Υπάρχουν αρκετές ενδιαφέρουσες επιλογές για το πώς μπορεί να φτάσει κανείς ως το Διακοπτό ή τα Καλάβρυτα.

Υπάρχουν μερικές ενέργειες που πρέπει οπωσδήποτε να κάνετε προγραμματίζοντας ένα ταξίδι. Ένας οπτικός έλεγχος στα βασικά του οχήματος: Λάστιχα, υγρά φρένων, ψυγείου, λάδια, ασφαλειοθήκη, καλοριφέρ, μπαταρία. Δε λέει να μείνετε στη μέση του ταξιδιού λόγω αμέλειας. Επίσης είναι σημαντικό να σχεδιάσετε τη διαδρομή με γνώμονα την ασφάλεια και την άνεση. Το Διακοπτό απέχει 170km από Αθήνα, τα Καλάβρυτα 205km. Η πρόσβαση είναι πολύ εύκολη μέσω της Ολυμπίας Οδού.

Αν μάλιστα έχετε επαναφορτιζόμενο ή ηλεκτρικό αυτοκίνητο όπως εμείς που ταξιδέψαμε με το Jeep Compass 4xe μπορείτε να φορτίσετε τη μπαταρία σας στο ΣΕΑ Μεγάρων ή και στο ΣΕΑ Βέλου κρατώντας ακόμη πιο χαμηλά την κατανάλωση του οχήματός σας. Εμείς πάντως για 400km ξοδέψαμε 50 ευρώ σε καύσιμο. Τα διόδια είναι άλλα 18 ευρώ αλλά οφείλω να τονίσω πως στην Ολυμπία Οδό με τον πομποδέκτη ΟΛΥΜΠΙΑ PASS πληρώσαμε μόνο για τα χιλιόμετρα που διανύσαμε.

Το σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης Hybrid στις εισόδους και τις εξόδους του αυτοκινητόδρομου υπολογίζει τα χιλιόμετρα που έχουμε διανύσει και μας επιστρέφει αυτόματα τη διαφορά. Για παράδειγμα: η απόσταση από Ακράτα για Αίγιο, μια διαδρομή 27,20km με το σύστημα Hybrid κοστίζει 1,50€ (αντί για 3,20€ που είναι το κόστος ολόκληρης της ζώνης Ξυλόκαστρο- Αίγιο).

Δηλαδή επιστρέφονται 1,70€ στον πομποδέκτη! Επίσης σημαντικό είναι ότι ακόμη κι αν δεν έχεις ΟΛΥΜΠΙΑ PASS μπορείς να πραγματοποιήσεις εντελώς ανέπαφη συναλλαγή σε λωρίδα με αυτόματο μηχάνημα χρησιμοποιώντας πιστωτική ή χρεωστική κάρτα.

Στα πολύ θετικά όσον αφορά στην οδική ασφάλεια ο φωτισμός και ο έλεγχος των τούνελ της Κακιάς Σκάλας. Το φως είναι έντονο στην είσοδο και μειώνεται σταδιακά βοηθώντας έτσι στην προσαρμογή του ματιού. Μ’ αυτό τον τρόπο ελαχιστοποιείται o χρόνος που ο οδηγός δε βλέπει όλα όσα γίνονται γύρω του τη στιγμή που μπαίνει ή βγαίνει από το τούνελ. Βγήκαμε από τον αυτοκινητόδρομο στην έξοδο για Καλάβρυτα.

Από κει και πάνω ξεκινά ένας επαρχιακός δρόμος που χρειάζεται προσοχή. Κλειστές στροφές, ανομοιομορφίες, γλιστερό οδόστρωμα, ντόπιοι που έχουν πάντα δίκιο, καλό είναι να κινείστε αργά και αν είναι νύχτα να φροντίζετε να φαίνεστε. Εννοείται πως θέλει πολύ προσοχή που σταματάμε, πάντοτε με ασφάλεια.

Στο δρόμο αυτό ανεβαίνουν πολλά πούλμαν αν δεν έχετε την απαραίτητη δύναμη για ένα ασφαλές προσπέρασμα καλό είναι να κάνετε μια στάση, π.χ. στο Μέγα Σπήλαιο. Πρόκειται για την αρχαιότερη μονή στην Ελλάδα που είναι σχεδόν 1700 ετών. Βρίσκεται δέκα χιλιόμετρα πριν τα Καλάβρυτα, και είναι κτισμένη στο άνοιγμα ενός μεγάλου φυσικού σπηλαίου (απ’ όπου και το όνομα της) της οροσειράς του Χελμού, επάνω από την απότομη χαράδρα του Βουραϊκού ποταμού, σε υψόμετρο 900 μέτρων. Είναι εντυπωσιακός ο τρόπος που εδράζεται το μοναστήρι μέσα στο βράχο.

Μια καλή επιλογή για στάση είναι η Ζαχλωρού σημείο συνάντησης των απανταχού πεζοπόρων. Άλλοι επιμένουν να μείνουν στα Καλάβρυτα άλλοι προτιμούν μικρά καταλύματα στα γύρω χωριά. Όλες οι επιλογές έχουν τα πλεονεκτήματά τους.

Προσωπικά αρέσκομαι στο περπάτημα στη φύση οπότε προτιμώ κατάλυμα εκτός πόλης, χωρίς να αγκομαχώ γιατί θα χρειαστούμε αυτοκίνητο για να πάμε στα Καλάβρυτα. Αυτή την εποχή η φύση είναι στα καλύτερά της, με την παλέτα χρωμάτων του φθινοπώρου κυριολεκτικά να σε τρελαίνει.

Μπορείτε αν έχετε 4κινητο αυτοκίνητο να επιλέξετε μικρές παρακάμψεις σε αγροτικούς δρόμους που έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Προσοχή μόνο να έχετε τα κατάλληλα ελαστικά γιατί με τις λάσπες, μπορεί  να βρεθείτε σε δύσκολη θέση εκεί που δεν το περιμένετε.

Αν θέλετε φεύγοντας να ακολουθήσετε μια εναλλακτική διαδρομή πιθανόν επισκεπτόμενοι και τα σπήλαια Λιμνών, αυτή είναι προς το Λεβίδι. Από εκεί μπορείτε να επιστρέψετε στην Αθήνα μέσω Τριπόλεως. Η συνολική απόσταση είναι 230km δηλαδή θα διανύσετε 25km παραπάνω αλλά θα έχετε την ευκαιρία να δείτε και άλλα μέρη.