ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε νέα παράταση, την τέταρτη κατά σειρά, με ημερομηνία δημοπράτησης την 3η Μαρτίου 2022 οδηγείται ο διαγωνισμός αξίας 383 εκατ. ευρώ που «τρέχει» το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και αφορά στην ενίσχυση των στόλων του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ με 770 νέα πράσινα λεωφορεία.
Η νέα ολιγοήμερη παράταση προκύπτει ύστερα από την τελευταία απόφαση του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών, Γιάννη Ξιφαρά, η οποία δημοσιεύθηκε πρόσφατα στη Διαύγεια. Ο λόγος για τη λήψη της εν λόγω απόφασης είναι οι εκκρεμείς προσφυγές των Mercedes-Benz και Solaris προς την Αρχή Έγκρισης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), καθώς και η παρέμβαση της Yutong Bus κατά της προσφυγής της δεύτερης εταιρείας.
Επιπλέον, η αναθέτουσα αρχή αναγνωρίζει ότι πρέπει να δοθεί επαρκής χρόνος στα ενδιαφερόμενα σχήματα, ώστε να υποβάλλουν τις προσφορές τους, ενώ σημειώνεται πως έχουν υποβληθεί πολυάριθμα αιτήματα από τις εταιρείες που εποφθαλμιούν το έργο ζητώντας περαιτέρω διευκρινίσεις για το διαγωνισμό καθώς και την μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής προσφορών.
Το διεθνές ενδιαφέρον και το χρονοδιάγραμμα
Όπως φαίνεται από την πρόσφατη απόφαση για την παράταση αλλά και σύμφωνα με πληροφορίες ο διαγωνισμός έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών της Κεντρικής και της Δυτικής Ευρώπης καθώς και της Κίνας. Σε αυτές συγκαταλέγονται η σουηδική Volvo ΑΒ που συνεργάζεται στην Ελλάδα με τον όμιλο Σαρακάκη, η Μercedes-Benz, η Πολωνική Solaris, η Heuliez Bus (γαλλική θυγατρική της IVECO) και οι κινεζικές Yutong Bus και Build Your Dreams (BYD).
O διαγωνισμός αποτελείται από πέντε τμήματα και για το καθένα εξ αυτών θα προκύψουν διαφορετικοί ανάδοχοι. Εφόσον, ο διαγωνισμός ολοκληρωθεί εντός του 2022, δηλαδή δημοπρατηθεί το έργο, περάσει την προσυμβατική περίοδο και εν συνεχεία υπογραφεί, τότε είναι πιθανό τα λεωφορεία να έχουν καταφτάσει σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη εντός του 2026, καθώς η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 48 μήνες.
Ο διαγωνισμός
Ο τίτλος του προς δημοπράτηση έργου που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης είναι ο εξής: «Ανανέωση Στόλου Αστικών Λεωφορείων, για τις μείζονες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης» και το κόστος του ανέρχεται στα 309 εκατομμύρια ευρώ προ ΦΠΑ. Συγκεκριμένα, αποτελείται από τα εξής υποέργα:
1ο τμήμα
Το πρώτο τμήμα του διαγωνισμού αφορά στην προμήθεια 100 απλών υβριδικών αστικών οχημάτων 12m, κατηγορίας EURO VI και η αξία του ανέρχεται στα 31 εκατομμύρια ευρώ προς ΦΠΑ (συμπεριλαμβάνεται και η συντήρηση για ένα έτος) και η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 45 μήνες.
Η αναθέτουσα αρχή μπορεί να προμηθευτεί επιπλέον 20 οχήματα και στην περίπτωση αυτή το τελικό κόστος του έργου εκτιμάται στα 37,2 εκατομμύρια ευρώ.
2ο Τμήμα
Το δεύτερο τμήμα του διαγωνισμού αφορά στην προμήθεια 200 απλών αστικών λεωφορείων 12m συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VI και η αξία του ανέρχεται στα 59 εκατομμύρια ευρώ προ ΦΠΑ (συμπεριλαμβάνεται και η συντήρηση για ένα έτος).
Η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 48 μήνες, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα ισχύος της σύμβασης.
3ο Τμήμα
Το τρίτο τμήμα του διαγωνισμού αφορά στην προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18m, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI», και η αξία του ανέρχεται στα 43 εκατομμύρια ευρώ προ ΦΠΑ (συμπεριλαμβάνεται και η συντήρηση για ένα έτος).
Η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 48 μήνες, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα ισχύος της σύμβασης.
4ο Τμήμα
Το τέταρτο τμήμα του διαγωνισμού αφορά στην προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ, και η αξία του ανέρχεται στα 45,3 εκατομμύρια ευρώ προ ΦΠΑ (συμπεριλαμβάνεται και η συντήρηση για ένα έτος).
5ο Τμήμα
Το τελευταίο τμήμα αφορά στην προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ και η αξία του ανέρχεται στα 124,6 εκατομμύρια ευρώ προ ΦΠΑ (συμπεριλαμβάνεται και η συντήρηση για ένα έτος).
Η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 48 μήνες και δίνεται η δυνατότητα παράτασης της ισχύος της σύμβασης.
Διαβάστε επίσης
Υπουργείο Υποδομών: Νέα ολιγοήμερη παράταση για το διαγωνισμό 383 εκατ. για τα «πράσινα λεωφορεία»
Τι συμβαίνει με τα «χαλασμένα» κινέζικα λεωφορεία της BYD – Ποιοι θέλουν να τα φέρουν και στην Ελλάδα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike