ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η τράπεζα αλλάζει, ψηφιοποιείται, προχωρά σε δομικές αλλαγές με πλήρη αναδιάρθρωση του λειτουργικού της μοντέλου και κλείσιμο καταστημάτων, και αυτό φέρνει εκτός από τα νέα προγράμματα εθελούσιας αποχώρησης προσωπικού για τη μείωση του λειτουργικού κόστους και ένα «πιο λιτό οργανόγραμμα»
Την περασμένη εβδομάδα με επιστολή του προς όλους τους εργαζόμενους της τράπεζας, ο CEO της ΕΤΕ, Παύλος Μυλωνάς, τους ενημέρωσε για άλλη μία φορά για τις αλλαγές που έρχονται.
Η επιστολή των 349 λέξεων, αναφέρεται στην αναδιάταξη του δικτύου, στην κατάργηση θέσεων, στην εκπαίδευση του προσωπικού για να αναλάβει νέο ρόλο συμβουλευτικό, αφού οι κλασικές συναλλαγές περιορίζονται. «Υιοθετούμε στοχευμένα προγράμματα εθελουσίας αποχώρησης προσωπικού που απευθύνονται σε συγκεκριμένους χώρους ή και ρόλους. Θα είναι η προτιμητέα επιλογή μας εφεξής και θα υλοποιείται σε περιοχές όπου η αναδιάρθρωση δημιουργεί μεγαλύτερη ανάγκη για αλλαγή», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Μυλωνάς και δείχνει την έξοδο και στους μεγαλύτερης ηλικίας εργαζόμενους.
Η επιστολή –καθώς είναι σε εξέλιξη πρόγραμμα εθελουσίας που λήγει στις 15 του μήνα με μάξιμουμ αποζημίωσης και bonus τις 180.000 ευρώ- δημιούργησε μία αναταραχή μεταξύ των εργαζομένων. Μάλιστα σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές η συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι χαμηλότερη των προσδοκιών της διοίκησης και συμπληρώνουν πως η επιστολή Μυλωνά, θα στείλει το μήνυμα…που είναι «πάρτε αποζημίωση και bonus και φύγετε».
Να σημειωθεί πως το πρώτο πρόγραμμα εθελουσίας που ολοκληρώθηκε φέτος τον Ιούνιο η συμμετοχή διαμορφώθηκε κοντά στις 600 αποχωρήσεις. Στο τέλος του 2020 οι εργαζόμενοι ήταν 7.800 και στόχος για την ΕΤΕ, όπως και για όλες τις τράπεζες, είναι το σύνολο του προσωπικού να περιοριστεί κάτω από τις 6.000 άτομα.
Στις αρχές της εβδομάδας υπήρξε μάλιστα συνάντηση του ΣΥΕΤΕ (σύλλογος υπαλλήλων της ΕΤΕ) με την κα Χριστίνα Θεοφιλίδη, Γενική Διευθύντρια Λιανικής Τραπεζικής, την κα Εύη Χατζηιωάννου, επικεφαλής της διεύθυνσης ανθρώπινου δυναμικού. Στη συνάντηση αυτή ο Σύλλογος ενημερώθηκε για το επικαιροποιημένο πελατοκεντρικό σύστημα για το 2022, το οποίο περιλαμβάνει:
-ανακατανομή προσωπικού σε νέες θέσεις ευθύνης
-τη μετατροπή μεγάλου αριθμού chief tellers σε θέσεις προϊσταμένων και μείωση των θέσεων tellers λόγω της μειωμένης συναλλακτικής κίνησης στο δίκτυο
-την αύξηση οργανικών θέσεων διευθυντών και προϊσταμένων
-αλλά και τη λειτουργία καταστημάτων χωρίς ταμείο (tellerless).
Συγκεκριμένα στην επιστολή του ο κ. Μυλωνάς αναφέρει:
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Εδώ και τρία χρόνια, η Εθνική Τράπεζα πρωτοστατεί στην πορεία για την τραπεζική του μέλλοντος, αναδιαρθρώνοντας τις δομές, τις υπηρεσίες και το λειτουργικό μας μοντέλο αλλά και εφαρμόζοντας την ψηφιακή καινοτομία, τόσο στην εμπειρία του πελάτη όσο και στις διαδικασίες μας. Χτίζουμε μια νέα σχέση με τους πελάτες μας, περισσότερο συμβουλευτικού και πολύ λιγότερο συναλλακτικού χαρακτήρα, που οδηγείται από την τεχνολογική πρόοδο και τις προτιμήσεις της κοινωνίας. Η πανδημία επιβεβαίωσε τις στρατηγικές μας προτεραιότητες και κυρίως την ανάγκη για άμεσο ψηφιακό μετασχηματισμό.
Όσο η τράπεζα αλλάζει με ταχείς ρυθμούς, θα πρέπει να προσαρμοστούμε στη νέα δομή και στο νέο τρόπο λειτουργίας της. Προκειμένου να ανταπεξέλθουμε στο νέο περιβάλλον, προωθούμε και επενδύουμε στην εκπαίδευση και κατάρτιση των δεξιοτήτων των ανθρώπων μας και δημιουργούμε ένα εργασιακό πλαίσιο που επιβραβεύει την αποτελεσματικότητα.
Έτσι, σχεδιάζουμε και θα υλοποιήσουμε άμεσα την αναδιάρθρωση του Δικτύου, με ένα πιο σύγχρονο και λειτουργικό μοντέλο που αντανακλά τον ψηφιακό μετασχηματισμό και προσαρμόζει το Πελατοκεντρικό μας μοντέλο στις νέες συνθήκες, με μεγαλύτερη έμφαση στις πωλήσεις αντί των υποστηρικτικών εργασιών, με πιο λιτό οργανόγραμμα.
Για την διαχείριση της επίδρασης τόσο σημαντικών αλλαγών, υιοθετούμε στοχευμένα προγράμματα εθελουσίας αποχώρησης προσωπικού που απευθύνονται σε συγκεκριμένους χώρους ή και ρόλους. Θα είναι η προτιμητέα επιλογή μας εφεξής και θα υλοποιείται σε περιοχές όπου η αναδιάρθρωση δημιουργεί μεγαλύτερη ανάγκη για αλλαγή.
Πρώτη εφαρμογή γίνεται στο Δίκτυο των καταστημάτων μας και αναγνωρίζει τη μακροχρόνια συνεισφορά των εργαζόμενων στην Τράπεζα. Παρομοίως, εφαρμόζεται ένα άλλο στοχευμένο πρόγραμμα σε συγκεκριμένο χώρο της κεντρικής διοίκησης, εν όψει μελλοντικών αλλαγών που εξετάζονται για ένα πιο ευέλικτο μοντέλο λειτουργίας της Τράπεζας, ακολουθώντας καινοτόμες διεθνείς πρακτικές.
Παράλληλα, ενεργοποιούμε το γενικό πρόγραμμα του 2020 για τις μονάδες Διοίκησης, δίνοντας μία τελική ευκαιρία σε όσους περίμεναν την ομαλοποίηση των συνθηκών για να διαμορφώσουν την απόφασή τους.
Η επιτυχία του μετασχηματισμού μας, οι ισχυρές μας επιδόσεις αλλά και η επικείμενη ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για μια ακόμα πιο δυναμική πορεία για την Εθνική μας Τράπεζα, ώστε να παραμένει πάντα η πρώτη επιλογή για τους πελάτες μας. Είναι στο χέρι μας να αξιοποιήσουμε αυτές τις ευκαιρίες και θα το πετύχουμε.
Διαβάστε επίσης
Εθνική Τράπεζα: Ανοδική αναθεώρηση του ρυθμού ανάπτυξης της Ελλάδας στο 8,5%
Εθνική Τράπεζα: Βραβείο από τον οργανισμό CFI.co για την Καλύτερη Εταιρική Διακυβέρνηση στην Ελλάδα
Πειραιώς Green Επιχειρείν 3600: Νέο ολοκληρωμένο πρόγραμμα λύσεων για τις μικρές επιχειρήσεις
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μεντβέντεφ απειλεί τους Times: «Άθλια τσακάλια, να προσέχετε! Είστε νόμιμοι στρατιωτικοί στόχοι»
- Γερμανία: Σε ιστορικό υψηλό οι εξαγωγές όπλων
- Δούκας για Διπλή Ανάπλαση: Αγωνιζόμαστε να λύσουμε το πρόβλημα που δημιούργησε ο Μπακογιάννης
- Ερντογάν: Στο Κάιρο μεταβαίνει αύριο για τη σύνοδο κορυφής της D-8