ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σύμφωνα με την εταιρεία Clarkson Research Services, τα κινεζικά ναυπηγεία συγκέντρωσαν συνολικά 965 παραγγελίες το 2021 που ισοδυναμούν με 22,8 εκατομμύρια CGT και αντιστοιχεί με το 50% της συνολικής αγοράς.
Το σύνολο των παραγγελιών ανέρχεται σε 1.846 πλοία συνολικής χωρητικότητας 45,73 εκατομμύρια CGT. Τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, από την άλλη, συγκέντρωσαν 403 παραγγελίες το 2021, που ισοδυναμούν με 17,35 εκατομμύρια CGT και αντιστοιχεί στο 38% της συνολικής αγοράς.
«Τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας απέτυχαν να υπερασπιστούν την παγκόσμια ηγεμονία στον αριθμό των παραγγελιών πλοίων, αν και τα κέρδη τους έχουν αυξηθεί, καθώς οι παραγγελίες επικεντρώθηκαν σε πλοία υψηλής προστιθέμενης αξίας, όπως τα πλοία μεταφοράς LNG που εξασφαλίζουν καλύτερη κερδοφορία», επισημαίνει στην ανάλυση της ο οίκος Clarkson.
Στην έρευνα τονίζεται επίσης ότι «Η Κίνα επωφελήθηκε φέτος από την έντονη αύξηση των παραγγελιών για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οι οποίες έχουν αυξηθεί πάνω από δέκα φορές για να αντιμετωπίσουν την αυξανόμενη ζήτηση της αγοράς».
Για τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, επισημαίνεται ότι οι παραγγελίες αυξήθηκαν ιδιαίτερα το πρώτο εξάμηνο του έτους. Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις της Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co (KSOE), που συγκέντρωσε παραγγελίες 6 δισ. δολαρίων το πρώτο τρίμηνο, 8 δισ. το δεύτερο, 5,9 δισ. το τρίτο, 2,9 δισ. το τέταρτο και η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering που έλαβε παραγγελίες 1,79 δισεκατομμυρίων δολαρίων το πρώτο τρίμηνο, 3,71 δισεκατομμύρια δολάρια το δεύτερο, 2,54 δισεκατομμύρια δολάρια το τρίτο και 2,82 δισεκατομμύρια δολάρια το τέταρτο.