Τα λιμάνια έχουν διαχρονικά σημαίνουσα θέση, αποτελώντας βασικές πύλες για τις διεθνείς εμπορικές σχέσεις της Ελλάδας και ισχυρούς μοχλούς οικονομικής δραστηριότητας.
Στο δυναμικό περιβάλλον της λιμενικής βιομηχανίας και των logistics, η στρατηγική θέση και ο μετασχηματισμός του Λιμένα Θεσσαλονίκης τον καθιστούν «πύλη» ανάπτυξης και ευκαιριών για την ελληνική οικονομία και κοινωνία.
Η υλοποίηση του αναπτυξιακού σχεδιασμού και οι πρωτοβουλίες της ΟΛΘ Α.Ε. ισχυροποιούν διαρκώς τον ρόλο του Λιμένα Θεσσαλονίκης στον παγκόσμιο λιμενικό κλάδο.
Ισχυρό πλεονέκτημα του λιμένα αποτελεί η διαχείριση συμβατικών φορτίων, ως το μεγαλύτερο διαμετακομιστικό συμβατικό λιμάνι της Ελλάδας και ένα από τα κυριότερα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου.
Με συνεχείς επενδύσεις, άνω των €71,3 εκατ. από το 2018, που αναβαθμίζουν τον εξοπλισμό, τις υποδομές, τις παρεχόμενες υπηρεσίες και την εξειδίκευση του ανθρώπινου δυναμικού του Οργανισμού, επιτυγχάνουμε την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των συνεργατών μας, δημιουργώντας νέα ορόσημα για τον Λιμένα Θεσσαλονίκης. Ενδεικτικό παράδειγμα, η υψηλότερη ιστορικά διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που καταγράφηκε στον λιμένα το 2023 (520.048 TEU).
Πράσινη Ανάπτυξη και Υπευθυνότητα
Η συνεπής υλοποίηση της ολοκληρωμένης Στρατηγικής Βιώσιμης Ανάπτυξης της ΟΛΘ Α.Ε., σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων της, αποτυπώνει έμπρακτα την περιβαλλοντική ηθική της εταιρείας, που επικυρώνεται με την ένταξή της στον δείκτη Αειφορίας του ATHEX.
Το ετήσιο πλάνο δράσης και το περιεχόμενο της ετήσιας Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης της ΟΛΘ Α.Ε. διαμορφώνονται κατόπιν ανάλυσης των ουσιαστικών θεμάτων στους στρατηγικούς τομείς: Περιβάλλον, Κλίμα & Ενέργεια, Αλληλεπίδραση με την Κοινωνία, Έξυπνο & Ψηφιακό Λιμάνι, Επιχειρηματική Ηθική & Δημιουργία Αξίας.
Δυναμική συμβολή της Κρουαζιέρας στην τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης
Το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, στην καρδιά μιας σύγχρονης ευρωπαϊκής και πολυπολιτισμικής πόλης, προσφέρει το πλεονέκτημα αφετηρίας της κρουαζιέρας κοντά σε 15 μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO, στοιχείο που διαθέτουν ελάχιστα λιμάνια παγκοσμίως.
Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη ενθαρρύνει την τουριστική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, που υποδέχτηκε την τελευταία πενταετία (2019-2023) υπερδεκαπλάσιο αριθμό επιβατών. Στις 26 Ιουνίου 2024, υποδεχτήκαμε για πρώτη φορά το μεγαλύτερο σε μήκος κρουαζιερόπλοιο που προσέγγισε ποτέ το λιμάνι, το “Norwegian Getaway”, ταυτόχρονα με το πλοίο “Celebrity Infinity”. Οι δύο αφίξεις έθεσαν νέο ημερήσιο ρεκόρ σχεδόν 10.000 επισκεπτών -επιβατών και πληρωμάτων- για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Επιπλέον, το 2023, επενδύσαμε στη δημιουργία του νέου Σταθμού Κρουαζιέρας «Μέγας Αλέξανδρος», με δυνατότητα εξυπηρέτησης περισσότερων από 6.000 επιβατών και πληρωμάτων δύο κρουαζιερόπλοιων ταυτόχρονα. Το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι το πρώτο λιμάνι της Ελλάδας που έχει υιοθετήσει το αυτοματοποιημένο Σύστημα Πυλών Σένγκεν Εισόδου – Εξόδου (EES) και το Ευρωπαϊκό Σύστημα Πληροφοριών και Αδειοδότησης Ταξιδιού (ETIAS), σύμφωνα με την Οδηγία 2017/2226/ΕΕ.
Περισσότερο από ένα λιμάνι: εξωστρέφεια και κοινωνική προστιθέμενη αξία
Ο διεθνής προσανατολισμός μας σηματοδοτείται με συνεργασίες, όπως με την Οικονομική Ζώνη Διώρυγας του Σουέζ, με τους λιμένες Γκντάνσκ της Πολωνίας και Ashdod του Ισραήλ, αλλά και με πρωτοβουλίες όπως αυτή της συμμετοχής της ΟΛΘ Α.Ε. στην 1η Σύνοδο της Κοινής Επιτροπής Θαλασσίων Υποθέσεων Ελλάδας – Αιγύπτου.
Η δυναμική παρουσία της ΟΛΘ Α.Ε. σε εθνικού και διεθνούς κύρους εκθέσεις, και οι πρωτοβουλίες για τη διενέργεια διοργανώσεων στη Θεσσαλονίκη, όπως το 7ο “Posidonia Sea Tourism Forum” και το 1ο “Southeast Europe Connectivity Forum” ενισχύουν επίσης την εξωστρέφειά μας.
Προάγοντας σταθερά τον ουσιαστικό διάλογο για τη συνδεσιμότητα στη ΝΑ Ευρώπη, η ΟΛΘ Α.Ε. είναι στρατηγικός εταίρος του διεθνούς συνεδρίου, που πραγματοποιείται για 2η συνεχή χρονιά, στις 22 και 23 Οκτωβρίου 2024.
Επιπλέον, σε συνέχεια του υποθαλάσσιου καθαρισμού στη Θεσσαλονίκη, που πραγματοποιήθηκε στον 1ο Προβλήτα του Λιμένα τον Σεπτέμβριο του 2023, διοργανώνουμε νέα δράση υποθαλάσσιου καθαρισμού, για πρώτη φορά στην παραλία Θεσσαλονίκης, στις 10 Σεπτεμβρίου 2024.
Με όραμα να λειτουργούμε ως κάτι περισσότερο από ένα Λιμάνι, στοχεύουμε σε ενέργειες που προωθούν τη μέγιστη ικανοποίηση όλων των ενδιαφερόμενων μερών στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, εστιάζοντας στην ανάπτυξη, τη βιωσιμότητα και τις επενδύσεις, με συνέπεια και αποτελεσματικότητα.
- ΕΛΓΑ: Την Παρασκευή πιστώνει αποζημιώσεις ύψους 1.236.619,08 ευρώ για Daniel,Elias – Κατέβαλλε 3,5 εκατ. ευρώ για εκκαθαρίσεις του 2021
- Νίκος Χαρδαλιάς: «Ξεκινάμε άμεσα εργασίες εκβάθυνσης και καθαρισμού του Ιλισσού ποταμού»
- Οι εκδηλώσεις Δεκεμβρίου στα Public
- ΟΗΕ: Ζητάει «Δίκαιες και ελεύθερες» εκλογές μετά τη μεταβατική περίοδο στη Συρία