ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν αγοράσει ήδη μέσα στο τρέχον έτος συνολικά 375 πλοία και έχουν δαπανήσει 7,58 δισ. δολάρια για την απόκτηση πλοίων από δεύτερο χέρι.
Ταυτόχρονα στην ίδια σχεδόν χρονική περίοδο πώλησαν 230 πλοία και εισέπραξαν 3,773,1 εκατ. δολάρια. Όμως, το εντυπωσιακό και ουσιαστικό στοιχείο των πωλήσεων αυτών είναι ότι οι Έλληνες εφοπλιστές κατέγραψαν «τρελά κέρδη» που, σύμφωνα με εκτιμήσεις ναυλομεσιτών της Ακτής Μιαούλη, υπερβαίνουν το 1,6 δισ. δολάρια, δεδομένου ότι οι υπεραξίες ορισμένων πλοίων, τύπου bulk carriers, ήταν άνω του 100%.
Μάλιστα, αναφέρθηκαν πλοία, που αποκτήθηκαν με 10 εκατ. δολάρια και πωλήθηκαν με 40 εκατ. δολάρια!
Όσον αφορά τις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων, για να γίνει η ανάλογη σύγκριση των στοιχείων, θα πρέπει να επισημανθεί ότι κατά το περσινό δωδεκάμηνο, οι Έλληνες αγόρασαν 221 πλοία και πλήρωσαν 3,41 δισ. δολάρια.
Επίσης, να αναφερθεί ότι με τα υπάρχοντα στοιχεία οι ελληνικές εταιρείες ναυπηγούσαν 182 πλοία, χωρητικότητας 21,25 εκατ. dwt.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, στους πρώτους δέκα μήνες του τρέχοντος έτους, το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρρευσε στη χώρα μας ανήλθε στα 15.182,4 εκατ. ευρώ και ήταν αυξημένες κατά 30,4%.
Η δύναμη του ελληνικού στόλου
Τον μήνα Οκτώβριο ο υπό ελληνικής σημαίας στόλος αριθμούσε 1.835 πλοία και η συνολική χωρητικότητα του ήταν 39.300.239 κόρους.
Επισημαίνεται ότι το 2011 ο στόλος είχε 2.014 πλοία και 43.397.583 κόρους. Το 2001 είχε 1.959 πλοία και 29.257.366 κόρους και το 1991 είχε 2.062 πλοία και 24.082.483 κόρους. Το 1983 είχε 3.422 πλοία και χωρητικότητα 37.707.377 κόρους.
Συμπερασματικά: Μέσα στις τελευταίες δεκαετίες ο υπό ελληνική σημαία στόλος έχασε 1.587 πλοία, ωστόσο αύξηση τη χωρητικότητα του κατά 1.592.862 κόρους.
Η δύναμη του στόλου με ελληνική σημαία ήταν τον Οκτώβριο του 2021:
Σύνολο: 1.835 39.300.239
Φορτηγά: 391 11.403.201
Δεξαμενόπλοια: 451 26.498.450
Επιβατηγά: 729 1.284.922
Λοιπά: 264 113.666