγηση καθώς έχει παντού γεμάτο γκάζι και δεν έχεις αλλαγές ταχυτήτων. Το ταξίδι μας ήταν απολαυστικό και ξεκούραστο, αν έχετε πολυμελή οικογένεια και θέλετε ένα αυτοκίνητο μέχρι 7 θέσεων με άπλετους χώρους, χαμηλή κατανάλωση, γκάζια, 4κινηση και κορυφαία ευκολία οδήγησης εντός πόλης, τότε αξιολογήστε την!
Τεχνικά χαρακτηριστικά EQB 300 4matic
Δύο ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη
Ισχύς: 228 PS
Ροπή: 390 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 66,5 kwh (ιόντων λιθίου)
Κιβώτιο αυτόματο μονής σχέσης
Μετάδοση: στους 4 τροχούς
Ανάρτηση: εμπρός γόνατα ΜacPherson, πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,0”
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Μέση κατανάλωση ταξιδιού: 20,5 kwh/100 km
Αυτονομία: 320 km (δοκιμής)
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.684/1.834/1.701 mm
Μεταξόνιο: 2.829 mm
Χώρος αποσκευών: 495 lt
Βάρος: 2.175 kg
Τιμή: 61.850 ευρώ (χωρίς κρατική επιδότηση)
Ανακαλύψτε το αφιέρωμα Ταξιδεύουμε ηλεκτρικά εδώ
- Ελένη Πατάκη: «Ο κόσμος γνωρίζει πόσο καλό κάνει το βιβλίο»
- Χάνονται 700 θέσεις εργασίας από απόσυρση 100 ρυμουλκών! – Ο παραλογισμός ενός ΠΔ που ευνόησε τους Τούρκους
- Ανατροπή στον ΣΚΑΙ από Αλαφούζο: Η «σφραγίδα» Ζούλα και οι φήμες για τον Τούρκο Ατζούν
- Schneider Electric: Στο 7% η ανάπτυξη εξοπλισμών για κτήρια το 2025