Κατώτεροι των περιστάσεων οι αγωνοδίκες, λίγος ο Μάσι, παράδειγμα προς αποφυγή ο Φερστάπεν. Κέρδισε οδηγώντας ο Χάμιλτον.
Παρακολουθώ το ρεπορτάζ της F1, 32 χρόνια πρώτη φορά αισθάνθηκα τέτοια αμηχανία. Ο αλυτάρχης του αγώνα να ανέχεται τα καμώματα του Φερστάπεν και να παζαρεύει από ποια θέση θα εκκινήσει. Ο Φερστάπεν τα έχασε όλα αυτό το Σαββατοκύριακο. Απανωτά λάθη, αντιαθλητική συμπεριφορά και σαν ειρωνεία να του δίνουν οι τηλεθεατές το βραβείο του «οδηγού της ημέρας». Απόψε αισθάνθηκα απέναντι σε όλους αυτούς που θέλουν αρένα τη Formula 1.
Ο Φερστάπεν έκανε λάθος χτες στις κατατακτήριες δοκιμές στην τελευταία στροφή στον κρίσιμο γύρο. Ένα λάθος που τον έφερε στην 3η θέση της εκκίνησης, εκεί έμεινε και μετά την πρώτη στροφή. Μια έξοδος όμως του Μικ Σουμάχερ στον 14ο γύρο στη στροφή 23 έβγαλε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα και οι Mercedes που διατηρούσαν εύκολα το 1-2 όρμησαν για αλλαγή ελαστικών. Έβγαλαν τη μέση γόμα, έβαλαν τη σκληρή και στη Red Bull που μέχρι εκείνη τη στιγμή έβλεπαν ξεκάθαρα πως δεν είχαν την ταχύτητα να πλησιάσουν τις Mercedes αποφασίζουν ενστικτωδώς (;) να κάνουν το αντίθετο μπας και τους βγει. Ίσως πάλι να είχαν τη διαύγεια πνεύματος ή την γνώση ότι θα χρειαστεί φτιάξιμο η μπαριέρα. Κόκκινη σημαία μετά από 2 γύρους υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας, διακόπτεται ο αγώνας με το Φερστάπεν πρώτο και δωρεάν αλλαγή ελαστικών για τον Ολλανδό.
Στην επανεκκίνηση ο Χάμιλτον ξεκινά καλύτερα τον περνάει και ο Φερστάπεν βγαίνει εκτός και ξαναμπαίνει μπροστά του καμικάζι αδιαφορώντας αν θα τον κοπανήσει. Αφήνει ο Χάμιλτον περνά δεύτερος ο Οκόν. Ατύχημα πίσω με Πέρεζ, Μαζεπίν, Ράσελ ξανά κόκκινη σημαία. Παζάρι για να δώσει τη θέση που πήρε πατώντας εκτός πίστας ο Φερστάπεν. Πρώτος ο Οκόν, δεύτερος ο Χάμιλτον, τρίτος ο Φερστάπεν καταλήγει η διαπραγμάτευση. Στη Red Bull αποφασίζουν να ρισκάρουν με μέση γόμα ενώ ο Χάμιλτον διατηρεί τη σκληρή. Μεγάλο ρίσκο καθώς απομένουν 34 γύροι.
Μεγάλο πλεονέκτημα όμως στην εκκίνηση ο Φερστάπεν ρισκάρει από την εσωτερική που από λάθος του ανοίγει ο Χάμιλτον και του βγαίνει. Τέρας ψυχραιμίας ο Χάμιλτον περνά μετά από ένα γύρο τον Οκόν και ακολουθεί. Είναι ξεκάθαρο ότι έχει την ταχύτητα να μείνει πίσω από τη Red Bull. Κρατά σταθερή τη διαφορά στο δευτερόλεπτο και παρά τις διακοπές λόγω εικονικών αυτοκινήτων ασφαλείας από θραύσματα (σύγκρουση Φέτελ, Ράικονεν), φτάνει σε απόσταση βολής και επιχειρεί προσπέρασμα. Περνάει και ο Φερστάπεν τον οδηγεί εκτός πίστας. Παίρνει εντολή να δώσει τη θέση που κράτησε με αντιαθλητικό τρόπο και επιχειρεί «επίτηδες» να το κάνει σ’ ένα σημείο που είναι στενό.
Κόβει και όταν πλησιάζει ο Χάμιλτον φρενάρει κι άλλο. O Βρετανός κατορθώνει – απίστευτο πως – να τον αποφύγει. Πληγώνεται όμως η εμπρός αεροτομή του. Απίστευτο πως άντεξε ως το τέλος αυτή η πτέρυγα και πως κατάφερε ο Χάμιλτον με σπασμένη αεροτομή να πετύχει ταχύτερο γύρο.
Ο Φερστάπεν συνεχίζει τα καμώματα δίνει εκ νέου τη θέση στο Χάμιλτον και τον ξαναπερνάει αμέσως. Κάπου εκεί επεμβαίνει – υποθέτω ο Μάσι – και ο Φερστάπεν μαζεύεται. Αφήνει το Χάμιλτον και κόβει, μετά θα το ρίξει στα λάστιχα τα οποία στο φινάλε φάνηκαν ΟΚ. Ο Χάμιλτον παίρνει και το βαθμό ταχύτερου γύρου οπότε ισοπαλία στους βαθμούς. Οι αγωνοδίκες έχουν καλέσει σε απολογία το Φερστάπεν για το συμβάν του αναίτιου φρεναρίσματος στη στροφή 27 και το Χάμιλτον για να ακούσουν τι θα πει. Η Formula 1 έχασε πολλά απόψε, το κυριότερο την αξιοπιστία της όσον αφορά στη σταθερότητα των αποφάσεων.
Ο Φερστάπεν αποδείχτηκε κατώτερος των περιστάσεων, είναι παράδειγμα προς αποφυγή με σοβαρά προβλήματα αντιαθλητικής συμπεριφοράς. Για όσους τον ξέρουν πάντα έτσι ήταν, ακολουθώντας τις διδαχές του πατέρα του. Πάντα επικίνδυνη οδήγηση, ακραίες ενέργειες, εκφοβισμό προς τους αγωνοδίκες από την εποχή των καρτ. Έτσι έφτασε ως εδώ, έτσι έμαθε, έτσι φέρεται. Τόσο καλός οδηγός, τόσο κακός χαρακτήρας.
Αν ο Φερστάπεν δεν πάρει ποινή για αντιαθλητική συμπεριφορά, χιλιάδες νέοι οδηγοί θα ακολουθήσουν το παράδειγμά του στην πίστα. Ανοίγει ασκός του Αιόλου. Σήμερα ο αλυτάρχης του αγώνα, Μάικλ Μάσι έχασε τον έλεγχο μαντεύω πως δε θα μακροημερεύσει σ’ αυτό το ρόλο. Πιθανόν η πίστα της Τζέντα χρειάζεται επαναξιολόγηση παρότι είναι φανταστική διαδρομή είναι αναίτια επικίνδυνη.
Ο τελευταίος αγώνας είναι στο Άμπου Ντάμπι την ερχόμενη Κυριακή 12/12. Έχουμε μεγάλο τελικό οι δυο μονομάχοι ισοβαθμούν, αν δεν βαθμολογηθεί κανείς, ο τίτλος πάει στο Φερστάπεν γιατί έχει 9 νίκες έναντι 8 του Χάμιλτον. Θυμίζουμε ότι λογίζεται νίκη και το Μίκυ Μάους υπό βροχή στο Βέλγιο. Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών με προβάδισμα 28 βαθμών δύσκολα η Mercedes θα κινδυνεύσει, ενώ θεωρητικά και η Ferrari με προβάδισμα 38,5 βαθμών έχει εξασφαλίσει την 3η θέση.
Η τελική κατάταξη ήταν:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας