ΚΩΣΤΑΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
Το κλίμα έχει αλλάξει άρδην. Με συνέπεια πλέον να εξελίσσεται στη χώρα μας το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων σε σύγκριση ακόμα και με αυτό των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 ή της περιόδου 2004-2009, όταν ξεκίνησαν οι νέοι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι.
Απτό και συνάμα ξεκάθαρο δείγμα όλα αυτά, της συστηματικής δουλειάς που έχει γίνει και συνεχίζει να γίνεται στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, υπό την ηγεσία του Κώστα Αχ. Καραμανλή.
Ο ιδιαίτερα δραστήριος και γρήγορος στις αποφάσεις του υπουργός, κινήθηκε από την αρχή της θητείας του σε τρεις κατευθύνσεις όσον αφορά τις υποδομές και ήδη τα αποτελέσματα είναι ορατά από όλους.
Η αρχική κίνηση ήταν να ξεμπλοκάρουν εμβληματικά έργα που βάλτωναν επί χρόνια. Με χαρακτηριστικότερα δείγματα αυτά της πρώτης φάσης της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, και του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος.
Η δεύτερη, είχε στόχο να ωριμάσουν νέα έργα, όπως είναι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, η νέα Περιφερειακή Οδός της Θεσσαλονίκης, ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης (ΒΟΑΚ) αλλά και αρκετά άλλα.
Η τρίτη, αφορούσε τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη και πρέπει να ολοκληρωθούν, όπως είναι για παράδειγμα η επέκταση του Μετρό προς Πειραιά.
Παράλληλα ο Κώστας Αχ. Καραμανλής χρειάστηκε να κάνει καίριου χαρακτήρα παρεμβάσεις στο θεσμικό πλαίσιο που διέπει τα έργα, καθώς επίσης και να σχεδιάσει μια νέα γενιά έργων, στο επίκεντρο των οποίων βρίσκονται οι συνδυασμένες μεταφορές. Μεταξύ αυτών είναι και το μεγαλύτερο «πακέτο» σιδηροδρομικών έργων που έχει υλοποιηθεί ποτέ, ύψους 3,3 δισ. ευρώ, που αφορά τη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τα λιμάνια Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Λαυρίου, Ραφήνας, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης.
«Τώρα βγαίνουν τα αποτελέσματα της μεθοδικής προσπάθειάς μας όλο αυτό το διάστημα» έχει επισημάνει ο Κώστας Αχ. Καραμανλής. Για να προσθέσει πως «ούτε τα έργα φυτρώνουν από τη μία μέρα στην άλλη, ούτε μπορούμε να βελτιώσουμε τις παθογένειες ετών στις αστικές συγκοινωνίες σε μια νύχτα».
Ο υπουργός Υποδομών έχει προωθήσει επίσης νέα εργαλεία για την υλοποίηση υποδομών στη χώρα όπως είναι οι Πρότυπες Προτάσεις, ενώ για πρώτη φορά το υπουργείο θα συνεπικουρείται συστηματικά από εταιρείες παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών του ιδιωτικού τομέα προκειμένου να ανταπεξέλθει στον τεράστιο όγκο δουλειάς που συνεπάγεται η υλοποίηση μεγάλου αριθμού έργων.
Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής στέκεται ιδιαίτερα και στο γεγονός ότι η Ελλάδα πρωτοπορεί σε φιλοπεριβαλλοντικά ζητήματα. Αναφερόμενος στους σχεδιασμούς της Κυβέρνησης, τόσο για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τα Ι.Χ, όσο και για τις υποδομές. Με τον φιλόδοξο στόχο να είναι ο μηδενισμός των εκπομπών ρύπων ως το 2030. Μέσω ενός πλέγματος κινήτρων (φορολογικών και άλλων) τόσο για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, όσο και για την προώθηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Όπως μάλιστα τονίζει ο υπουργός «είμαστε leaders στον τομέα της ‘πράσινης’ μετάβασης. Είμαστε μπροστά από τα γεγονότα και η Ελλάδα, αυτήν τη στιγμή, πρωταγωνιστεί με συγκεκριμένες προτάσεις στη συζήτηση που γίνεται στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης».