ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Επενδύσεις 50-60 εκατ. ευρώ σχεδιάζει για το 2022 η ΑΒ Βασιλόπουλος όπως επισημαίνει o πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Βασίλης Σταύρου σε συνέντευξή του στο mononews.
Ο κ. Σταύρου αναφερόμενος στην κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην αγορά με τη διαταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας και την άνοδο του κόστους σε μεταφορές και ενέργεια, εκφράζει την ελπίδα για το «αισιόδοξο σενάριο», με την «τάση σταθεροποίησης να τοποθετείται στο δεύτερο τρίμηνο του έτους και την αποκλιμάκωση από το δεύτερο μισό του έτους».
Για τα επόμενα χρόνια εκτιμά ότι θα υπάρξει ένας νέος κύκλος συγκέντρωσης στον κλάδο λόγω του μεγάλου αριθμού καταστημάτων ανά κατοίκους, των συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί λόγω της πανδημίας και τη συγκέντρωση του οργανωμένου λιανεμπορίου στο 55%, που είναι από τα χαμηλότερα ποσοστά στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Κάτι που, όπως επισημαίνει, θα επηρεάσει περισσότερο τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Τέλος ο επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος επισημαίνει πως «είμαστε ανοιχτοί σε νέες προτάσεις και συνεργασίες, εφόσον προσδίδουν αξία στη στρατηγική μας και ενισχύουν τη θέση μας στην αγορά».
Ολόκληρη η συνέντευξη του Βασίλη Σταύρου:
Ποιοι είναι οι άξονες της στρατηγικής σας για το τρέχον έτος και τι περιλαμβάνουν;
Το 2021 με τις νέες τάσεις και τις ανάγκες που αναδύθηκαν, λόγω πανδημίας, άλλαξαν ριζικά το λιανεμπόριο. Πλέον, ο πελάτης πλέον ζητάει τα πάντα, τη στιγμή που επιλέγει, από όπου και αν βρίσκεται. Συνεπώς, «απαιτείται» ένα ολοκληρωμένο πλάνο για την ανάπτυξη τόσο του φυσικού όσο και του ηλεκτρονικού καταστήματος. Με λειτουργικότητα, ποικιλία, ποιότητα και υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης. Με επιλογές, ιδέες και λύσεις για μια μοναδική αγοραστική εμπειρία, που δίνει έμφαση στα φρέσκα προϊόντα, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, και τις κατηγορίες προορισμού όπως το τυρί, το κρέας, κι η κάβα.
Όλα τα παραπάνω σημαίνουν και επενδύσεις. Επενδύσεις 50-60 εκατ. ευρώ για την επέκταση του δικτύου, με νέα καταστήματα, ανακαινίσεις και νέα concepts, την ενίσχυση του δικτύου franchise, τη βελτίωση των υποδομών της εφοδιαστικής αλυσίδας και την αναβάθμιση λειτουργικών και παραγωγικών μονάδων.
Την ίδια στιγμή, σηματοδοτούν, όμως, και τον ψηφιακό μετασχηματισμό, που σήμερα είναι περισσότερο επίκαιρος παρά ποτέ και οδηγεί τις εξελίξεις σε πολλά επίπεδα. Από τα κανάλια επικοινωνίας και διάδρασης με τους καταναλωτές και τα σημεία εξυπηρέτησης μέχρι τα εργαλεία που χτίζουν σχέσης εμπιστοσύνης, επικοινωνούν με νέους τρόπους και αφουγκράζονται τις καταναλωτικές ανάγκες, προσφέροντας προσωποποιημένες λύσεις. Κι εμείς στην ΑΒ, κινούμαστε ήδη προς αυτή την κατεύθυνση με την ενίσχυση του AB Eshop, τις ψηφιακές υπηρεσίες εντός του δικτύου καταστημάτων μας που υπόσχονται να «απογειώσουν» το αγοραστικό ταξίδι, το σχήμα πιστότητας AB Plus.
Η ESG στρατηγική
Πέρα, όμως, από τον ψηφιακό μετασχηματισμό, επίκαιρος παραμένει κι ο αξιακός. Και αναφέρομαι στην ESG στρατηγική μας που μας επιτρέπει να είμαστε σε «ανοιχτό διάλογο» με τους πελάτες μας, με τους ανθρώπους μας, με την κοινωνία μέσα από πρωτοβουλίες και πράξεις φροντίδας για την κοινωνία, την αγορά, και το περιβάλλον.
Πιο συγκεκριμένα, έχουμε δεσμευτεί να μειώσουμε την κατανάλωση πλαστικού και τη σπατάλη τροφίμων κατά 50% έως το 2025, ενώ στην καθημερινή μας λειτουργία περιορίζουμε διαρκώς το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα. Ήδη, έχουμε μειώσει το ανθρακικό μας αποτύπωμα κατά 55% από το 2008 ανά τετραγωνικό πώλησης. Την ίδια στιγμή, έχουμε εφαρμόσει σύστημα ενεργειακής εποπτείας σε καταστήματα, αποθήκες και κεντρικά γραφεία, ενώ το 98% της ενέργειας που καταναλώνουμε είναι «πράσινη». Ταυτόχρονα, παραμένουμε δίπλα στην κοινωνία και προσφέρουμε στους συνανθρώπους μας που το έχουν πραγματικά ανάγκη.
Πρόσφατα κάνατε λόγο για μια συνεχή διαρκή διαχείριση κρίσεων που καλείστε να αντιμετωπίζετε τα τελευταία 2 χρονιά και για μία κατάσταση πρωτοφανή με μαζεμένες κρίσεις αυτή την περίοδο που αφορούν σε εφοδιαστική αλυσίδα, μεταφορές, ενεργειακή κρίση κτλ. Πότε εκτιμάτε ότι θα έρθει η αποκλιμάκωση και πώς το διαχειρίζεστε εσείς ως ΑΒ Βασιλόπουλος;
Στην πραγματικότητα, η διαχείριση αλλαγών και κρίσεων για την χώρα και τον κλάδο έχει «ιστορία» που εκτείνεται σε βάθος δεκαετίας. Από την οικονομική κρίση και την αλλαγή στο τοπίο του λιανεμπορίου με συγχωνεύσεις και εξαγορές, έως την κρίση της πανδημίας και την πληθωριστική πίεση που βιώνουμε λόγω της υγειονομικής κρίσης και της διεθνούς ενεργειακής κρίσης.
Σε αυτές τις συνθήκες, δεν μπορεί παρά να παρατηρούμε διαρκώς το περιβάλλον -και πώς αυτό εξελίσσεται- και να είμαστε έτοιμοι να ανταποκριθούμε σε κάθε σενάριο για την «επόμενη ημέρα». Με ευελιξία, προσαρμοστικότητα και γρήγορα αντανακλαστικά. Η «ιστορία» έχει «επιβεβαιώσει» ότι αυτή η «επόμενη μέρα» θα μας βρει δυνατότερους. Κι ευελπιστούμε ότι θα «βγει» το αισιόδοξο σενάριο, με την τάση σταθεροποίησης να τοποθετείται στο δεύτερο τρίμηνο του έτους και την αποκλιμάκωση από το δεύτερο μισό του έτους.
Στο μέτωπο των ανατιμήσεων εκτιμάτε ότι αυτή τη στιγμή είναι αναπόφευκτο να συνεχιστούν; Σε ποιο ποσοστό κυμαίνεται η επιβάρυνση για τους καταναλωτές με το νέο έτος;
Οι ανατιμήσεις των προϊόντων είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο και είναι επακόλουθο των αυξήσεων των τιμών στις πρώτες ύλες, αλλά και στην αύξηση της τιμής του ρεύματος και του φυσικού αερίου. Στην ΑΒ Βασιλόπουλος, απορροφούμε όσο μπορούμε από το αυξημένο κόστος παραγωγής και λειτουργίας και φροντίζουμε η επιβάρυνση του καταναλωτή να είναι όσο το δυνατόν μικρότερη.
Σε κάθε περίπτωση, εμείς διατηρούμε την αδιαπραγμάτευτη ποιότητα των προϊόντων μας, με δυνατές προσφορές και επιλογές για όλους. Παρακολουθούμε καθημερινά την αγορά, συγκεντρώνουμε και αναλύουμε δεδομένα με σκοπό να προσφέρουμε στους πελάτες μας μια μοναδική ποικιλία προϊόντων σε τιμές προσιτές για όλους.
Μετά την αποκλιμάκωση της πανδημίας εκτιμάτε ότι θα υπάρξουν νέες ανακατατάξεις στον κλάδο; Ποια είναι η στρατηγική της ΑΒ Βασιλόπουλος, υπάρχει ενδιαφέρον στο μέτωπο των εξαγορών;
Θεωρούμε ότι τα επόμενα χρόνια θα υπάρξει ένας νέος κύκλος συγκέντρωσης στον κλάδο λόγω του μεγάλου αριθμού καταστημάτων ανά 1.000 κατοίκους, των συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί λόγω της πανδημίας και τη συγκέντρωση του οργανωμένου λιανεμπορίου στο 55%, από τα χαμηλότερα ποσοστά στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτό θα επηρεάσει περισσότερο τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Στα σχέδια της ΑΒ, πάντως, είναι η οργανική ανάπτυξη, με την αύξηση του αριθμού των εταιρικών, αλλά και franchise καταστημάτων (AB Shop & Go και AB Food Market).
Σε κάθε περίπτωση όμως, είμαστε ανοιχτοί σε νέες προτάσεις και συνεργασίες, εφόσον προσδίδουν αξία στη στρατηγική μας και ενισχύουν τη θέση μας στην αγορά.
Διαβάστε επίσης:
Βασίλης Σταύρου (ΑΒ Βασιλόπουλος): Πώς αντιμετωπίζουμε τις πιέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ερντογάν – Μικάτι: Πρέπει να δράσουμε μαζί ως δύο σημαντικοί γείτονες της Συρίας
- Ισθμός: Άνδρας προσπάθησε να αυτοκτονήσει πηδώντας στο κανάλι
- ΗΠΑ: Άγνωστα παραμένουν τα κίνητρα της 15χρονης που άνοιξε πυρ σε σχολείο στο Ουισκόνσιν
- Ανδρέας Παναγιωτόπουλος: Έκανα λάθος. Είμαι έτοιμος να δεχθώ όποια κύρωση αντιστοιχεί στον ΚΟΚ