array(0) {
}
        
    
Menu
0.04%
Τζίρος: 137.99 εκατ.

Ένωση Ασθενών Ελλάδας – Έρευνα του ΟΟΣΑ: Ανεπαρκής η εμπειρία στην πρωτοβάθμια φροντίδα, τι πρέπει να γίνει

ΔΕΘ 2024

ΑΚΤΩΡ: Παραδίδει σύντομα το Μετρό Θεσσαλονίκης

Η ΑΚΤΩΡ, θυγατρική του Ομίλου Intrakat, ολοκληρώνει την κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης με στόχο να το παραδώσει στο ελληνικό κράτος τον Νοέμβριο του 2024.

Πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο, το οποίο, όταν τεθεί σε λειτουργία, όχι μόνο θα αναβαθμίσει τη Θεσσαλονίκη, αλλά και θα αποτελεί ένα από τα πιο σύγχρονα έργα μετρό στην Ευρώπη, με αρκετές καινοτόμες προδιαγραφές, όπως η χρήση συρμών χωρίς μηχανοδηγούς (driverless).

1

Η υλοποίηση του έργου σηματοδοτεί μία σημαντική στιγμή στην τεχνική ιστορία της Ελλάδας, καθώς Έλληνες μηχανικοί εργάζονται πυρετωδώς για την αποπεράτωση ενός διόλου αυτονόητου και ίσως του πλέον δύσκολου υπογείου έργου της ελληνικής ιστορίας.

Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία, έχουν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού σε όλους τους σταθμούς της κύριας γραμμής καθώς και η εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανολογικών (Η/Μ) συστημάτων, οι δοκιμές των οποίων βρίσκονται σε εξέλιξη, με στόχο την έγκαιρη παράδοση του έργου στο ελληνικό κράτος.

Για την επιτάχυνση της κατασκευής του έργου προηγήθηκε μία εκτεταμένη και γρήγορη κινητοποίηση υλικών και ανθρώπινων πόρων, με στόχο να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα του έργου χωρίς παρεκκλίσεις, έπειτα από την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ από τον Όμιλο Intrakat τον Νοέμβριο του 2023, η οποία δημιούργησε έναν μεγάλο πόλο στις κατασκευές στην Ελλάδα.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης (βασική γραμμή) έχει μήκος γραμμής 9,6 χλμ., 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα Αμαξοστάσιο, συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων, στην περιοχή της Πυλαίας. Το έργο της Επέκτασης προς Καλαμαριά, το οποίο επίσης υλοποιεί η ΑΚΤΩΡ, περιλαμβάνει 5 νέους Σταθμούς («Νομαρχία», «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα») με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ. και θα διασυνδεθεί λειτουργικά με την κύρια γραμμή.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα αναβαθμίσει την καθημερινότητα της πόλης, καθώς θα προσφέρει ταχύτητα και άνεση στην μετακίνηση. Αναμένεται να εξυπηρετεί περίπου 315.000 πολίτες ημερησίως και με τη λειτουργία του υπολογίζεται ότι θα περιορίσει την κυκλοφορία των Ι.Χ. κατά 60.000 και θα οδηγήσει σε μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους, αντίστοιχα, αλλά και σε σημαντικά οφέλη στο ισοζύγιο πληρωμών της χώρας, λόγω της μείωσης της κατανάλωσης υγρών καυσίμων.

Παράλληλα, η ΑΚΤΩΡ υλοποιεί μία ακόμη σύμβαση για τη δημιουργία ενός σύγχρονου συγκοινωνιακού κόμβου στην περιοχή του σταθμού «Νέα Ελβετία», που θα λειτουργήσει ως «πύλη» και θα διευκολύνει τις μετακινήσεις των κατοίκων των περιαστικών περιοχών από και προς τον ομώνυμο τερματικό σταθμό του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται για έναν σύγχρονο συγκοινωνιακό κόμβο, που θα περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες εγκαταστάσεις για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, όπως Σταθμό Μετεπιβίβασης λεωφορείων, χώρο για μετεπιβίβαση σε Ταξί και ΙΧ οχήματα, στο πλαίσιο του οποίου υλοποιείται και ένα σημαντικό συγκοινωνιακό έργο που θα συνδέσει τον σταθμό με την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών, ενώ θα δημιουργηθεί και ποδηλατόδρομος.

Αλέξανδρος Εξάρχου, Πρόεδρος ΔΣ & Διευθύνων Σύμβουλος ΑΚΤΩΡ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΘ 2024: Το Υπερταμείο βάζει… καλάθι στην ανάπτυξη

Κλείδωσαν οι εξαγγελίες της ΔΕΘ – 40 παρεμβάσεις για όλους

Κώστας Τσιάρας-Θεσσαλονίκη: Ανάγκη η εξασφάλιση της βιωσιμότητας του πρωτογενούς τομέα

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κατασκευαστικές: Με «δόλωμα» έργα 200 εκατ. λήγει ο «πόλεμος» μικρών – μεγάλων για τη Θεσσαλία
Μετρό Θεσσαλονίκης: Εκτός λειτουργίας – Δεν εκτελείται κανένα δρομολόγιο
Τι συμβαίνει σε ATTICA και ΟΠΑΠ, ο Προκοπίου, ο ΔΔ, η Λάτση και ο Αστέρας, η εισαγγελέας του ΑΠ στην Εθνική ΤΡΑΠΕΖΑ, τι συμβαίνει στις Σπέτσες, γιατί ο Άδωνις μένει στο Υγείας, ο ταβερνιάρης Τσαγκρίδης και ποιοι πήγαν Ρέμο για την ΕΛΕΠΑΠ
Ποιοι υπουργοί τα σπάνε και ποιοι κρύβονται, το ράλι της Intracom και της THEON, o πόλεμος κυβέρνησης – Ιβάν, τι λέει στο mononews ο Kyril Louis Dreyfus, το νέο σκάνδαλο των Σπετσών, και τα 18 διαμάντια της Χρυσής
Το περίεργο ράλι στην Τρ. Κύπρου, η άνοδος σε METLEN, AEM και AKTOR, ο untouchable Σταϊκούρας και ο θεσμικός Χατζηδάκης, η Αlpha στα 2,5 ευρώ, το Bατερλώ της Goldman και ο λογιστής που ψάχνει ο Βουρλιώτης
Χρηματιστήριο: Αυτές είναι οι 10 εισηγμένες που δηλώνουν «παρών» την επόμενη μέρα σε Ουκρανία και Συρία
Το big deal Εξάρχου, οι φήμες για την Παπαδοπούλου, η νέα επίθεση της Alpha Bank με χαμηλά επιτόκια, ξεκινά το καζίνο του Ελληνικού, ο Σκυλακάκης και η Motor Oil, τα 3 party του Βαφειά και το κάλεσμα Πιστιόλη στο St. Moritz
Κατασκευαστές: Η μεγάλη ευκαιρία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ, ΜΕΤΚΑ και ΑΒΑΞ στην Ουκρανία
Το πρόβλημα της Κοσιώνη και η αδυναμία Ζούλα, ανατροπές στην ΕΡΤ, η βόμβα Καπουτζίδη και η μεγάλη συμμαχία στο ραδιόφωνο
Το ράλι και οι 1.700 μονάδες, οι μετοχές που θα ανέβουν λόγω Ουκρανίας, το κόλπο με το 15% του Πατούλη, ο επιχειρηματίας που αφήνει 1,8 δισ. στα παιδιά, μια αποκάλυψη για τον Κορυδαλλό, η Όλγα στο Κολλέγιο, κι ένα quiz με τον άπελπι υπουργό