ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Παρά τα αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα που ακολουθούνται από τις ναυτιλιακές εταιρείες κρουαζιέρας, δυστυχώς υπάρχουν διαπιστωμένα κρούσματα που υποχρεώνουν τις εταιρείες να αναδιπλωθούν και να αναπροσαρμόσουν τα προγράμματα τους και τις προσεγγίσεις των κρουαζιεροπλοίων τους.
Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις ακυρώνονται κρουαζιέρες και μετατίθεται η έναρξη των δρομολογίων τους για τον Μάρτιο και τον Απρίλιο.
Όπως έγινε γνωστό μόνο τις τελευταίες ημέρες συνολικά 97 από τα 110 κρουαζιερόπλοια ανέφεραν κρούσματα COVID-19, παρά το γεγονός ότι η συντριπτική πλειονότητα των επιβατών και του πληρώματος είναι πλήρως εμβολιασμένοι πριν από την επιβίβαση, αλλά οι περισσότεροι από αυτούς που είναι θετικοί δεν εμφανίζουν συμπτώματα.
Επισημαίνεται ότι συνολικά 242 κρουαζιερόπλοια που ανήκουν σε 68 εταιρείες είχαν προγραμματίσει να ξεκινήσουν τον Ιανουάριο τις κρουαζιέρες ωστόσο ο ιός του Covid-19 και η παραλλαγή του Omicron δημιουργεί τεράστια προβλήματα στην βιομηχανία της κρουαζιέρας.
Από την αρχή του έτους, το CDC συμβούλεψε το κοινό να αποφεύγει τα κρουαζιερόπλοια λόγω της εμφάνισης της εξαιρετικά μεταδοτικής παραλλαγής omicron, η οποία έχει αποδειχθεί ανθεκτική στην ανοσία σε εμβολιασμένους και μη εμβολιασμένους πληθυσμούς. «Ο ιός που προκαλεί το COVID-19 εξαπλώνεται εύκολα μεταξύ των ανθρώπων που βρίσκονται κοντά στα πλοία και η πιθανότητα να κολλήσετε τον COVID-19 σε κρουαζιερόπλοια είναι πολύ υψηλή, ακόμα κι αν είστε πλήρως εμβολιασμένοι και έχετε λάβει αναμνηστική δόση εμβολίου COVID-19 », προειδοποίησε το CDC σε ενημερωτικό σημείωμα.
Ορισμένα κρουαζιερόπλοια έχουν αλλάξει τα δρομολόγιά τους λόγω της πανδημίας του COVID-19, αλλά το μεγαλύτερο μέρος της βιομηχανίας που εδρεύει στις ΗΠΑ συνεχίζει να λειτουργεί σε μεγάλο βαθμό όπως πριν, σύμφωνα με τους κανόνες του Conditional Sailing Order (CSO) του CDC. Αυτή η σχετική εγκύκλιος έχει παραταθεί η ισχύ της έως τις 15 Ιανουαρίου.
Στα τέλη του περασμένου μήνα, η Royal Caribbean ανέφερε ότι είχε 41 κρούσματα με COVID από τότε που ξεκίνησε ξανά τα δρομολόγια της τον Ιούνιο και κανένα από αυτά δεν ήταν κρούσματα όμικρον, παρά την πρόσφατη αύξηση του αριθμού των θετικών αποτελεσμάτων των τεστ. “Ο αριθμός των κρουσμάτων μας έχει εκτοξευθεί, αλλά το επίπεδο σοβαρότητας είναι σημαντικά πιο ήπιο. Θα παραμείνουμε σε επαγρύπνηση σε συνεχή επαφή με τις υγειονομικές αρχές”, δήλωσε ο επικεφαλής ιατρός της ομάδας, Δρ Κάλβιν Τζόνσον.
Οι εταιρείες της κρουαζιέρας αποφάσισαν να αναστείλουν προσωρινά τα δρομολόγια των κρουαζιερόπλοιων από τη Βραζιλία για τις επόμενες τρεις εβδομάδες μετά από έναν αυξανόμενο αριθμό κρουσμάτων COVID-19 μεταξύ των επιβατών και τις προστριβές με την ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Η Βραζιλία γίνεται ο πρώτος προορισμός που ανέστειλε τις κρουαζιέρες ως απάντηση στην πρόσφατη παγκόσμια αύξηση των κρουσμάτων.
