ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Όπως ίσως γνωρίζετε η GLA έχει πολλές εκδόσεις, τόσο με θερμικό κινητήρα (βενζίνη και diesel) όσο και εξηλεκτρισμένες. Καθώς το ταξίδι μας ξεκινούσε από την Αθήνα όπου προφανώς εντός πόλης οι εξηλεκτρισμένες εκδόσεις ταιριάζουν περισσότερο διαλέξαμε τόσο την ηλεκτρική EQA όσο και την plug in hybrid GLA 250e. Με την EQA όπως ίσως θυμάστε ταξιδέψαμε και ως τη Θεσσαλονίκη αρχές καλοκαιριού: Εδώ μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά για το ταξίδι αλλά και για όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες της ηλεκτρικής Mercedes. Αντίστοιχα εδώ μπορείτε να δείτε όλες τις λεπτομέρειες για την Mercedes GLA αλλά και την τεχνολογία που φέρει η plug in hybrid έκδοση 250e.
Θέμα του ταξιδιού μας ήταν ποιο από τα δυο οχήματα είναι πιο ευχάριστο, απροβλημάτιστο σε μια εκδρομή. Η προφανής απάντηση είναι η αμιγώς ηλεκτρική EQA καθώς η ποιότητα κύλισης, η αθόρυβη λειτουργία, η ευκολία οδήγησης ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι πολύ ανώτερη. Όμως κατανοώ ότι υπάρχουν και δεύτερες σκέψεις που απορρέουν από το άγχος αυτονομίας. Εκεί η GLA 250e έρχεται να συνδυάσει τα καλά και από τους δυο κόσμους. Διαθέτει και θερμικό κινητήρα αλλά και ηλεκτροκινητήρα και ηλεκτρική αυτονομία 60km και ντεπόζιτο βενζίνης. Ξεκινήσαμε λοιπόν πρωί Σαββάτου από Αθήνα και με τα δυο οχήματα σε παράλληλη πορεία.
Πρώτα επέλεξα να οδηγήσω την EQA. Στην πορεία της ημέρας δύσκολα την αποχωρίστηκα χωρίς αυτό να είναι μομφή για την GLA 250e. Απλά με γοητεύει η ηλεκτρική Mercedes. Ο φόρτος εργασίας του οδηγού είναι αισθητά μειωμένος, μόνο γκάζι φρένο. Επίσης ο θόρυβος είναι ελάχιστος, σα να πετάς. Παρότι η ισχύς της GLA 250e (218PS έναντι 190PS) είναι μεγαλύτερη, αυτό που παίζει καταλυτικό ρόλο είναι η αμεσότητα στο τράβηγμα που έχει η EQA χάρη στη σταθερή ροπή (375nm) του ηλεκτροκινητήρα. Προφανώς και τα δυο αυτοκίνητα προσπερνούν αστραπιαία χωρίς δεύτερες σκέψεις τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και σε επαρχιακό δρόμο. Στον αυτοκινητόδρομο κινηθήκαμε με τα όρια ταχύτητας 130 – 135 km/h. H EQA όπως μπορείτε να διαπιστώσετε στο σχετικό βίντεο είναι εξαιρετικά αθόρυβη σ’ αυτές τις ταχύτητες.
Η αεροδυναμική της είναι πιο καλή από την GLA 250e γιατί δεν έχει εμπρός ανοίγματα ψύξης, ούτε εξάτμιση από κάτω και πίσω, έτσι το πάτωμά της είναι εντελώς λείο. Μετά από λίγη ώρα στον αυτοκινητόδρομο η πρωτόγνωρη ησυχία σε γαληνεύει. Ώρα για μια στάση. Αλλάζουμε θέσεις με το φωτογράφο μας Θέμη Φραγγιά και βρίσκομαι στο τιμόνι της GLA 250e. Πραγματική Mercedes, καλοτάξιδη, ευθύβολη, ήσυχη, ποιοτική. Προσφέρει ότι περιμένεις, απλά είναι ξέρετε αυτή η αίσθηση του «over and above» που κυριαρχεί στο εσωτερικό της EQA, δεν το κρύβω πως με έχει κερδίσει η ηλεκτροκίνηση.
Βγαίνοντας από τον αυτοκινητόδρομο, αμφότερες οι Mercedes, κυρίες. Λακκούβες και νεροφαγώματα, δε λένε τίποτα στα άκαμπτα πλαίσια με τις ενδοτικές αναρτήσεις, τα γερμανικά SUV είναι στο στοιχείο τους. Καθώς η πλατφόρμα είναι προσθιοκίνητη, ο οδηγός αισθάνεται οικεία, σημειώστε πως αρκετά ηλεκτρικά οχήματα έχουν επιστρέψει στην πίσω κίνηση. Αυτό συμβαίνει γιατί δεν υπάρχει πια η εμπροσθόβαρη κατανομή βάρους που προκαλούσε ο θερμικός κινητήρας. Έτσι είναι πιο εύκολο το σετάρισμα που δεν αιφνιδιάζει τον αμύητο. Παραταύτα κατανοώ πως οι περισσότεροι προτιμάτε την ασφάλεια της εμπρός κίνησης γι’ αυτό αναφέρω πως οι δυο εξηλεκτρισμένες Mercedes είναι προσθιοκίνητες. Εννοείται πως τα ηλεκτρονικά συστήματα κάνουν άψογα τη δουλειά τους, δεν υπάρχει υποψία σπιναρίσματος ακόμη και με τους τροχούς στριμμένους και το γκάζι πατημένο τέρμα σε ανηφορικό πέταλο.
Μπαίνοντας στο χωματόδρομο η πρώτη μας σκέψη ήταν πως δεν έχουμε κατάλληλα λάστιχα. Οι δυο Mercedes διαθέτουν απόσταση 20cm από το έδαφος οπότε μπορούν άνετα να περάσουν από νεροφαγώματα και εξογκώματα. Τα ασφάλτινα λάστιχα όμως δεν κάνουν καλή παρέα με τις λάσπες. Με την ενδεδειγμένη προσοχή, φτάσαμε χωρίς δράμα ως τις παρυφές του δρυοδάσους.
Με έτρωγε πάντως να ζορίσω λίγο την EQA σε λάσπες το έκανα και παραδέχομαι ότι παρέμεινε κυρία. Δεν ήρθε σε δύσκολη θέση, δεν απεμπόλησα τα όρια της λογικής έχοντας στο μυαλό μου και τον τυπικό χρήστη στον οποίο απευθύνεται το όχημα: «Για off road υπάρχει η G Class».
Τώρα όσον αφορά στην κατανάλωση η EQA έγραψε 20kwh/100km. Με τη μπαταρία των 66kwh μπορούσαμε να γυρίσουμε οριακά πίσω (χοντρικά 300km). Δεν ήταν όμως αυτή η σκέψη μας. Αντίθετα επιλέξαμε να την επαναφορτίσουμε στο ΣΕΑ Βέλου, με ρυθμό 50kw/h και πληρώσαμε 35 ευρώ για ενέργεια με την οποία διανύσαμε 150km περίπου. Αντίθετα στο σπίτι είχαμε φορτίσει πλήρως με κόστος περίπου 12 ευρώ. Προφανώς αν έχεις ένα τέτοιο αμάξι στην καθημερινότητα σε συμφέρει η αργή έξυπνη φόρτιση.
Η ταχυφόρτιση είναι μια υπηρεσία που κοστίζει ακριβά στην Ελλάδα σήμερα. Από την πλευρά της τώρα η GLA 250e σημείωσε κατανάλωση 5.6lt/100km. Πιστεύω πως έπαιξε ρόλο σ’ αυτό το υβριδικό σύστημα. Αξιοποίησε με βέλτιστο τρόπο την ηλεκτρική ενέργεια και εξοικονόμησε καύσιμο, ανακτώντας όση περισσότερη κινητική ενέργεια μπορούσε στις κατηφόρες. Το τελικό αποτέλεσμα έδειξε 5.6lt/100km και 15.6kwh. Προφανώς αν ταχυφορτίζεις είναι μια η άλλη το κόστος ενέργειας για τα δυο αυτοκίνητα στο ταξίδι. Το ίδιο ισχύει αν αξιοποιείς εντός πόλης την αργή έξυπνη φόρτιση και η καθημερινότητά σου απαιτεί έως 50km.
Τι θα επέλεγα; Προφανώς την EQA. Σε ταξίδι όμως λόγω του θερμικού κινητήρα και του ντεπόζιτου βενζίνης η GLA 250e σου δίνει μεγαλύτερη ξενοιασιά και ελευθερία. Ναι ξέρω και με την EQA το ίδιο αρκεί να προγραμματίσεις. Στοιχειώνει πάντα τη σκέψη μου το εξής σενάριο: Μόλις έχω φτάσει στον προορισμό, ευτυχώς έφτασε το ρεύμα και βάζω να φορτίσω. Χτυπά το τηλέφωνο «είναι ανάγκη, γύρνα τώρα». Τι θα πω; Βάστα ανάγκη να φορτίσω;
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τα 4+1 νέα «υπερόπλα» της ΑΑΔΕ για την φοροδιαφυγή το 2025 – Έρχεται η ειδική ομάδα «ΔΕΟΣ» για τις μεγάλες υποθέσεις
- Καιρός: Συννεφιασμένος με λίγες βροχές – Χωρίς αξιόλογες μεταβολές η θερμοκρασία
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings