ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οικονομία, άνεση, χώροι, σχέση αξίας τιμής, ευχέρεια εκτός δρόμου, αξιοπρεπής οδική συμπεριφορά και τιμή κάτω από 20χ.
Το νέο Dacia Duster είναι μια επιλογή ασυναγώνιστη αν κάποιος έχει ως πρώτο μέλημα τη σχέση τιμής – αξίας. Δηλαδή το πόσο κοστίζει και το πόσο αξίζει. Χωρίς γιρλάντες και περιττά, σε ικανοποιεί πραγματοποιώντας όλα όσα υπόσχεται.
Το Dacia Duster ανανεώθηκε πρόσφατα στα σημεία και εμείς είχαμε την ευκαιρία να ταξιδέψουμε μαζί του στην ορεινή Αχαΐα. Κοιτώντας το από εμπρός ξεχωρίζει η νέα εταιρική γραμμή που πρωτοείδαμε στο νέο Sandero: Τονισμένη μάσκα, προβολείς LED με φώτα ημέρας ίδιας τεχνολογίας, φώτα με ταυτότητα “Y” πίσω, σήμα κατατεθέν των σύγχρονων Dacia. Ζάντες αλουμινίου 16 και 17 ιντσών με νέα σχέδια, καθώς και ανασχεδιασμένο πίσω σπόιλερ.
Μπαίνοντας στη θέση του οδηγού αμέσως καταλαβαίνεις πως δεξιά σου έχει αλλάξει η κεντρική κονσόλα, καθώς, πλέον, μέσα της κρύβει ένα μεγάλο αποθηκευτικό χώρο. Το μάτι σταματά στο νέο σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων, με τη νέα έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών. Τα υλικά των νέων ταπετσαριών είναι εύκολα καθαριζόμενα, ενώ και το σχήμα νέων προσκέφαλων στα καθίσματα είναι καλαίσθητο, αλλά κυρίως βοηθάει την περιμετρική ορατότητα οδηγού και επιβατών. Στα σκληρά υλικά του ταμπλό και των θυρών δεν συναντάμε αλλαγές, ενώ αυτά παραμένουν ανθεκτικά, με σωστή συναρμογή.
Οι χώροι παραμένουν εξαιρετικοί για τέσσερις ενήλικες, με τους πίσω να μπαινοβγαίνουν εύκολα χάρη στο μεγάλο άνοιγμα των θυρών. Ο χώρος αποσκευών δεν επηρεάζεται από τη νέα, μεγαλύτερη δεξαμενή υγραερίου (50lt), ενώ τα 478lt είναι εύκολα αξιοποιήσιμα χάρη στο ομοιόμορφο σχήμα και το ευρύ άνοιγμα της πίσω πόρτας.
Το νέο Dacia Duster είναι εργοστασιακά φτιαγμένο για να κινείται με βενζίνη και υγραέριο. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1000cc αποδίδει 100PS, ενώ, σύμφωνα με τη Dacia, η νέα χαρτογράφηση έχει γίνει με γνώμονα την κίνηση στην πόλη, αλλά και τη ραφιναρισμένη απόδοση. Στο ταξίδι, ο 3κύλινδρος κινητήρας δεν γίνεται αισθητός, δεν λαχανιάζει και δεν του λείπει η ζωντάνια και η δύναμη. Εκκινεί με βενζίνη και η μετάβαση στο υγραέριο δεν γίνεται αντιληπτή, ενώ ξεχωρίζει για την ασυναγώνιστη αυτονομία που προσφέρει στο μοντέλο και η οποία, ξεπερνάει τα 1.200 χλμ. με ένα γέμισμα και των δύο δεξαμενών καυσίμου.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει καύσιμο από το σχετικό διακόπτη αριστερά του ταμπλό, ενώ έχει στη διάθεσή του όλες τις σχετικές πληροφορίες κατανάλωσης και για τα δύο καύσιμα στο trip computer του πίνακα οργάνων. Ουσιαστικά, με τη λειτουργία του, αποδεικνύει ότι δεν έχεις κανένα λόγο να χρησιμοποιείς βενζίνη, αν η δεξαμενή του υγραερίου είναι πάντα γεμάτη. Το 6άρι μηχανικό κιβώτιο είναι θετικό, με σωστά κλιμακωμένες σχέσεις, ανάλογες των 170nm ροπής που διαθέτει το μοτέρ. Τα φρένα δεν μας προβλημάτισαν καθόλου, αντιθέτως έχουν γραμμική αίσθηση, ενώ τα ταμπούρα πίσω δε μοιάζουν να κουράζονται στις γρήγορες κατηφοριές.
Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύεις χωρίς θόρυβο και χωρίς συμβιβασμούς. Το αυτοκίνητο διατηρεί άνετα μια ταχύτητα ταξιδιού στα 130km/h, οπότε κινείσαι σύννομα και οικονομικά. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι χαμηλοί και, εντός ορίων ταχύτητας, ο πλευρικός άνεμος δεν ενοχλεί, σημείο στο οποίο πολλά SUV έχουν θέμα.
Βγαίνοντας από τον αυτοκινητόδρομο το πρώτο που σε ενθουσιάζει είναι η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης. Με απόσταση σχεδόν 22cm από το έδαφος περνάς αγέρωχα από παντού. Το Duster δεν φτιάχτηκε για να στρίβει γρήγορα, στρίβει όμως με ασφάλεια. Οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής στις 30ο 21ο και 34ο μοίρες αντίστοιχα, διευκολύνουν τα περάσματα από δύσβατα σημεία στο χώμα.
Η έκδοση Prestige που δοκιμάσαμε εξοπλίζεται με αυτόματο κλιματισμό, σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου, Hill Start Assist, σύστημα Multi-view camera με 4 κάμερες περιμετρικά και αισθητήρες παρκαρίσματος, πλοηγό στο σύστημα πολυμέσων των 8 ιντσών και άλλα. Αν ψάχνετε οικογενειακό SUV κάτω από 20.000 ευρώ, σίγουρα πρέπει να βάλετε ψηλά στη λίστα σας το νέο Dacia Duster.
Τεχνικά χαρακτηριστικά νέο Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG
Κινητήρας: 999 κ.εκ. βενζίνη-υγραέριο
Iσχύς: 100 PS/4600rpm (LPG)
Ροπή: 170 Nm/2000 – 3500 rpm (LPG)
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 13,8 sec (LPG)
Τελική ταχύτητα: 168 km/h (LPG)
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 7,5 lt lpg/100 km
Εκπομπές CO2: 126 g/km (WLTP) (LPG)
Τέλη κυκλοφορίας: 80 ευρώ
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.341/1.804/1.693 mm
Μεταξόνιο: 2.673 mm
Βάρος: 1.258 kg
Χώρος αποσκευών: 478 lt
Τιμή: Από 16.640 ευρώ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Θ. Καρποδίνη (ΕΟΠΥΥ): Οι έλεγχοι, οι βιοδείκτες και οι αλλαγές στη συνταγογράφηση
- Αγωγή ύψους 450 εκατ. ευρώ κατά του Δημοσίου για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο
- Επενδύσεις 2 δισ. σε ακίνητα πριν την εκπνοή του 2024 – Έσοδα 4,2 δισ. από τις ιδιωτικοποιήσεις
- Αφοι Βρισιμτζή – Champion ΑΕΒΕ: Πλειστηριασμός για την εταιρεία των 90 ετών