ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Συνολικά 20.694 πλοία διέσχισαν το κανάλι το 2021, ενώ το αμέσως προηγούμενο χρόνο πέρασαν 18.830. Με άλλα λόγια, πρόκειται για αύξηση 10%.
Διεθνείς οικονομικοί αναλυτές επισημαίνουν ότι η περιοχή της Διώρυγας του Σουέζ είναι θεμελιώδους σημασίας από υλικοτεχνική και οικονομική άποψη, δεδομένου ότι υπάρχει μια από τις μεγαλύτερες συγκεντρώσεις κινεζικών επενδύσεων στην Αίγυπτο.
Η οικονομική ζώνη της διώρυγας του Σουέζ αποτελείται από 6 λιμάνια και τέσσερις βιομηχανικές ζώνες και προσελκύει πολλές εταιρείες που παράγουν οικοδομικά υλικά, εξοπλισμό υψηλής τάσης, μηχανήματα και εξοπλισμό πετρελαίου.
Υπάρχει το «υψηλότερο» εισόδημα που έχει καταγραφεί ποτέ για τον κρίσιμο θαλάσσιο εμπορικό δρόμο στην ανατολική Αίγυπτο, παρά τον ιστορικό αποκλεισμό που σημειώθηκε τον περασμένο Μάρτιο. Στο κανάλι, που διέρχονται περισσότερα από 56 πλοία καθημερινά, το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given σταμάτησε πριν από 9 μήνες, προκαλώντας μαζική αναστάτωση στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο.
Η Διώρυγα του Σουέζ φιλοξενεί το 10% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου και αποτελεί πολύτιμη πηγή συναλλάγματος για το Κάιρο. Τον Νοέμβριο, η SCA αποφάσισε να αυξήσει τα τέλη διέλευσης κατά 6% για πλοία, αλλά για τα πλοία που μεταφέρουν τουρίστες ή υγραέριο από φέτος.
Διαβάστε επίσης:
Διώρυγα του Σουέζ: Συμφωνία με τους ιδιοκτήτες του Ever Given για την αποζημίωση
Συμφωνία μεταξύ Αρχή Διώρυγας και Shoei Kisen Kaisha για την απελευθέρωση του Ever Given
Σκληρό παζάρι για τις αποζημιώσεις του Ever Given – Ρίχνουν συνεχώς τις απαιτήσεις τους οι Αιγύπτιοι
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