ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η εταιρεία με σχεδόν 40 χρόνια ιστορίας, που πέρασε δια πυρός και σιδήρου τα τελευταία τρία χρόνια, ισχυροποιείται και πάλι και ο CEO και ιδιοκτήτης της Pankaj Khanna δείχνει να κερδίζει το στοίχημα της αναβίωσης της.
Ιδρύθηκε το 1984 και σταδιακά αναπτύχθηκε μέσω συνεργασιών με ισχυρά ονόματα της ναυτιλίας, δημιουργώντας pool διαχείρισης σχεδόν 100 δεξαμενόπλοιων.
Ο ιδρυτής της Heidmar, Per Heidenreich, πούλησε την εταιρεία το 2006 στη Morgan Stanley έναντι 200 εκατ. δολαρίων. Δύο χρόνια αργότερα ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου, o οποίος συμμετείχε με τα πλοία του στα pool της εταιρείας, εξαγόρασε το 49,8% της Heidmar μέσω της εταιρείας συμφερόντων του Shipping Pool Investors Inc, ενώ το 2017 το ποσοστό πέρασε στην εισηγμένη -τότε- ναυτιλιακή του Έλληνα πλοιοκτήτη, Dryships.
To καλοκαίρι του 2017, η Dryships απέκτησε τον πλήρη έλεγχο της Heidmar, εξαγοράζοντας το υπόλοιπο 50,2%, καταβάλλοντας περίπου 17 εκατ. δολάρια. Παράλληλα, η ναυτιλιακή όρισε νέο CEO της Heidmar, τον Pankaj Khanna, ο οποίος υπήρξε στο παρελθόν CEO της άλλης εταιρείας του ισχυρού εφοπλιστή, της Ocean Rig, την οποία εξαγόρασε το 2018 η Transocean.
Μάλιστα ο κ. Οικονόμου είχε τότε εκφράσει τον ενθουσιασμό του για την κίνηση αυτή δηλώνοντας έτοιμος να αναπτύξει την εταιρεία στο μέγιστο δυνατό της δυναμικής της. Την εποχή της εξαγοράς, τα pools της Heidmar διαχειρίζονταν περίπου 65 aframaxes, suezmaxes και VLCCs.
Η συρρίκνωση του στόλου και η συνεργασία με την Signal Maritime
Ωστόσο, οι προσδοκίες του διαψεύστηκαν, καθώς σταδιακά ο στόλος που διαχειρίζονταν η Heidmar άρχισε να συρρικνώνεται, υποχωρώντας τον Νοέμβριο του 2019, στα 55 πλοία. Ισχυρές συνεργαζόμενες εταιρείες, όπως η Ridgebury Tankers, άρχισαν να αποσύρουν τα τάνκερ τους μεταφέροντας τα σε ανταγωνιστικά pool, όπως το Suez8, της Navig8.
Σε μία προσπάθεια αλλαγής του κλίματος, ο νέος ιδιοκτήτης της Heidmar άρχισε να αναζητά νέους δρόμους ανάπτυξης της εταιρείας, ενώ πηγές ανέφεραν τότε ότι εξέταζε το ενδεχόμενο δημιουργίας ενός pool με πλοία μεταφοράς αερίου, εστιάζοντας σε μικρότερα δεξαμενόπλοια. Ωστόσο, καμία από αυτές τις κινήσεις δεν προχώρησε.
Τον Ιανουάριο του 2020, η Heidmar του Γιώργου Οικονόμου έκλεισε μία σημαντική συμφωνία με την Signal Maritime Services του Ιωάννη Μαρτίνου, σύμφωνα με την οποία η Signal ανέλαβε την εμπορική διαχείριση και των 18 τάνκερ aframax του Sigma Pool της Heidmar, χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα διαχείρισής της που είναι βασισμένη στην τεχνητή νοημοσύνη.
Τα 18 τάνκερ εντάχθηκαν άμεσα στο Signal Maritime Aframax Pool. Παράλληλα, η εταιρεία του κ. Μαρτίνου ανέλαβε να βοηθήσει την Heidmar στη διαχείριση των πλοίων LR2 στο Sigma Pool, των suezmaxes στο Bluefin Pool και των VLCCs στο Seawolf Pool.
Στόχος της κίνησης αυτής, ήταν σύμφωνα με τον κ. Οικονόμου η αξιοποίηση της ψηφιοποίησης και η παροχή καλύτερων υπηρεσιών στους πελάτες με τη βοήθεια της τεχνολογίας της Signal.
Ωστόσο, λίγες εβδομάδες μετά η νέα συμμαχία της Heidmar με την Signal Maritime Services δέχθηκε το πρώτο πλήγμα -εξέλιξη αναμενόμενη από παράγοντες της αγοράς- με την αποχώρηση τριών ακόμη τάνκερ aframax της International Seaways, από το στόλο της.
Τα πλοία εντάχθηκαν στο pool Dakota Tankers της Concord Tankers, ενώ και άλλες συνεργαζόμενες ναυτιλιακές εμφανίστηκαν επιφυλακτικές απέναντι στη Heidmar αφήνοντας ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα και εξετάζοντας και τις άλλες δυνατότητες που είχαν.
H αποχώρηση του Οικονόμου
Τελικά ο Γιώργος Οικονόμου, ο οποίος είναι γνωστός για τις αποφασιστικές κινήσεις του στη ναυτιλιακή σκακιέρα, αποφάσισε να αποσυρθεί από το ανεπιτυχές εγχείρημα του, ανακοινώνοντας στο τέλος του 2020 τη μεταβίβαση του 100% των μετοχών της Heidmar στον Pankaj Khanna, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας.
Όπως ανακοίνωσε τότε η Heidmar τόσο ο κ. Οικονόμου όσο και οι εταιρείες συμφερόντων του δεν είχαν πλέον συμμετοχή σε αυτήν.
Από την πλευρά του ο Pankaj Khanna, επισήμανε ότι πρόκειται για ένα brand με μεγάλη εμπειρία στην παροχή καινοτόμων υπηρεσιών στη ναυτιλιακή βιομηχανία, εκφράζοντας τον ενθουσιασμό του για την επόμενη φάση της αναδιάρθρωσης της εταιρείας.
Προχώρησε σε νέες προσλήψεις, στην νέα έκδοση του συστήματος eFleetwatch που συνεχίζει να αποτελεί το κορυφαίο εργαλείο / πύλη της βιομηχανίας για την εμπορική διαχείριση και λειτουργία των δεξαμενόπλοιων και των φορτηγών και έβαλε στόχο να ισχυροποιήσει και πάλι τον αναιμικό πλέον στόλο διαχείρισης της εταιρείας.
Η συμφωνία με την Capital Ship Management
Το επιστέγασμα των προσπαθειών αυτών αποτελεί η νέα συμφωνία που ανακοίνωσε η Heidmar για τη δημιουργία κοινοπραξίας με την Capital Ship Management του Βαγγέλη Μαρινάκη.
Με τα 32 δεξαμενόπλοια που θα εντάξει η Capital στα pool της Heidmar, η εταιρεία θα διαχειρίζεται πλέον έναν στόλο με 60 τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου, προϊόντων πετρελαίων και χημικών.
Ο P. Khanna εξέφρασε την ικανοποίηση του για την εξέλιξη αυτή, επισημαίνοντας ότι το Νοέμβριο του 2020, η εταιρεία είχε στον στόλο της μόλις επτά πλοία.
Σε ανάρτηση του στο LinkedΙn, ο διευθύνων σύμβουλος της Capital product Partners Γεράσιμος Καλογηράτος ανέφερε: “Ο συνδυασμός της εξαιρετικής εμπορικής και διαφανούς πλατφόρμας της Heidmar που είναι γνωστή και δοκιμασμένη στην αγορά εδώ και χρόνια, με τα ποιοτικά πλοία και την άριστη ομάδα εμπορικής διαχείρισης της Capital Ship Management δημιουργούν μια ισχυρή δύναμη στην αγορά δεξαμενόπλοιων που μπορεί να προσφέρει ελκυστικές λύσεις σε πλοιοκτήτες σε όλο τον κόσμο, σε μια γεμάτη πρόκληση και πολύπλοκη αγορά δεξαμενόπλοιων.
Τα έξι pool που διαχειρίζεται η εταιρεία είναι: To Sea Dragon για VLCCs, το Bluefin για suezmaxes, το Sea Lion για aframaxes/LR2s, το Dorado για MR2s, το Marlin για MR1s και το Sea Horse για τάνκερ χωρητικότητας μεταξύ 10.000 dwt και 19.000 dwt.
«Η συμμετοχή στην αγορά μέσω μιας μεγαλύτερης εμπορικής οντότητας σημαίνει ότι μπορούμε να αναπτύξουμε αποτελεσματικές λύσεις για να αντιμετωπίσουμε την πρόκληση της μείωσης των εκπομπών και τη συμμόρφωση με τους επερχόμενους κανονισμούς», επισήμανε ο Khanna.
Στα επόμενα σχέδια του CEO της εταιρείας είναι η περαιτέρω επέκταση των εμπορικών της δραστηριοτήτων και η παροχή υπηρεσιών τεχνικής διαχείρισης. Παράλληλα, έχει ήδη προχωρήσει σε δύο νέες προσλήψεις με στόχο την επέκταση της Heidmar στην αγορά ξηρού φορτίου.
Η Heidmar διαθέτει ομάδα 35 ατόμων στα γραφεία της στην Αθήνα, το Λονδίνο και τη Σιγκαπούρη.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ο Γιώργος και Μάριος Γιαλόζογλου πούλησαν πλοίο με κέρδος 7,6 εκατ. δολάρια – Αγόρασαν και δεύτερο ακτοπλοϊκό
- ΕΛΓΑ: Σήμερα πληρώνονται οι ενστάσεις των 4 τελευταίων ετών – Αφορούν 2.400 δικαιούχους
- «Λίφτινγκ» σε φόρο εισοδήματος, τεκμήρια και αποδείξεις από το 2025
- Ουκρανία: Το κοινοβούλιο ανέβαλε τη σημερινή συνεδρίασή του για λόγους ασφαλείας