ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΙΟΥΡΟΥΚΟΣ
Δυναμικός εφοπλιστής με βαθιά ριζωμένες τις κοινωνικές του ευαισθησίες. Αυτά είναι σε αδρές γραμμές τα ουσιαστικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τον Γιώργο Γιουρούκο. Ο οποίος μετρά σχεδόν 30 χρόνια παρουσίας στη ναυτιλιακή αγορά, με αξιοθαύμαστη πορεία τόσο στο ξηρό φορτίο όσο και στα containerships, όπου και βρίσκεται στο «Top 10» των μεγάλων της αγοράς.
Ιδρυτής της Τechnomar Shipping και πρόεδρος της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο Global Ship Lease, δημιούργησε ιδιαίτερη αίσθηση στη διάρκεια της περσινής χρονιάς, καθώς προχώρησε σε super deal αγοράς 23 πλοίων. Η συνολική αξία των οποίων αγγίζει το μισό δισ. δολάρια.
Όμως, εξίσου έντονο είναι και το αποτύπωμα που αφήνει ο Γιώργος Γουρούκος στο πεδίο της κοινωνικής προσφοράς.
Ο πλοιοκτήτης ανέλαβε, με προσωπικά του έξοδα, να χρηματοδοτήσει την ελληνική έρευνα που μπορεί να σώσει τη ζωή χιλιάδων ασθενών που νοσούν από κορονοϊό. Καλύπτοντας το κόστος της πρώτης κλινικής δομικής, η οποία αφορούσε στη χρήση φαρμάκου για την αρθρίτιδα, σε ασθενείς που βρίσκονταν σε κίνδυνο λόγω COVID. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από τον καθηγητή Παθολογίας και Λοιμώξεων του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Ευάγγελο Γιαμαρέλλο – Μπουρμπούλη, συμπεριλαμβάνοντας 135 ασθενείς, σε 28 από τα 40 νοσοκομεία που νοσηλεύουν περιστατικά του κορονοϊού στην Ελλάδα.
Τα αποτελέσματα της δομικής ήταν τόσο ελπιδοφόρα που η έρευνα επεκτάθηκε σε μεγαλύτερο αριθμό ασθενών, με τον Γιώργο Γιουρούκο να χρηματοδοτεί το κόστος των φαρμάκων που χρησιμοποιήθηκαν σε αυτήν.
Τα ευρήματα οδήγησαν στη δεύτερη φάση δοκιμών, κατόπιν οδηγιών της ειδικής επιτροπής, καλύπτοντας ασθενείς που κινδύνευαν να νοσήσουν βαριά, κυρίως στην Ελλάδα αλλά και στην Ιταλία. Τα αποτελέσματα της μελέτης, που δημοσιεύτηκαν τον περασμένο Σεπτέμβριο, έδειξαν ότι με τη χρήση του φαρμάκου anakinra σημειώθηκε μείωση του κινδύνου εισαγωγής των ασθενών στις ΜΕΘ κατά 64% και της θνησιμότητας κατά 55%.
Στο αμιγώς επαγγελματικό πεδίο δραστηριοτήτων του εφοπλιστή Γιώργου Γιουρούκου, η περσινή χρονιά ήταν ιδιαίτερα παραγωγική. Με κινητήριο μοχλό την εισηγμένη Global Ship Lease, που προέρχεται από τη συνένωση δυνάμεων του Έλληνα πλοιοκτήτη με τον Michael Gross, έγιναν στη διάρκεια της περσινής χρονιάς τρεις εξαιρετικά σημαντικές κινήσεις. Η πρώτη αφορούσε την εξαγορά 7 πλοίων post panamax, κόστους 116 εκατ. δολαρίων. Ακολούθησε η δεύτερη, με την αγορά 12 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με τίμημα που ανήλθε σε 233,9 εκατομμύρια δολάρια. Με την τρίτη κίνηση, αποκτήθηκαν 4 πλοία τύπου Panamax, έναντι 148 εκατ. δολαρίων.
Στο 9μηνο του 2021 η Global Ship Lease, που διαθέτει στόλο 65 πλοίων, είχε έσοδα 294,4 εκατ. δολάρια και καθαρά κέρδη 97,1 εκατ. δολάρια. Με τον εκτελεστικό πρόεδρο Γιώργο Γιουρούκο να δηλώνει: «Οι νέες μακροπρόθεσμες ναυλώσεις σε εξαιρετικές τιμές, είναι σύμφωνες με τη στρατηγική μας. Στο να εξασφαλίζουμε ελκυστικές ταμειακές ροές για πολυετείς περιόδους. Η εταιρεία αύξησε το μέγεθος του στόλου μας κατά περισσότερο από 50% κατά τη διάρκεια του 2021.Κοιτάζοντας το μέλλον, συνεχίζουμε να βλέπουμε ευκαιρίες για να δημιουργήσουμε αξία για τους μετόχους αυξάνοντας περαιτέρω τον στόλο και με άλλες εξαγορές πλοίων».
Τόσο η εισηγμένη όσο και η ναυτιλιακή Technomar του Έλληνα εφοπλιστή, η οποία διαχειρίζεται στόλο με 95 bulkers και containerships (έχουσα στενή συνεργασία με την οικογένεια Στέγγου) υλοποιούν στρατηγικές υιοθέτησης των κριτηρίων ESG. Αποδεικνύοντας έμπρακτα την υπευθυνότητά του απέναντι στο περιβάλλον, την κοινωνία και την εταιρική διακυβέρνηση.