Τις επενδύσεις τους σε φυσικά καταστήματα, ψηφιακό κανάλι και υποδομές συνεχίζουν και το 2022 οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Μία χρονιά που, όπως εκτιμούν τα στελέχη τους, κατά το πρώτο εξάμηνο αναμένεται να συνεχιστούν οι πιέσεις από τη διαταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας και τις ανατιμήσεις σε πρώτες ύλες και ενέργεια που ξεκίνησαν από το προηγούμενο έτος.

Όσον αφορά στην πορεία των πωλήσεων το 2021, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων, ΙRI, στο 10μηνο Ιανουάριος – Οκτώβριος, η αγορά των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων εμφάνιζε ρυθμό ανάπτυξης 1,9% με τον συνολικό τζίρο να διαμορφώνεται στα 6,5 δισ. ευρώ. (Σημειώνεται ότι τα στοιχεία αφορούν στην ηπειρωτική Ελλάδα και την Κρήτη ενώ δεν περιλαμβάνουν τις πωλήσεις της Lidl).

Την ίδια περίοδο, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, καταγράφονται ανατιμήσεις που μεσοσταθμικά φτάνουν το 2,1%. Στις επιμέρους κατηγορίες, τα τρόφιμα κατέγραφαν αύξηση της τάξεως του 2,5%, τα είδη προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς 5,5% και τα είδη οικιακού καθαρισμού 0,9%.

Σκλαβενίτης

Εντός του 2022, ο ηγέτης του κλάδου, Σκλαβενίτης, με επικεφαλής τον Γεράσιμο Σκλαβενίτη αναμένεται να συνεχίσει την ανάπτυξη του δικτύου των φυσικών καταστημάτων ενώ θα προχωρήσει σε περισσότερες 40 ανακαινίσεις σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Πριν από περίπου έναν μήνα εξάλλου ολοκληρώθηκε η ανακαίνιση του hypermarket της εταιρείας στη Λεωφόρο Αθηνών 93-97, το οποίο πλέον αποτελεί και το μεγαλύτερο της αλυσίδας στην Αθήνα με επιφάνεια 8.000 τ.μ.

Παράλληλα η εταιρεία θα συνεχίσει την ανάπτυξη και του ηλεκτρονικού της καναλιού καθώς το sklavenitis.gr που λανσαρίστηκε πριν από έναν χρόνο, πλέον εξυπηρετεί πέραν της Αττικής και τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης, της Λάρισας και της Πάτρας.

Το e-market  εντός του 2022 αναμένεται επεκταθεί σε νέες περιοχές αλλά και να εμπλουτίσει τις διαθέσιμες κατηγορίες. Σημειώνεται ότι το επενδυτικό πρόγραμμα της Σκλαβενίτης για το 2021 έφτανε τα 50 εκατ. ευρώ.

ΑΒ Βασιλόπουλος

Το επενδυτικό πλάνο της ΑΒ Βασιλόπουλος με επικεφαλής τον Βασίλη Σταύρου, για το επόμενο έτος φτάνει τα 50-60 εκατ. ευρώ. Ιδιαίτερη σημασία δίνει η αλυσίδα πέραν της ανάπτυξης των φυσικών καταστημάτων και στην ενίσχυση των υποδομών της και τα logistics.

Πρόσφατα άλλωστε ο κ. Σταύρου μιλώντας σε διαδικτυακή εκδήλωση εξήγησε με ποιον τρόπο η ΑΒ Βασιλόπουλος  με τη βοήθεια της τεχνολογίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που προκύπτουν από τη διαταραχή  της εφοδιαστικής αλυσίδας προκειμένου να περιορίζονται οι ελλείψεις. Ο επικεφαλής της AB Βασιλόπουλος αναφέρθηκε στο πρόγραμμα Forecasting & Replenishment που εφαρμόζεται από την εταιρεία, το οποίο ουσιαστικά είναι αυτοματοποιημένη παραγγελιοδοσία.

«Υπάρχει ένας αλγόριθμός, ο οποίο υπολογίζει σε καθημερινή βάση, ποιες είναι οι ανάγκες που υπάρχουν σε αποθέματα σε κάθε μαγαζί, έτσι ώστε η παραγγελία που θα «φύγει» στο κεντρικό δίκτυο να είναι όση χρειάζεται για να ικανοποιήσει τις ανάγκες. Με  αυτό τον τρόπο προσπαθούμε να κάνουμε καλή διαχείριση των αποθεμάτων και ταυτόχρονα να έχουμε μία εικόνα στο ράφι,  ώστε να μας επιτρέπει να μπορούμε να αισθανόμαστε ασφαλείς ότι μπορούμε να ανταποκριθούμε σε οποιαδήποτε ανάγκη και οποιαδήποτε έκτακτη συνθήκη μπορεί να προκύψει» όπως εξήγησε.

My Market

Έμφαση στο δίκτυο των φυσικών καταστημάτων της αναμένεται να δώσει η ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕΕ με τα καταστήματα My Market.

«Το ύψος των επενδύσεών μας κινείται σταθερά γύρω από τα 35 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο, ενώ σε περίπτωση που παρουσιαστούν επενδυτικές ευκαιρίες, αυτό μπορεί να αυξηθεί» σημείωνε σε συνέντευξή του στο mononews ο επικεφαλής της εταιρείας Αριστοτέλης Παντελιάδης.

Παράλληλα η εταιρεία ολοκληρώνει τους πρώτους μήνες του 2022 την επέκταση του κέντρου διανομής της στη Βόρεια Ελλάδα κατά 20.000 τμ, ενώ αναμένεται να δώσει αυξημένη βαρύτητα στις υποδομές πληροφορικής της. Επιπλέον θα συνεχίσει  το πρόγραμμα ανακαινίσεων των υφιστάμενων καταστημάτων της.

Σύντομα επίσης θα λανσαριστεί και το ηλεκτρονικό κατάστημα της αλυσίδας χονδρικής METRO Cash and Carry, ενώ θα συνεχιστεί και η ανάπτυξη του e-shop του My market.

Μασούτης

H βορειοελλαδίτικη αλυσίδα Μασούτης με επικεφαλής τον Γιάννη Μασούτη προγραμματίζει για το 2022 το άνοιγμα τουλάχιστον 5 νέων καταστημάτων, κυρίως σε περιοχές που δεν έχει αυτή τη στιγμή παρουσία, καθώς και ανακαινίσεις υφιστάμενων καταστημάτων με γνώμονα την πράσινη ανάπτυξη.

Όπως έχει επισημάνει στο mononews o γενικός διευθυντής της εταιρείας Θεόδωρος Γεροστεργιούδης το 2022 επίσης θεωρείται κομβικό έτος για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας και την τεχνολογία. «Προβλέπουμε μεγέθυνση των Online πωλήσεών μας για το νέο έτος, κάτι το οποίο θα γίνει με δύο τρόπους. Με επενδύσεις σε dark stores και μέσω στρατηγικών συνεργασιών» επεσήμανε ο κ. Γεροστεργιούδης.

Το ύψος του επενδυτικού πλάνου για το επόμενο έτος, πέραν των νέων καταστημάτων, τις ανακαινίσεις και του dark store που δρομολογούνται -το ένα στην Αθήνα- θα εξαρτηθεί, όπως σημειώνει ο ίδιος και από ενδεχόμενες ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν στην αγορά. Στρατηγικά πάντως η εταιρεία διαθέτει άνω των 25 εκατ. ευρώ το χρόνο για ανακαινίσεις των καταστημάτων της.

Σημειώνεται τέλος ότι τη Δευτέρα 3 Ιανουαρίου τα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, My Market και Μασούτης θα παραμείνουν κλειστά λόγω της απογραφής που θα κάνουν ενώ τα καταστήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος θα ανοίξουν κανονικά καθώς έχουν ήδη πραγματοποιήσει την απογραφή.

Διαβάστε επίσης:

Σούπερ μάρκετ: Γιατί εμφανίζουν πτώση στις πωλήσεις τους

Παντελιάδης (Metro) στο mononews: Τα πλάνα για το 2022 και οι εξαγορές που είναι σαν τον έρωτα…