Το Συμβούλιο της Επικρατείας, ΣτΕ, αποφάνθηκε ότι οι πλανόδιοι λαχειοπώλες και όσοι απασχολούνται με την παραγωγή, λειτουργία, κυκλοφορία, προβολή και διαχείριση των Λαϊκών Λαχείων, πρέπει από 1.5.2014 και μετά να καταβάλλουν εργοδοτική εισφορά στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (σήμερα ΕΦΚΑ), καθώς κρίθηκε συνταγματική, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) και νόμιμη η υπ΄ αριθμ. Φ. 11321/31042/1232/2016 απόφαση του υφυπουργού Εργασίας που αφορά το επίμαχο θέμα.

Ειδικότερα, η αυξημένη σύνθεσης του Α΄ Τμήματος του ΣτΕ με την υπ΄ αριθμ. 16/2022 απόφασή της (πρόεδρος η αντιπρόεδρος Σπυριδούλα Χρυσικοπούλου και εισηγήτρια η πάρεδρος Αικατερίνη Ρωξάνα) επισημαίνει ότι «η ρύθμιση του άρθρου 29 του νόμου 4331/2015, με την οποία θεσπίστηκε υπέρ του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (ήδη ΕΦΚΑ) εργοδοτική εισφορά σε βάρος του εκάστοτε παραχωρησιούχου που δυνάμει σύμβασης παραχώρησης κατέχει το αποκλειστικό δικαίωμα παραγωγής, λειτουργίας, κυκλοφορίας, προβολής και διαχείρισης των Λαϊκών Λαχείων, δεν συνιστά επέμβαση του νομοθέτη στη ισχύουσα ήδη συμβατική σχέση και δεν παραβιάζει τη συμβατική ελευθερία ούτε τις αρχές της προστατευόμενης εμπιστοσύνης και της ασφάλειας δικαίου».

Σχετικά με τους πλανόδιους λαχειοπώλες, το ΣτΕ αναφέρει ότι η θέσπιση εργοδοτικής ασφαλιστικής εισφοράς αποσκοπεί στην ασφαλιστική τακτοποίηση της οικονομικά ασθενούς και ευάλωτης κατηγορίας των πλανόδιων λαχειοπωλών, δεδομένου ότι μετά την αναστολή/κατάργηση με το άρθρο δεύτερο του νόμου 4183/2013 του προγενέστερου νομοθετικού καθεστώτος της υπουργικής αποφάσεως 4633/5731/1948 το θέμα της ασφάλισης των πλανόδιων λαχειοπωλών είχε παραμείνει αρρύθμιστο, καθώς και στη διασφάλιση της βιωσιμότητας του ασφαλιστικού συστήματος χωρίς την περαιτέρω επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού» και προσθέτει:

«Η εισφορά ανέρχεται σε ποσοστό 1% επί του ποσού της προμήθειας επί των πωλούμενων γραμματίων Λαϊκού Λαχείου που αποτελεί υποπολλαπλάσιο του ποσοστού της προγενέστερης εισφοράς 1% επί της ονομαστικής αξίας των πωλούμενων γραμματίων του Λαϊκού Λαχείου που κατέβαλλε η Διεύθυνση Κρατικών Λαχείων του υπουργείου Οικονομικών».

Διαβάστε επίσης: