Στα 147 δισ. δολάρια ανήλθαν το 2021 οι δαπάνες για νεότευκτα και μεταχειρισμένα πλοία, σύμφωνα με την Clarksons. Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν επενδύσει 9 δισ. δολάρια για νέες παραγγελίες.

Το συνολικό ποσό είναι κατά 46% υψηλότερο από το μέσο όρο των 100 δισ. δολαρίων που σημειώθηκε τα τρία προηγούμενα χρόνια.

Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι, λόγω των σημαντικών προβλημάτων και των αναταραχών που προκάλεσε ο Covid 19, οι επενδύσεις στη ναυτιλία είχαν μειωθεί στα 74 δισ. δολάρια.

«Στην πραγματικότητα, καθώς απομένουν δύο εβδομάδες για την λήξη του έτους και μπορεί να υπάρξουν επιπλέον ανακοινώσεις με καθυστέρηση, το τελικό σύνολο θα μπορούσε να είναι το μεγαλύτερο που έχει καταγραφεί από την οικονομική κρίση του 2008, ξεπερνώντας τα 159 δισ. δολάρια του 2013″.

Ωστόσο, το ποσό εξακολουθεί να απέχει πολύ από αυτό που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια της άνθησης της δεκαετίας του 2000, όταν επενδύθηκαν περισσότερα από 200 δισεκατομμύρια δολάρια τόσο το 2006 όσο και το 2008 και πάνω από 300 δισεκατομμύρια δολάρια το 2007.

Σύμφωνα με την Clarksons οι επενδύσεις σε νεότευκτα ανήλθαν μέχρι στιγμής σε 103 δισεκατομμύρια δολάρια, το οποίο αναμένεται να είναι το υψηλότερο επίπεδο από το 2013, όταν δαπανήθηκαν 137 δισεκατομμύρια δολάρια.

«Το ρεκόρ δαπανών σε containerships έδωσε ώθηση στο συνολικό ποσό, με 41 δισ. δολάρια να έχουν δαπανηθεί για 537 πλοία χωρητικότητας 4,2 εκατομμυρίων teu μέχρι φέτος, ενώ άλλα 15 δισ. δολάρια έχουν επενδυθεί σε LNG carriers και 14 δισ. δολάρια σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου», αναφέρει η ναυλομεσιτική.

Από το σύνολο των επενδύσεων σε νεότευκτα, 15 δισ. δολάρια αφορούν στις παραγγελίες Κινέζων και 9 δισ. δολάρια στις παραγγελίες Ελλήνων εφοπλιστών.

 Πρώτοι οι Έλληνες στη second hand αγορά

Στην αγορά μεταχειρισμένων άλλαξαν χέρια φέτος 2.100 πλοία χωρητικότητας 135 εκατομμυρίων dwt, με τις συνολικές συμφωνίες που έκλεισαν να εκτιμώνται περίπου στα 43 δισ. δολάρια.

Σύμφωνα με την Clarksons το ποσό αυτό μπορεί να προσεγγίσει το ρεκόρ των 46 δισ. δολαρίων που καταγράφηκε το 2007, με τις τιμές να αυξάνονται κατακόρυφα κατά τη διάρκεια του 2021, κυρίως στις αγορές των containerships και των bulkers.

Οι Έλληνες είναι οι πιο ενεργοί αγοραστές, έχοντας επενδύσει ποσό άνω των 6,8 δισ. δολαρίων, ενώ ακολουθούν οι Κινέζοι με δαπάνες άνω των 5 δισ. δολαρίων.

Διαβάστε ακόμη:

Έλληνες εφοπλιστές: Nέες αγορές bulker άνω των 800 εκατ. δολαρίων το τελευταίο δίμηνο

Έλληνες εφοπλιστές: Επενδύσεις 2,8 δισ. δολαρίων για νέα πλοία στο τρίμηνο Σεπτεμβρίου-Νοεμβρίου – Στο επίκεντρο τα LNG