Χρειαστήκαμε 120kwh για να διανύσουμε 700km πίσω από το τιμόνι της αναβαθμισμένης ηλεκτρικής Mercedes.
H ΕQA είναι η ηλεκτρική πρόταση της εταιρείας στην κατηγορία των C SUV. Παρουσιάστηκε πέρυσι και φέτος από την αρχή του χρόνου ως τα τέλη Νοεμβρίου έχει πουλήσει 106 οχήματα. Την ίδια στιγμή η επαναφορτιζόμενη GLA έχει πενταπλάσιες πωλήσεις το ίδιο διάστημα (531 οχήματα). Προφανώς κάποιοι εκ των υποψήφιων αγοραστών να είχαν δεύτερες σκέψεις όσον αφορά στην αυτονομία της αμιγώς ηλεκτρικής EQA. Γι’ αυτούς υπάρχει τώρα η EQA + με μεγαλύτερη αυτονομία.
Βασική αλλαγή η αντικατάσταση του ηλεκτροκινητήρα της έκδοσης 250 (ασύγχρονος), με έναν μόνιμου μαγνήτη (σύγχρονος). Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την μείωση της κατανάλωσης. Επίσης μειώθηκαν οι αεροδυναμικές αντιστάσεις με ειδικά καλύμματα και αυξήθηκε η χωρητικότητα της μπαταρίας στις 70,5 kWh, από 66,5 kWh. Όλα αυτά έδωσαν μια αυτονομία που εύκολα εντός πόλης ξεπερνά τα 500km αν αξιοποιηθεί πλήρως η δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας στο (D-) σε συνδυασμό με τη χαρτογράφηση ECO.
Εμείς συμπληρώσαμε 700km ταξιδεύοντας σε αυτοκινητόδρομο με την EQA 250+. Το ταξίδι μας ήταν σύννομο με ρυθμό 110 -120km/h. Σ’ αυτά τα επίπεδα ταχύτητας η Mercedes παραμένει προκλητικά αθόρυβη: Παντελής απουσία κραδασμών, θορύβων ή άλλων διεγέρσεων. Ταξιδεύεις με την ίδια άνεση που κάθεσαι στο σαλόνι του σπιτιού σου. Στο εσωτερικό η διπλή μεγάλη οθόνη, οι αεραγωγοί που θυμίζουν στροβίλους και η απέριττη αισθητική προσθέτουν στη βιωματική εμπειρία. Η EQA έχει όλα τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που περιμένει κανείς από μια Mercedes. Η κατανάλωση του αυτοκινήτου με σταθερή χρήση του διατηρητή ταχύτητας (cruise control) κυμαίνονταν ανάλογα την κλίση του εδάφους από τις 16kwh/100km έως τις 18kwh/100km.
Το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο ήταν απροβλημάτιστο και ξένοιαστο. Φορτίσαμε στο Σείριο στη Μαλακάσα και μάλιστα από ρεύμα που προέρχεται από φωτοβολταϊκό και μετά στη Λαμία σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος 180kw. Φτάνοντας στη Λαμία η μπαταρία ήταν στο 47% και χρειάστηκε 17 λεπτά για να πάει στο 80%. Αρκετό ενδιαφέρον είχε η ανάβαση από τη Λαμία προς τα Τρίκαλα οι στροφές του Δομοκού. Θα μπορούσε κάλλιστα ο συγκεκριμένος δρόμος να αποτελεί και ειδική διαδρομή αγώνα. Στο ανέβασμα έχεις δυο λωρίδες κυκλοφορίας και η κίνηση ήταν ελάχιστη. Η EQA+ μπορεί ν’ ανέβει πολύ γρήγορα χωρίς σημαντική επιβάρυνση της κατανάλωσης. Αυτό που εντυπωσιάζει όμως περισσότερο είναι το πόσο εύκολα/άνετα κινείται τόσο γρήγορα.
Καθώς δεν έχει κιβώτιο και δεν υπάρχουν αλλαγές ταχυτήτων δεν έχεις αυτό το άγχος. Επιπλέον έχει σταθερή ροπή πράγμα που σημαίνει ότι δεν ξεμένεις ποτέ από γκάζι. Επιταχύνει διαρκώς στον ίδιο καταιγιστικό ρυθμό. Πολλοί στέκονται στα 190PS που βρίσκονται στον μπροστινό άξονα και έχουν να κινήσουν 2tn. Δεν είναι αυτό που πρέπει να κοιτάξει κανείς, αλλά τα 385nm που είναι σταθερά άμεσα διαθέσιμα. Ούτε 63AMG δεν έχει τέτοια αμεσότητα στο πάτημα του γκαζιού.
Χρειάζεται λίγη υπομονή στην είσοδο της στροφής λόγω κίνησης εμπρός αλλά και μεγάλου βάρους. Χρειάζεται λίγη προσοχή στις γραμμές, γιατί αν χρειαστεί διόρθωση τα λάστιχα διαμαρτύρονται καθώς έχουν να διαχειριστούν 2tn. Η EQA+ έχει σε όλο το πάτωμά της μπαταρία, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα χαμηλό κέντρο βάρους και αυξημένη ακαμψία. Τα δυο αυτά στοιχεία είναι σύμμαχοι στην προσπάθεια των μηχανικών να σετάρουν το αυτοκίνητο ώστε να κρατά καλά, να μην κοπανά καθόλου, να μην γέρνει να μην πλέει αναίτια. Το έχουν πετύχει, οπότε η οδήγηση της EQA + στην ανάβαση Δομοκού είναι απόλαυση.
Φτάνοντας στα Τρίκαλα έχουμε ακόμη μπαταρία για 200km και 120km να διανύσουμε μέχρι να επιστρέψουμε στον ταχυφορτιστή στη Λαμία. Υπάρχει βέβαια και η δυνατότητα φόρτισης στον ταχυφορτιστή στο ΣΕΑ Σοφάδων της Κεντρικής Οδού. Ανάλογα το πρόγραμμα μπορείς να επιλέξεις τι σε βολεύει. Ξεκινώντας στην επιστροφή την κατάβαση Δομοκού ο ενδείκτης αυτονομίας ήταν στα 50km. Φτάνοντας στη Λαμία με την αξιοποίηση της ανάκτησης ενέργειας στο μέγιστο βαθμό έχει ανέβει στα 67km.
Βάζουμε ξανά την EQA στην ταχυφόρτιση, παίρνουμε έναν καφέ και κάνουμε μια ανάρτηση με τις φωτογραφίες της ημέρας στο Instagram. Αυτό ήταν σε 35min έφτασε ξανά στο 80% η μπαταρία, φύγαμε για Αθήνα. Χαμηλώνουμε από το σχετικό ροοστάτη την ένταση φωτισμού του ταμπλό, επιλέγουμε μια αφηγηματική μουσική χάρη στη σύνδεση του κινητού με το αυτοκίνητο και μέχρι να ακούσεις ξανά αυτή την ερμηνεία, έχουμε επιστρέψει στη βάση μας. Εν κατακλείδι με την EQA + δεν υπάρχει κανένα άγχος αυτονομίας στο ταξίδι χάρη και στις υποδομές της Νέας Οδού και της Κεντρικής Οδού. Η ποιότητα ταξιδιού της είναι ανώτερη απ’ αυτή της επαναφορτιζόμενης GLA, η τελική επιλογή είναι δική σας. Εμείς το απολαύσαμε!
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Mercedes EQA 250+
Κινητήρας: Ηλεκτρικός σύγχρονος
Ισχύς: 140Kw (190 PS)
Ροπή: 385 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Χωρητικότητα μπαταρίας: 70,5 kWh
On-board φορτιστής: 11 kW
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,6 sec
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Μέση κατανάλωση (ταξιδιού): 17,2 kwh/100 km
Αυτονομία (που μετρήσαμε): 407 km
Εκπομπές CO2: 0 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.463 x 1.834 x 1.608 mm
Μεταξόνιο: 2.729 mm
Βάρος: 2.045 kg
Χώρος αποσκευών: 340-1.320 lt
Τιμή: 54.750 (δικαιούται κρατική επιδότηση, «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που φτάνει ως 8.800 ευρώ)
Ανακαλύψτε το αφιέρωμα Ταξιδεύουμε ηλεκτρικά εδώ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike