ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ένα ακόμη πλοίο πρόσθεσε στον στόλο της η Neda Maritime.
Πρόκειται για το crude oil tanker, Prosky, που ναυπηγήθηκε το 2019 και είναι χωρητικότητας 115.643 dwt, έχει μήκος 242,9 μέτρα και πλάτος 44,03 μέτρα. Το πλοίο αυτό είναι το 25ο πλοίο της εταιρείας που διευθύνουν οι Φώτης, Νικόλαος και Μιχαήλ Λυκιαρδόπουλος. Το πλοίο βρίσκεται στο Σουέζ και έχει σημαία Λιβερίας.
Η τιμή που αναφέρθηκε για την αγορά του πλοίου είναι 51,54 εκατ. δολάρια. Σήμερα οι Φώτης, Νικόλαος και Μιχαήλ Λυκιαρδόπουλος διευθύνουν ένα στόλο από 25 πλοία που η συνολική τους χωρητικότητα ανέρχεται σε 3.706.641 dwt. Από τα 25 πλοία, τα 14 ταξιδεύουν με ελληνική σημαία, τα 7 με σημαία Μάρσαλ Αϊλαντ, 3 με σημαία Μάλτας και το νεοαγορασθέν με σημαία Λιβερίας. Η εταιρεία παραδοσιακά απασχολεί στα πλοία της Έλληνες αξιωματικούς και ελληνικά πληρώματα.
Επισημαίνεται ότι η οικογένεια Λυκιαρδόπουλου κατάγεται από τις Κεραμιές Λειβαθούς της Κεφαλονιάς. Γενάρχης της ναυτιλιακής εταιρείας είναι ο Νικόλαος Διονυσίου Λυκιαρδόπουλος (1866-1963), που μαζί με την σύζυγο του Αικατερίνη Ροσολίμου, ανιψιά του Παναγή Βαλλιάνου, απέκτησαν το πρώτο τους ατμόπλοιο «Ελένη Μήλα» το 1897. Ο Ν. Δ. Λυκιαρδόπουλος το 1917 πρωτοστάτησε στην ίδρυση της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, ενώ διετέλεσε και πρόεδρος της την δεκαετία 1950-1960.
Στη διάρκεια του Μεσοπολέμου οι γιοί του Ν. Λυκιαρδόπουλου, Παναγής (1893-1983) και Γεράσιμος (1895-1982) επένδυσαν στην αγορά σύγχρονων πλοίων και επέκτειναν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες στην Τράπεζα Πειραιώς και στη «Γενική Ασφαλιστική Εταιρεία».
Η έδρα του ομίλου Λυκιαρδόπουλου υπήρξε ο Πειραιάς, ενώ το 1892 ο όμιλος δημιούργησε το πρώτο του ναυτιλιακό γραφείο στο Κάρντιφ και λίγα χρόνια αργότερα, το 1910, στο Λονδίνο.
Η Neda Maritime Agency Co. Ltd., ιδρύθηκε στον Πειραιά στις αρχές της δεκαετίας του ’70, ενώ σταθμός στην ιστορία του ομίλου είναι η ναυπήγηση το έτος 1993 του πρωτοπόρου δεξαμενόπλοιου διπλού τοιχώματος, VLCC «AROSA».
Ο γιος του Νίκου Λυκιαρδόπουλου, Παναγής υπήρξε πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου από το 1956 ως το 1959. Η οικογένεια Λυκιαρδόπουλου, συμμετείχε στη χρηματοδότηση μελέτης για να λυθεί το πρόβλημα έλλειψης νερού της Αθήνας με την εκτροπή του ποταμού Κηφισού. Τα αδέλφια Λυκιαρδόπουλοι υπήρξαν ευεργέτες της Κεφαλονιάς μετά τον μεγάλο σεισμό του 1953.
Διαβάστε επίσης:
Κάθε ημέρα οι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν και από ένα πλοίο – Τεράστια κέρδη που υπερβαίνουν τα 1,6 δισ. δολάρια
Συνταξιούχοι ναυτικοί: Δεν λειτουργεί η εφαρμογή για τα διαγνωστικά τεστ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σε νέους ιδιοκτήτες από σήμερα τα ακίνητα της «Αλλατίνη» και της «Μαλαματίνα»
- Νάιτζελ Φάρατζ: Βρίσκεται σε «διαπραγματεύσεις» με τον Έλον Μασκ για τη χρηματοδότηση του κόμματός του
- «2017 – 2024: Τετραγωνίζοντας τους ΚΥΚΛΟΥΣ», ένα καινοτόμο concept δικτύωσης για ανώτερα στελέχη εταιρειών
- ΑΙ: Ρωτήστε το αυτοκίνητό σας (video)!