Ο Μαξ Φερστάπεν έκανε ένα καθοριστικό λάθος στην κρίσιμη προσπάθεια στο Q3 και έχασε την pole από το Χάμιλτον.
Η Red Bull ήταν σαφώς ταχύτερη από τις Mercedes και ο Φερστάπεν βρίσκονταν στον τελευταίο κρίσιμο γύρο. Μετά τα πρώτα δυο sector ήταν ήδη 2.5 δέκατα ταχύτερος αλλά στην τελευταία στροφή μπλόκαρε λίγο τον εσωτερικό αφόρτιστο τροχό. Προσπαθώντας να κρατηθεί στη γραμμή έχασε το πίσω μέρος και ακούμπησε στον τοίχο. Έσπασε σίγουρα το ψαλίδι αλλά και το ημιαξόνιο νομίζω, θα μου κάνει μεγάλη εντύπωση αν δεν χρειαστεί αλλαγή κιβωτίου.
Αν χρειαστεί θα έχει ποινή θέσεων στην αυριανή εκκίνηση που θα τον ρίξει πιο πίσω σε μια πίστα που δεν διευκολύνει ιδιαίτερα τα προσπεράσματα. Βέβαια ο αυριανός αγώνας θα κρύβει περισσότερο δράμα. Προφανώς δεν υπάρχει ουδεμία περίπτωση να μη δούμε αυτοκίνητο ασφαλείας. Οι Mercedes εκκινούν από την πρώτη σειρά της εκκίνησης αλλά τίποτα δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο. Πραγματικά οι Σαουδάραβες έφτιαξαν μια συγκλονιστική διαδρομή, τολμώ να πω από τις πιο εντυπωσιακές που υπάρχουν. Συνεχείς εναλλαγές με πολύ υψηλές ταχύτητες, σχεδόν σε ρυθμό Μόντσα, αλλά με τους τοίχους να παραμονεύουν. Έπιασαν σήμερα το Σάινθ αλλά και το Τζιοβινάτσι στις κατατακτήριες δοκιμές.
Το Q1 επιφύλασσε μια δυσάρεστη έκπληξη για τις Aston Martin που αμφότερες αποκλείστηκαν χωρίς να είναι ανταγωνιστικές. Απογοήτευση και από τις Alpine μόλις δυο βδομάδες από την εξαιρετική εμφάνιση και το 3-5 στο Κατάρ βρέθηκαν στο πουθενά. Ο Αλόνσο αποκλείστηκε από το Q3, ο Οκόν περιορίστηκε στην 9η θέση. Αντίθετα οι Alfa Romeo ήταν πιο δυνατές από συνήθως με το Τζιοβινάτσι να μπαίνει στη δεκάδα.
Στο Q2 εντύπωση προκάλεσε ότι αποκλείστηκε ο Ρικιάρντο αλλά και ο Σάινθ που χτύπησε την Ferrari αφού έχασε τον έλεγχο στη στροφή 10. Όλοι οι οδηγοί στη δεκάδα κατάφεραν να καταταγούν με την μέση γόμα με την οποία θα εκκινήσουν αύριο στον αγώνα. Ο Φερστάπεν είχε σημαντική διαφορά με τη μέση γόμα.
Στο ξεκίνημα του Q3 o Χάμιλτον έκανε λάθος ενώ ο Φερστάπεν πέτυχε έναν άψογο γύρο που τον έφερε πρώτο. Εκείνη τη στιγμή ένιωθες πως ο Ολλανδός έχει ήδη εξασφαλίσει την pole. Όμως ο Χάμιλτον δεν είναι τυχαίος την κρίσιμη στιγμή στο γύρο που μετράει κατάφερε(!) να κινηθεί οριακά ταχύτερα από το Φερστάπεν.
Ο οποίος στην δική του τελική προσπάθεια ήταν σαφώς ταχύτερος μέχρι να κάνει το λάθος.
Μετά ο Φερστάπεν ήταν εμφανώς απογοητευμένος: «Νιώθω απαίσια είχα το ρυθμό. Μπλόκαρα τον τροχό και συνέχισα να πιέζω για να ολοκληρώσω το γύρο. Η 3η θέση είναι απογοήτευση αφού ξέρω πως το είχα. Το μονοθέσιο είναι γρήγορο, δεν ξέρω αν θα χρειαστώ κιβώτιο».
Από την πλευρά του ο Μπότας είπε: «Χρειάστηκε αλλαγή κινητήρα μετά το FP3. Στις δοκιμές δούλευε, ο τελευταίος γύρος ήταν στο όριο. Η πίστα είναι δύσκολη, πρέπει να επικεντρωθούμε στη διεκδίκηση των τίτλων».
Ο Χάμιλτον συμπλήρωσε: «Είναι πολύ δύσκολη πίστα, δεν μπορούσα να βρω ισορροπία με τα ελαστικά. Οπότε είναι απίστευτο ότι κάναμε το 1-2 παρότι δουλέψαμε πολύ σκληρά. Ήταν πολύ γρήγοροι σήμερα». Ο Χάμιλτον συνεχάρη το Μπότας καθώς είναι καθοριστική η 2η θέση του Φινλανδού στη μάχη του πρωταθλήματος. Ειδικά αν τερματίσει εκεί αύριο!
Ο αγώνας θα μεταδοθεί στις 19:30 ώρα Ελλάδος.