Η επανέναρξη της κρουαζιέρας από τη Βραζιλία είχε εγκριθεί από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση τον περασμένο Οκτώβριο με έντονες προσδοκίες για τη σεζόν. Περίμεναν 36 κρουαζιερόπλοια να πραγματοποιήσουν προσεγγίσεις στη Βραζιλία με συνολικά 92 επισκέψεις σε λιμάνια. Ανέμεναν ότι περισσότεροι από 100.000 επιβάτες θα επιβιβάζονταν ή θα αποβιβάζονταν από κρουαζιερόπλοια με την MSC Cruises και την Costa να μετατρέπονται σε δύο μεγαλύτερες εταιρείες για να ξαναρχίσουν τις δραστηριότητές τους για τη σεζόν.
Ο όμιλος Cruise Lines International Association Brazil εξέδωσε μια σύντομη δήλωση στις 3 Ιανουαρίου λέγοντας ότι «τα μέλη της γραμμής κρουαζιέρας αναγκάζονται να λάβουν αυτή την απόφαση στη Βραζιλία». Είπαν ότι δεν θα αναχωρήσουν πρόσθετες κρουαζιέρες για τις επόμενες τρεις εβδομάδες, αν και οι υπό εξέλιξη κρουαζιέρες θα συνεχιστούν.
Η CLIA Βραζιλίας προειδοποίησε επίσης ότι το υπόλοιπο της σεζόν κρουαζιέρας, που θα διαρκέσει έως τον Απρίλιο του 2022, ενδέχεται να χρειαστεί να ακυρωθεί.
Στις ΗΠΑ, τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων συνέστησαν επίσης να μην πραγματοποιούν κρουαζιέρες, αλλά δεν κατηγόρησαν τις γραμμές κρουαζιέρας για αποτυχίες με τις πράξεις τους.
Ανακοινώνοντας την απόφαση για παύση των κρουαζιερών, η CLIA Βραζιλίας είπε ότι η κυβέρνηση έκανε αλλαγές στις πολιτικές της και στις συμφωνίες «που επηρέασαν άμεσα τη λειτουργία του πλοίου, καθιστώντας τη συνέχεια της κρουαζιέρας μη πρακτική αυτή τη στιγμή». Η ένωση συνεχίζει να υποστηρίζει ότι ο κλάδος διαθέτει αποτελεσματικούς ελέγχους και ότι μόνο ένα μικρό μέρος του πληθυσμού στα κρουαζιερόπλοια έχει βρεθεί θετικό σε πρόσφατα ταξίδια. Ωστόσο, όλες οι κρουαζιέρες ακυρώνονται πλέον μέχρι τις 21 Ιανουαρίου 2022.
Η εταιρεία κρουαζιέρας AIDA είναι η τελευταία που αναγκάστηκε να περιορίσει μια κρουαζιέρα λόγω της επιδημίας του κορωνοϊού μεταξύ του πληρώματος του πλοίου, η οποία επίσης πιθανότατα έχει εξαπλωθεί σε περιορισμένο αριθμό επιβατών.
Το AIDAnova είχε μόλις πρόσφατα επιστρέψει στις κρουαζιέρες και έγινε το δέκατο κρουαζιερόπλοιο της AIDA σε λειτουργία. Έκαναν δύο σύντομες κρουαζιέρες στη Νορβηγία πριν, στις 22 Δεκεμβρίου, ξεκινώντας αυτό που η εταιρεία αποκαλούσε το πρώτο «πλήρες εορταστικό πρόγραμμα», το οποίο περιλάμβανε ως επίκεντρο μια προγραμματισμένη επίσκεψη στο Funchal της Μαδέρα για να παρακολουθήσουν οι τουρίστες της το εντυπωσιακό ετήσιο πυροτεχνήματα της Πρωτοχρονιάς, καθώς και επισκέψεις στη Γκραν Κανάρια. Η κρουαζιέρα επρόκειτο να επιστρέψει στο Αμβούργο στις 8 Ιανουαρίου.
Η AIDA αναφέρει ότι όλο το πλήρωμα του κρουαζιερόπλοιου, το οποίο αριθμούσε 1.353 ήταν όλα εμβολιασμένα και υπό εξέταση για τον ιό. Επιπλέον, όλοι οι επιβάτες άνω των 12 ετών έπρεπε να εμβολιαστούν και όλοι οι επιβάτες βρέθηκαν αρνητικοί. Σύμφωνα με πληροφορίες, επιβίβασε 2.844 επιβάτες, πολύ κάτω από την κανονική χωρητικότητά της 5.200 επιβατών, για την κρουαζιέρα διάρκειας δυόμισι εβδομάδων από το Αμβούργο.
Την περασμένη εβδομάδα, το Queen Mary 2 της Cunard Line ανακοίνωσε ότι ακυρώνει λιμάνια και ότι θα παραλείψει την προγραμματισμένη επιστροφή του στη Νέα Υόρκη για να περιμένει επιπλέον μέλη του πληρώματος να ενταχθούν στο πλοίο στα Μπαρμπάντος. Οι επιβάτες που είχαν προγραμματιστεί να αποβιβαστούν στη Νέα Υόρκη μεταφέρονταν στις ΗΠΑ, ενώ στους επιβάτες με προορισμό το Ηνωμένο Βασίλειο προσφέρθηκε η επιλογή να επιστρέψουν σπίτι τους. Το Queen Mary 2 φαίνεται να έχει αναχωρήσει από τα Μπαρμπάντος όπως είχε προγραμματιστεί στις 2 Ιανουαρίου για το ταξίδι του στον Ατλαντικό στο Σαουθάμπτον της Αγγλίας.
«Από την επανέναρξη της κρουαζιέρας στις ΗΠΑ τον Ιούνιο του 2021, ο Όμιλος Royal Caribbean έχει φιλοξενήσει 1,1 εκατομμύρια επισκέπτες με 1.745 άτομα να είναι θετικά – ποσοστό θετικότητας 0,02%», ανέφερε η εταιρεία κρουαζιέρας σε δήλωση της. “Η συντριπτική πλειονότητα αυτών των περιπτώσεων δεν είχε συμπτώματα ή μόνο ήπια συμπτώματα, με μόνο 41 άτομα να χρειάζονται νοσηλεία. Καμία από τις περιπτώσεις Omicron δεν ήταν σοβαρή ή χρειάστηκε να μεταφερθεί σε νοσοκομείο.”
Η Royal Caribbean υποστήριξε αυτό το θετικό αποτέλεσμα στο γεγονός ότι σχεδόν όλοι όσοι επιβιβάζονται στα πλοία της πρέπει να εμβολιαστούν και να υποβληθούν σε εξετάσεις πριν από την επιβίβαση.
“Ο αριθμός των κρουσμάτων μας έχει εκτοξευθεί, αλλά το επίπεδο σοβαρότητας είναι σημαντικά πιο ήπιο. Θα παραμείνουμε ευκίνητοι και σε συνεχή επαφή με τις υγειονομικές αρχές”, δήλωσε ο επικεφαλής ιατρός της ομάδας, Δρ Κάλβιν Τζόνσον.
Η MSC αναφέρει ότι όλο το πλήρωμά της εμβολιάζεται και ελέγχεται κάθε δύο ημέρες για τον ιό, ενώ οι επιβάτες ηλικίας 12 ετών και άνω πρέπει επίσης να εμβολιαστούν. Όλοι οι επιβάτες ηλικίας δύο ετών και άνω πρέπει να είναι αρνητικοί πριν επιβιβαστούν στο κρουαζιερόπλοιο.
Οι Μπαχάμες ήταν ένας από τους πρώτους προορισμούς που άνοιξαν ξανά σε κρουαζιερόπλοια με τις αφίξεις τον Ιούνιο του 2020. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Nassau Cruise Port Limited, Mike Maura Jr., δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων Guardian Business στις αρχές αυτής της εβδομάδας ότι τα κρουαζιερόπλοια δεν αρνήθηκαν και ότι τα υγειονομικά πρωτόκολλα φαινόταν να λειτουργούν.
Δεν είναι σαφές γιατί οι επιβάτες του MSC Seashore δεν μπόρεσαν να βγουν στη στεριά στο ιδιωτικό της νησί. Μόνο λίγοι εργάτες συντήρησης ζουν στο νησί και μπορεί να υπάρχουν λίγοι Μπαχάμες που εργάζονται εκεί, αλλά το λιμάνι είναι κυρίως για επιβάτες κρουαζιέρας. Η MSC επένδυσε στην ανάπτυξη του νησιού, το οποίο άνοιξε τον Δεκέμβριο του 2019 ως ιδιωτικός προορισμός του. Στις 18 Νοεμβρίου 2021, η MSC πραγματοποίησε μια τελετή ονομασίας για το MSC Seashore και την εκδήλωση αφιέρωσης για το Ocean Cay MSC Reserve, στην οποία παρευρέθηκαν αξιωματούχοι από τις Μπαχάμες.
Άλλες γραμμές κρουαζιέρας φαίνεται να συνεχίζουν τις προσεγγίσεις τους στα ιδιωτικά τους λιμάνια στις Μπαχάμες. Η Royal Caribbean International, η Holland America Line της Carnival Corporation και η Norwegian Cruise Line έχουν ιδιωτικά λιμάνια, ενώ άλλα κρουαζιερόπλοια κάνουν στάση στο Nassau, το Freeport και η Virgin έχει μια αποκλειστική παραλία Club στο Bimini. Τα δεδομένα του AIS δείχνουν ότι τα πλοία της Royal Caribbean και το Virgin’s Scarlet Lady βρίσκονταν στα ιδιωτικά τους λιμάνια στις Μπαχάμες σήμερα.
Η Norwegian Cruise Line μετά την Royal Caribbean International ανακοίνωσε την ακύρωση δύο κρουαζιέρων με τα πλοία Norwegian Pearl και του Norwegian Getaway.
Η ανακοίνωση των ακυρώσεων έγινε μέσω επιστολών προς τους επισκέπτες που έχουν κάνει κράτηση για τα δρομολόγια. Σύμφωνα με την επιστολή, αρκετά θετικά κρούσματα COVID-19 καταγράφηκαν μεταξύ του πληρώματος του Pearl, τα περισσότερα είναι ασυμπτωματικά και παρακολουθούνται από την ιατρική ομάδα της Νορβηγίας. Όλα τα επηρεαζόμενα πληρώματα του Pearl και οι στενές επαφές τους βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε απομόνωση, σύμφωνα με την εταιρεία κρουαζιέρας. Οι επισκέπτες θα λάβουν αυτόματα πλήρη επιστροφή των ναύλων κρουαζιέρας τους εντός 12 έως 15 εργάσιμων ημερών. Εάν οι επισκέπτες έκαναν κράτηση για το ταξίδι χρησιμοποιώντας το Future Cruise Credit (FCC), το 100% της FCC που χρησιμοποιήθηκε θα πιστωθεί αυτόματα στους λογαριασμούς εντός επτά εργάσιμων ημερών.
Επίσης η Dream Cruises ακύρωσε τις αναχωρήσεις της στις 5 Ιανουαρίου και στις 7 Ιανουαρίου από το Χονγκ Κονγκ στο Genting Dream, επικαλούμενη αίτημα της τοπικής κυβέρνησης, παρά το γεγονός ότι δεν έχει κρούσματα κορωνοϊού στο πλοίο της, το οποίο εκτελεί κρουαζιέρες από το Χονγκ Κονγκ. Το 3.500 επιβατών Genting Dream εκτελεί σύντομες κρουαζιέρες από το Χονγκ Κονγκ από τα τέλη Ιουλίου με μειωμένα επίπεδα πληρότητας.
Η βιομηχανία κρουαζιέρας συνεχίζει να αγωνίζεται για να ανταποκριθεί στην ταχεία εξάπλωση της παραλλαγής Omicron του κορωνοϊού. Ενώ επαναλαμβάνει την πεποίθηση ότι τα πρωτόκολλα υγείας συνεχίζουν να είναι αποτελεσματικά, η βιομηχανία κρουαζιέρας ακυρώνει ταξίδια και εργάζεται για να επαναπρογραμματίσει τα δρομολόγια λόγω του κλεισίματος των λιμανιών. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι επιβάτες ανακαλύπτουν λίγες ώρες πριν από την αναχώρηση των ταξιδιών τους ή σε αρκετές περιπτώσεις περιορίζονται τα ταξίδια τους μετά την αναχώρηση.
Η Norwegian Cruise Line ανακοίνωσε την ευρύτερη πρόσφατη σειρά ακυρώσεων που επηρεάζουν τα ταξίδια και εκτείνονται σε ορισμένες περιπτώσεις έως τον Απρίλιο του 2022.
Το Υπουργείο Μεταφορών στη Χαβάη ανακοίνωσε ότι είχε καταλήξει σε συμφωνία σχετικά με τα πρωτόκολλα για την έναρξη των κρουαζιέρων ήδη από τις 15 Ιανουαρίου. Τόσο η Norwegian όσο και η Carnival Cruise Line υπέγραψαν συμφωνίες με τη Χαβάη για τη λειτουργία των πλοίων τους που απαιτούν 100% εμβολιασμό, τη χρήση δοκιμών πριν από την επιβίβαση, και μάσκες επί του σκάφους και αποστάσεις, καθώς και πρωτόκολλα για τον τρόπο χειρισμού της αποβίβασης ασθενών επιβατών.
Η μητρική εταιρεία της Νορβηγίας ανέφερε επίσης ότι δύο από τις άλλες εταιρείες της αναγκάστηκαν να κάνουν αλλαγές στα προγράμματά τους. Η Oceania Cruises ακύρωσε τα δρομολόγια της Νότιας Αμερικής για το τέλος Ιανουαρίου και τον Φεβρουάριο ως απάντηση στις ενέργειες της κυβέρνησης της Βραζιλίας. Η Regent μόλις ξεκινούσε την παγκόσμια κρουαζιέρα της η οποία αντικαταστάθηκε από τέσσερα μεγάλα προγράμματα στην Καραϊβική και την Κεντρική Αμερική. Οι επιβάτες που έχουν κάνει κράτηση για την παγκόσμια κρουαζιέρα έχουν τη δυνατότητα να πάρουν μερικά από τα προγράμματα ή να ακυρώσουν για να κάνουν εκ νέου κράτηση για μια μελλοντική κρουαζιέρα.
Οι αυστηροί έλεγχοι της Κίνας στον ιό και οι στενές επαφές ανάγκασαν τις αρχές να ανακαλέσουν το Spectrum of the Seas της Royal Caribbean International κατά τη διάρκεια μιας από τις κρουαζιέρες της. Οι αρχές διαπίστωσαν ότι εννέα επιβάτες στην κρουαζιέρα ήταν στενές επαφές ενός νέου κρούσματος του ιού. Το πλοίο επέστρεψε στο Χονγκ Κονγκ και όλοι οι επιβάτες κρατούνταν στο πλοίο ενώ οι δοκιμές των τεστ ήταν σε εξέλιξη. Η Royal Caribbean ανακοίνωσε ότι η επόμενη κρουαζιέρα για το πλοίο ακυρώνεται.
Επίσης, νέοι περιορισμοί λόγω Covid-19 μπήκαν στο Χονγκ Κονγκ και υπάρχουν επίσης συνέπειες για τον κλάδο της κρουαζιέρας. Προγραμματίζεται αναστολή για δύο εβδομάδες καθώς και απαγορεύσεις για πτήσεις που φτάνουν από ορισμένες χώρες. Η Dream Cruises και η Royal Caribbean, οι δύο μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο Χονγκ Κονγκ έχουν ήδη ακυρώσει τις κρουαζιέρες τους. Όσο για τη Royal Caribbean, είναι αυτές των 6, 9, 12, 14, 17 Ιανουαρίου στο Spectrum of the Seas . Η Dream Cruises ακύρωσε όλα τα δρομολόγια μεταξύ 9 Ιανουαρίου και 19 Ιανουαρίου λόγω κυβερνητικής οδηγίας.
Η Norwegian Cruise Line υποχρεώθηκε να ακυρώσει μια σειρά από κρουαζιέρες μέχρι τον Μάιο του 2022. Θα επηρεαστούν κυρίως τα πλοία που δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη τα δρομολόγια. Στις περισσότερες περιπτώσεις πρόκειται για αναβολές για επανεκκίνηση: ακόμη και τρία πλοία σε ενεργό υπηρεσία θα τεθούν ωστόσο σε προσωρινή παύση. Αυτές είναι οι αναβληθείσες επανεκκινήσεις: Το Norwegian Sky θα αναχωρήσει από το Μαϊάμι στις 2 Μαρτίου 2022. Το Pride of America θα ξεκινήσει να πλέει στις 5 Μαρτίου 2022 από τη Χονολουλού. Το Norwegian Star θα ξεκινήσει στη Βαρκελώνη στις 3 Απριλίου 2022 . Η Norwegian Sun θα αναχωρήσει από το Σιάτλ στις 5 Μαΐου 2022. Το Norwegian Spirit θα κάνει το ντεμπούτο του στο Papeete στις 7 Μαΐου 2022
Το Norwegian Getaway και το Norwegian Pearl, και οι δύο σε ενεργό υπηρεσία, θα αναχωρήσουν στα μέσα Ιανουαρίου μετά από μια εβδομαδιαία αναστολή των δρομολογίων. Αντίθετα, η υπηρεσία του Norwegian Jade θα ανασταλεί έως τις 30 Μαρτίου 2022.
Διαβάστε επίσης
Προβληματισμός για τον συνωστισμό με τα κρουαζιερόπλοια στη Σαντορίνη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike