Στα οροπέδια του Μαινάλου με Jeep Wrangler 4χe και Jeep Gladiator. Δείτε τι μας σταμάτησε…
Είχαμε την ευκαιρία για μια μοναδική βόλτα στα υψίπεδα του Μαινάλου πάνω από το Λεβίδι με δυο οχήματα φτιαγμένα για εκτός δρόμου, προκλήσεις. Ο λόγος για το Jeep Wrangler 4xe και το Jeep Gladiator. Τόσο ίδια μα και τόσο διαφορετικά: Ίδια αφετηρία (Jeep) πολλά κοινά μέρη (κιβώτιο, 4κινηση, εσωτερικό, εμφάνιση εμπρός) μεγάλες διαφορές (phev vs diesel, καρότσα) ίδιο αποτέλεσμα (απαράμιλλη ικανότητα off road).
Ξεκινώ από το Wrangler 4xe, ένα όχημα ειδικών προδιαγραφών που μοιάζει κανονικό. Καταρχάς πρόκειται για το πρώτο Wrangler που μπαίνει στην πρίζα. Εμφανισιακά δε διαφοροποιείται από το ένδοξο παρελθόν, εμπρός η χαρακτηριστική μάσκα με τις επτά γρίλιες, στο πλάι οι μεντεσέδες, το αυτοκίνητο δοκιμής μας ανοίγει κιόλας (hard top). O παρατηρητικός θα δει τη 2η τάπα εμπρός και το σηματάκι 4χe. Μπαίνοντας στο εσωτερικό, (με κοντή στενή φούστα είναι αδύνατο) αντιλαμβάνεσαι αμέσως στην εκμετάλλευση χώρων υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης. Έχει παίξει ρόλο και η τοποθέτηση της μπαταρίας 17.3kwh κάτω από το πίσω κάθισμα. Βέβαια αυτό βοήθησε να μην μειωθεί ο χώρος αποσκευών (533 lt – 1.910lt σε διθέσια διαμόρφωση). Θυμίζω πως η πίσω πόρτα δεν ανοίγει προς τα πάνω, αλλά στο πλάι σα ντουλάπι.
Η κουλτούρα του οχήματος είναι απέριττη, η συναισθηματική σχεδίαση κυριαρχεί, οι χώροι για μικροαντικείμενα σπανίζουν (εκτός δρόμου, οι μετατοπίσεις είναι έντονες). Η στιβαρότητα της κατασκευής και η ποιότητα των υλικών σου δημιουργούν μια αίσθηση «πάνοπλη». Στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει η οθόνη των 8.4 ιντσών με συστήματα ενημέρωσης, ψυχαγωγίας, πλοήγησης, συνδεσιμότητας και εκτός δρόμου πληροφορίες. Αναλογικά όργανα και ψηφιακή οθόνη ανάμεσά στους πίσω από το τιμόνι.
Η υβριδική μηχανή του Wrangler 4xe συνδυάζει δύο ηλεκτροκινητήρες με έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 2,0 lt προερχόμενο από τη Giulia: Άμεσος ψεκασμός, στροβιλοσυμπιεστής με δυο πτερωτές. Ο μικρός ηλεκτροκινητήρας συνδέεται μέσω ιμάντα με το στρόφαλο. Συνεπικουρεί στη ροπή χαμηλά, κάνει το stop/start και φορτίζει τη μπαταρία των 17,3kwh.
Ο μεγάλος ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται στο αυτόματο 8άρι κιβώτιο Torque Flite της ZF. Ανάλογα με τις συνθήκες ή το επιλεγμένο πρόγραμμα αναλαμβάνει να κινήσει το Wrangler 4xe αμιγώς ηλεκτρικά. Την τροφοδοσία του μεγάλου ηλεκτροκινητήρα αναλαμβάνει η μπαταρία ιόντων λιθίου που διαθέτει ξεχωριστό κύκλωμα ψύξης και με ειδικό κάλυμμα προστατεύεται από νερά καθώς το Wrangler δε σταματά σε ποτάμια ως τα 76cm.
O οδηγός πέρα από το πρόγραμμα Electric έχει στη διάθεσή του άλλα δυο προγράμματα χαρτογράφησης: Το «Hybrid» που συνδυάζει βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρες, με στόχο τη βέλτιστη αξιοποίηση της χημικής ενέργειας του καυσίμου, ανεξαρτήτως απόδοσης. Στο πρόγραμμα «Electric», το Wrangler 4xe κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για έως 43 km όπως δοκιμάσαμε στην πράξη. Στο τρίτο mode «eSave», διατηρεί την ηλεκτρική ενέργεια για όταν θες. Η φόρτιση της μπαταρίας ενισχύεται και από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά τη διαδικασία της επιβράδυνσης. Η μπαταρία για να φορτίσει χρειάστηκε 5 ώρες σε οικιακή πρίζα 16Α.
Ταξίδι; Ανοχές και ενοχές!
Το Wrangler 4xe έχει αεροδυναμική ρετρό, ψηλό κέντρο βάρους, ανάρτηση με «ανοχές εκτός δρόμου» οπότε αναμενόμενα δημιουργεί πλειάδα ενοχών. Βάζεις την αγαπημένη σου μουσική στο εξαιρετικό ηχοσύστημα με τα 8 ηχεία, ενεργοποιείς το cruise control στα 120km/h και… κάνεις υπομονή ώσπου να τελειώσει η άσφαλτος. Θεωρητικά για τα 0-100 km/h θέλει 6,4” αλλά σοβαρά τώρα ποιον ενδιαφέρει αυτό; Ή ποιος έχει το θάρρος να επιβεβαιώσει την τελική των 177 km/h; Εγώ πάντως όχι! Όλη η αξία της δύναμης που έχει συνοψίζεται στο εξής: Δε μένεις ποτέ ξεκρέμαστος από γκάζι στους χωματόδρομους. Σε ασφάλτινο επαρχιακό δρόμο με αλλεπάλληλες στροφές βοηθά την ισορροπία κρατήματος η εμπλοκή της 4κινησης. Αλλά νοητικά δεν συνάδει με το «οικολογικό» προφίλ 4χe.
Το Wrangler είναι πισωκίνητο. Το Selec-Trac σου δίνει τη δυνατότητα να εμπλέξεις 4×4 με κοντές σχέσεις, κλείδωμα του εμπρός και του πίσω διαφορικού, με το τελευταίο να είναι και περιορισμένης ολίσθησης. Σε συνδυασμό με τη μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης σε χωμάτινες διαδρομές μπορείς να κάνεις ότι θες. Μεγάλο του ατού η ενδοτικότητα της ανάρτησης. Δε κοπανάει, δε γέρνει, κρύβει το βάρος: Μαγική. Επιπλέον είναι διαφορετικό να κατεβαίνεις αθόρυβα ασυνήθιστο.
Εκεί καταλαβαίνεις πως το Wrangler είναι Jeep, δεν είναι όχημα για άσφαλτο. Πάντως αν το συνηθίσεις και με σεβασμό στο DNA του, κινείσαι συμπαθητικά και στο δρόμο. Εκτός δρόμου έχει τον απόλυτο σεβασμό μου. Δεν καταλαβαίνω όσους το φαντασιώνονται Μύκονο ανοικτό και γεμάτο «ναι σε όλα», ίσως κάνω λάθος εγώ.
Το Gladiator της δοκιμής μας είναι η βασική έκδοση Sport. Έχει υποστεί όμως πάρα πολλές μετατροπές: Άλλαξε αμέσως ανάρτηση (Fox) έβαλε χωμάτινα ελαστικά (BF Goodrich), εργάτη εμπρός, μπαριέρα led. Ήταν εξίσου καλό στο χώμα με το Wrangler, με την ανάρτησή του να είναι επίσης ισοπεδωτική. Ο τρίλιτρος πετρελαιοκινητήρας έχει δύναμη και ροπή, δε σου λείπει πουθενά το γκάζι. Ναι είναι σαφώς καλύτερο από το Raptor σε γκάζι, ναι με την ανάρτηση της fox πλησιάζει σε ενδοτικότητα τον βασιλιά της κατηγορίας, Mitsubishi L200. Βέβαια η σύγκριση είναι θεωρητική καθώς το L200 δεν έχει πλέον έγκριση τύπου στην Ευρώπη. Επίσης το Mitsubishi είναι εργαλείο δουλειάς για φόρτωμα με φύλλα σούστας πίσω, ενώ το Gladiator είναι περισσότερο εντυπωσιακό παρά αποτελεσματικό. Κατανοώ πως κανένα Gladiator δε θα πάει τσουβάλια πατάτες στη λαϊκή, ή ξύλα στο μαντρί. Οπότε μάλλον δεν έχει νόημα η κουβέντα αυτή.
Το Gladiator της δοκιμής μας είναι ένα μοδάτος οδοστρωτήρας, ικανό σε άγριες off road καταστάσεις. Εφάμιλλο του Wrangler 4xe, το μόνο στο οποίο υπολείπεται είναι η δύναμη. Μάλλον για να είμαι ακριβής, δε λείπει δύναμη από το Gladiator κάθε άλλο, απλά περισσεύει από το Wrangler 4xe. Η διαδρομή που ακολουθήσαμε ήταν: Λεβίδι, Κάπελη, Ρούχη, Αλωνίσταινα, μόνο από χώμα. Μας σταμάτησε και αναγκαστήκαμε να γυρίσουμε πίσω, ένα τεράστιο δέντρο που είχε πέσει λίγο μετά την Κεχρωτή. Επιστρέφοντας σκεφτόμουν πως ότι κι αν οδηγείς, τον πρώτο λόγο θα τον έχει πάντα η φύση.
Tεχνικά χαρακτηριστικά, Jeep Wrangler 4xe phev
Υβριδική μηχανή: Θερμικός turbo βενζινοκινητήρας 1.995 cc, 2 ηλεκτροκινητήρες
Συνδυασμένη ισχύς: 380 PS/5250rpm
Ροπή: 64,9 kgm/3000rpm
Μπαταρία: 17,3 kWh|
Μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία δοκιμής: 43km
Κιβώτιο: ZF αυτόματο, 8 σχέσεων
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς, επιλεκτικά σε όλους
0-100 χλμ/ώρα: 6,4sec
Τελική ταχύτητα: 177 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 8,6lt/100km
CO2: 79 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.882/1.894/1.838mm
Μεταξόνιο: 3.008 mm
Απόσταση από το έδαφος: 25 cm
Γωνίες προσέγγισης/ράμπας/διαφυγής (μοίρες): 36,6 /31,8 /21,4
Χώρος αποσκευών: 533lt
Βάρος: 2.300kg
Τιμή: Από 75.700 ευρώ (SAHARA)
Tεχνικά χαρακτηριστικά, Jeep Gladiator
Πετρελαιοκινητήρας V6: 2987 c.c.
Συνδυασμένη ισχύς: 260 PS/4000rpm
Ροπή: 61,0 kgm/2000rpm
Κιβώτιο: ZF αυτόματο, 8 σχέσεων
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς, επιλεκτικά σε όλους
0-100 χλμ/ώρα: 8,6sec
Τελική ταχύτητα: 177 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 8,6lt/100km
CO2: 249 gr/km (WLTP)
Τέλη Κυκλοφορίας: 105 ευρώ (επαγγελματικό)
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 5.591/1.894/1.905mm
Μεταξόνιο: 3.488 mm
Απόσταση από το έδαφος: 25 cm
Γωνίες προσέγγισης/ράμπας/διαφυγής (μοίρες): 41 /25 /18,4
Καρότσα, διαστάσεις: 1531/1.442/445mm, χώρος 1000lt
Ικανότητα ρυμούλκησης: 2270kg
Βάρος: 2.300kg
Τιμή: Από 53.900 ευρώ (Sport)
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας