Ταξιδέψαμε ηλεκτρικά με την Mustang Mach e από την Αθήνα ως το Πήλιο μέσω Νέας Οδού, Κεντρικής Οδού.
Μύθος ή πραγματικότητα πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι κατάλληλα για ταξίδι; Αναζητούμε την απάντηση οδηγώντας την αμιγώς ηλεκτρική Mustang Mach e με την μεγάλη μπαταρία των 98kwh από την Αθήνα ως το Πήλιο. Ξέρω η πρώτη ερώτηση είναι αν φτάσαμε στο Πήλιο χωρίς επαναφόρτιση. Δεν είναι σωστή ερώτηση, ούτε σωστή προσέγγιση. Η απόσταση από την Αθήνα ως τη Μακρυνίτσα Πηλίου είναι 341 km και στο μεγαλύτερο μέρος του πρόκειται για αυτοκινητόδρομο.
Δεδομένου ότι η Mustang των 294PS και των 2tn έχει μια κατανάλωση περί των 21kwh/100km από τη στιγμή που κινείσαι σύννομα (110 – 120km/h) είναι εύκολο να υπολογίσει κανείς πως για τα 700km του πήγαινε – έλα χρειάζονται περί των 150kwh.
Απ’ αυτό βγάζεις εύκολα δυο ακόμη σημαντικούς αριθμούς. Το κόστος ενέργειας είναι 150 χ 0.62= 93 ευρώ και το ενεργειακό ισοδύναμο 17lt καυσίμου όντως το Mach e είναι απίστευτα αποδοτικό. Για διόδια υπολογίστε 39 ευρώ πήγαινε – έλα. Μεγάλη ευκολία για όσους τον χρησιμοποιούν ο πομποδέκτης «fast pass» της Νέας Οδού. Επιπλέον στην διάθεση των χρηστών υπάρχει ένας 4ψηφιος αριθμός ανάγκης το 1075 αλλά και Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών. Αν κάποιος θέλει να φορτίσει το ηλεκτρικό του όχημα στη Νέα Οδό μπορεί να σταματήσει στα ΣΕΑ Βαρυμπόμπης, Καπανδριτίου, Μαλακάσας, Σχηματαρίου και Αταλάντης. Αξίζει να τονίσουμε ότι σταματώντας στο ΣΕΑ Μαλακάσας μπορείς να φορτίσεις με ενέργεια που προέρχεται από τα φωτοβολταϊκά πάνελ που βρίσκονται εκεί, από την παραγωγή στην κατανάλωση δηλαδή.
Βασικό ζητούμενο για κάποιον που ταξιδεύει δεν είναι πόση αυτονομία έχει η μπαταρία του. Αν κινείσαι με γνώμονα την αυτονομία μόνο άγχος και προβλήματα εξασφαλίζεις. Προτείνω ως βασικό γνώμονα στο ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο να λαμβάνετε την κατανάλωση. Έχουμε λοιπόν ως δεδομένο ότι θα χρειαστούμε 150 kwh για τα 700km πήγαινε έλα. Η μπαταρία της Mustang Extended Range έχει ωφέλιμη χωρητικότητα τις 88kwh. Στο 20% έχει διαθέσιμες 17.5kwh στο 80% έχει διαθέσιμες 70,4kwh. Για λόγους ψυχολογικούς αλλά και ασφάλειας καλό είναι να μην την αφήνουμε να πέφτει κάτω από 20%. Η φόρτιση για λόγους προστασίας της μπαταρίας επιβραδύνεται αισθητά μετά το 80% οπότε δεν έχει νόημα να σπαταλάμε το χρόνο μας περιμένοντας δυσανάλογα πολύ. Εύκολα συνάδεται πως θα χρειαστούμε 3 φορτίσεις περίπου των 50kwh η καθεμία.
Επιλέγουμε το σταθμό της Αταλάντης για την πρώτη φόρτιση που απέχει 140km από την αφετηρία μας. Δεν ξεκινήσαμε γεμάτοι, δεν υπήρχε λόγος. Βάζουμε τη Mustang στο φορτιστή και πάμε για καφέ. Ο φορτιστής είναι συνεχούς ρεύματος 50kw και χρειάζονται 35 min για να πάρουμε 30kwh. Κόστος 19 ευρώ και φεύγουμε. Επόμενη στάση στο Βόλο, δε δουλεύει ο πρώτος φορτιστής συνεχούς ρεύματος, είμαστε πιο τυχεροί στο δεύτερο.
Το λογισμικό της Mustang αποφασίζει ότι θα πάρει 45kw ανά ώρα οπότε περιμένουμε 45min για να πάει ξανά στο 75%. Φεύγουμε καθώς τα σύννεφα έχουν πυκνώσει και θέλουμε να προλάβουμε τη βροχή πριν βραδιάσει. Είναι αλήθεια ότι η κατανάλωση ήταν ελάχιστη στο ανέβα κατέβα χάρη και στην ανάκτηση ενέργειας.
Παίρνοντας τον δρόμο της επιστροφής φτάσαμε με την μπαταρία στο 19% στον σταθμό της Αταλάντης από την απέναντι πλευρά αυτή τη φορά.
Καθότι απέμεναν 140km για τον προορισμό μας μπορούσαμε να μείνουμε μόνο 20min στο φορτιστή για να έχουμε ενέργεια να φτάσουμε με ασφάλεια στην πρωτεύουσα. Επιλέξαμε να κάνουμε ένα ελαφρύ γεύμα και μείναμε μια ώρα τόσο χρειάστηκε για να πάει η μπαταρία στο 80%.
Έτσι φτάσαμε στον προορισμό μας έχοντας ακόμη 216km αυτονομίας, περίπου στο 48%. Όλα αυτά έγιναν με σωστό προγραμματισμό, άνεση χρόνου και καθόλου άγχος. Αντίθετα ήταν ανακουφιστικό και ξεκούραστο να σταματάς για λίγο. Θέλω εδώ να τονίσω πως το χρόνο ανάπαυσης δεν τον γλυτώνεις ότι και να οδηγείς η διαφορά ηλεκτρικού με συμβατικού είναι αν θα ξεκουραστείς στην Αταλάντη ή στην Αθήνα.
Οι δρόμοι από Βόλο για Πορταριά, Χάνια, Μηλιές, Βόλο είναι φτιαγμένοι μια άλλη εποχή. Παρότι πρόκειται για πανέμορφη διαδρομή με πολλά σημεία εντυπωσιακής φυσικής αρμονίας, το οδόστρωμα είναι λείο, γλιστερό και επικίνδυνο. Ο δρόμος είναι στενός και πολλές στροφές ακολουθούν τη μορφολογία του εδάφους, καμία σχέση με τις σημερινές προδιαγραφές ασφαλείας ενός σύγχρονου δρόμο. Με λίγα λόγια να πάτε αργά προσεκτικά και υποψιασμένα το γύρο του Πηλίου.
Η Mustang όντας πισωκίνητη γλιστρούσε εύκολα, απολαυστικά και ελεγχόμενα στο βρεγμένο ανηφορικό οδόστρωμα με κατεύθυνση προς Πορταριά. Η ιδανική κατανομή βάρους και το σετάρισμα κάνουν τον έλεγχο παιχνίδι, μη φανταστείτε γωνίες και αγωνίες με 20km/h διορθώνεις χαμογελάς συνεχίζεις. Χάρη στη σταθερή ροπή το παιχνίδι είναι πιο απλό και πιο απολαυστικό γι’ αυτόν που ξέρει. Γι’ αυτόν που μαθαίνει είναι πιο εύκολο καθώς δεν μένεις πουθενά από δύναμη. Σαν τον Κένταυρο ένα πράγμα…
Ανακαλύψτε το αφιέρωμα Ταξιδεύουμε ηλεκτρικά εδώ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike