Ανοίγει βαθμιαία η βεντάλια του ενδιαφέροντος των Greeks της ποντοπόρου ναυτιλίας για την ελληνική αγορά των εταιρικών ομολόγων. Μια αγορά, η οποία στη διάρκεια της εφετινής χρονιάς ανέβασε τις «στροφές» της στο φουλ, καταγράφοντας διαδοχικά ρεκόρ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι συζητήσεις και οι επαφές, που όπως όλα δείχνουν θα οδηγήσουν σε τρείς, νέες εκδόσεις, ναυτιλιακών ομολόγων. Δύο εφοπλιστές που εμφανίζονται έτοιμοι να προχωρήσουν για πρώτη φορά σε μια τέτοια κίνηση, καθώς επίσης και άλλος ένας, ο οποίος έχει ήδη πάρει το «βάπτισμα του πυρός». Εισηγμένοι όλοι τους στο αμερικανικό χρηματιστήριο.

Αν και ακόμη δεν έχουν τελεσφορήσει οι διαδικασίες (με την έννοια της κατάθεσης ενημερωτικού δελτίου στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς) εν τούτοις η προεργασία βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο.

Στην αφετηρία ο Πόλυς Β. Χατζηιωάννου

Τουλάχιστον από πλευράς χρονισμού, την αρχή αναμένεται να κάνει ο Πόλυς Β. Χατζηιωάννου, κυπριακής καταγωγής, αλλά «πολιτογραφημένος» κι αυτός ως μέλος της ισχυρής ομάδας των Greeks. Ιδρυτής και βασικός μέτοχος της ναυτιλιακής εταιρείας Safe Bulkers. Εισηγμένης στην αγορά της Νέας Υόρκης και με τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία στα 443 εκατ. δολάρια.

Κατά τα φαινόμενα στόχος του ναυτιλιακού ομολόγου είναι να αντλήσει από την ελληνική αγορά, κεφάλαια της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ. Πιθανότατα στις αρχές της νέας χρονιάς αν δεν μεσολαβήσει κάποια αστάθμητη εξέλιξη.

Η Safe Bulkers έχει πραγματοποιήσει εφέτος σημαντικές κινήσεις για την ανανέωση του στόλου της, έχοντας συνάψει επίσης και συμφωνίες πιστωτικής διευκόλυνσης. Διαθέτει στόλο 40 πλοίων ξηρού φορτίου, έχοντας υπό ναυπήγηση άλλα 9, με τις παραδόσεις να ξεκινούν από το δεύτερο τρίμηνο του 2022.

Ο Νίκος Τσάκος σε ρότα  ελληνικής έκδοσης

Ρότα, όμως, για την ελληνική αγορά των εταιρικών ομολόγων έχει χαράξει και ο Νίκος Τσάκος. Συνεχιστής μιάς μακράς οικογενειακής πορείας στη ναυτιλία, που σημάδεψε ανεξίτηλα ο Χιώτης πατέρας του, καπετάν Παναγιώτης Τσάκος.

Σήμερα, ο 58χρονος Νίκος Τσάκος ηγείται της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο ΤEN (Tsakos Εnergy Navigation με κεφαλαιοποίηση στα επίπεδα των 853 εκατ. ευρώ. Η ισχυρή ναυτιλιακή εταιρεία διαχειρίζεται 71 πλοία, εκ των οποίων τα 64 είναι δεξαμενόπλοια.   Ενώ ναυπηγεί ακόμη άλλα έξι: Ένα μεταφοράς LNG, ένα δεξαμενόπλοιο suezmax DP2 και τέσσερα  aframax, που θα λειτουργούν με διπλό καύσιμο LNG.

Με το σχεδιαζόμενο ναυτιλιακό ομόλογο, ο Νίκος Τσάκος στοχεύει να αντλήσει κεφάλαια από 100 έως 150 εκατ. ευρώ, από την ελληνική αγορά.

Σε ό,τι αφορά την έκδοση, αυτή εκτιμάται ότι θα γίνει – αναλόγως των συνθηκών- μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022. Κι όλα αυτά για έναν Έλληνα εφοπλιστή, ο οποίος τον περασμένο Οκτώβριο βραβεύτηκε στη Νέα Υόρκη, στο πλαίσιο των 27ων International Maritime Hall of Fame Award, ως ο πιο επιτυχημένος επιχειρηματίας στο χώρο της ναυτιλίας.

Ξαναβγαίνει στην αγορά ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος

Έτοιμος όμως να επανέλθει στην ελληνική αγορά των εταιρικών ομολόγων είναι και ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος της Costamare. Ο εφοπλιστής που έκανε τον περασμένο Μάιο την ιστορική, πρώτη έκδοση ναυτιλιακού ομολόγου. Τότε, είχαν αντληθεί 100 εκατ. ευρώ. Ποσό που καλύφθηκε κατά 6,65 φορές, καθώς οι προσφορές έφτασαν στα 665,16 εκατ. ευρώ.

Μέσα στη χρονιά που οδεύει στο τέλος της, η Costamare πραγματοποίησε δυναμική είσοδο στη αγορά ξηρού φορτίου, αγοράζοντας 44 πλοία. Τα οποία έρχονται να προστεθούν στα άλλα 77, που είναι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Οι κινήσεις αυτές «σφράγισαν» την αναπτυξιακή πολιτική του Κωστή Κωνσταντακόπουλου, ο οποίο και τιμήθηκε πρόσφατα με το βραβείο «προσωπικότητα της χρονιάς» στα  «Lloyd’s List-Greek Shipping Awards».

 Με τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία που αγγίζει τα 1,5 δις δολάρια, η εισηγμένη στην αγορά της Νέας Υόρκης, ναυτιλιακή   Costamare , έχει προχωρήσει στην παραγγελία 8 νέων containerships.

Καθώς η πρώτη έκδοση ναυτιλιακού ομολόγου θεωρήθηκε «συγκρατημένη» ως προς το ύψος των αντληθέντων κεφαλαίων, δρομολογείται τώρα μια νέα. Στοχεύοντας αυτή τη φορά στα 200 εκατ. ευρώ. Χωρίς επί του παρόντος να έχει καθοριστεί το πότε θα εκκινήσουν και επισήμως  οι διαδικασίες, οι οποίες φαίνεται ότι θα είναι εντός του πρώτου τριμήνου του 2022 ,εκτός απροόπτου.

Προσφορές 4,79 δισ. για τα 7 εταιρικά ομόλογα

Οι σχεδιαζόμενες αυτές τρείς, νέες εκδόσεις ναυτιλιακών ομολόγων, έρχονται στο απόηχο μιας εντυπωσιακής χρονιάς για τη συγκεκριμένη ελληνική αγορά, που συμπλήρωσε πέντε χρόνια ζωής. Και τούτο γιατί υπήρξαν εν συνόλω 7 εκδόσεις εταιρικών ομολόγων, μέσω των οποίων αντλήθηκαν κεφάλαια συνολικού ύψους 1,42 δισ. ευρώ. Κατά χρονολογική σειρά από τις εταιρείες Μότορ Όιλ, Costamare, Prodea, CPLP Shipping του Βαγγέλη Μαρινάκη, Ελβάλ/Χαλκόρ, Noval Property και ΓEK Τέρνα. Για τις εκδόσεις αυτές το σύνολο των προσφορών έφτασε στα εντυπωσιακά επίπεδα των 4,79 δισ. ευρώ.

Την ίδια στιγμή οι ιδιώτες Έλληνες επενδυτές έλαβαν ομόλογα συνολικής αξίας 965,5 εκατ. ευρώ, ενώ άλλα 454,5 εκατ. ευρώ ήταν οι τοποθετήσεις από την πλευρά των ειδικών (επαγγελματιών) επενδυτών. Στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και οι ανάδοχοι των εκδόσεων (τράπεζες κατά κύριο λόγο) που έλαβαν για δικό τους λογαριασμό, ομόλογα αξίας 134,5 εκατ. ευρώ.

Σε ότι αφορά τον αριθμό που μετείχαν στις 7 εκδόσεις, έφτασε στους 66.357. Στοιχεία ρεκόρ όλα αυτά. Και συνάμα απολύτως χαρακτηριστικά για την ανάταξη της  επενδυτικής εμπιστοσύνης, σε μια χώρα όπου κυριαρχούν οι ισχυροί ρυθμοί ανάπτυξης.

Ειδικά για 2 τα ναυτιλιακά ομόλογα που εκδόθηκαν, εκείνο του ομίλου Μαρινάκη «σήκωσε» τα περισσότερα κεφάλαια (150 εκατ. ευρώ), ενώ συγκέντρωσε και το μεγαλύτερο ποσό προσφορών (801,37 εκατ. ευρώ). Μένει να αποδειχθεί τι θα επιφέρει η συνέχεια.

Διαβάστε επίσης

Ποιοι είναι οι 11 Έλληνες εφοπλιστές και παράγοντες που συγκαταλέγονται στους 100 πιο ισχυρούς του κόσμου!

Safe Bulkers (Πόλυς Χατζηιωάννου): Δάνειο 100 εκατ. δολαρίων που συνδέεται με τη βιωσιμότητα

Ελληνικές ναυτιλιακές: Οι ισχυροί ισολογισμοί έφεραν γενναία μερίσματα

ΤΕΝ: Έσοδα 110 εκατ. δολάρια από την ναύλωση δύο δεξαμενοπλοίων