ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ποσό αυτό αφορά στην κατασκευή 19 πλοίων συνολικά, ωστόσο, η μερίδα του λέοντος αφορά στα LNG carriers. Με βάση τα στοιχεία της VV, οι ελληνικές ναυτιλιακές ενίσχυσαν κατά το τελευταίο τρίμηνο τα ναυπηγικά τους προγράμματα με 11 επιπλέον πλοία μεταφοράς LNG, συνολικής αξίας 2,3 δισ. δολαρίων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών 2020-2021, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 15,58% του παγκόσμιου στόλου υγραεριοφόρων (LNG / LPG), ενώ τα τελευταία χρόνια πραγματοποιούν αρκετές επενδύσεις σε πλοία μεταφοράς LNG.
Κατά το διάστημα Σεπτεμβρίου-Νοεμβρίου 2021, ελληνικών συμφερόντων εταιρείες παρήγγειλαν ακόμη 6 τάνκερ αξίας 397 εκατ. δολαρίων και δύο φορτηγά πλοία κόστους 121 εκατ. δολαρίων.
Τα LNG carriers
Η ναυτιλιακή GasLog, συμφερόντων του Πήτερ Λιβανού, ανακοίνωσε πρόσφατα την παραγγελία τεσσάρων LNG carriers, χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων έκαστο, στο νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering. Η παράδοση τους προγραμματίστηκε για το 2024 και το 2025.
Αν και η εταιρεία δεν έκανε γνωστό το τίμημα των νεότευκτων πλοίων, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, το κόστος κατασκευής τους θα ανέλθει στα 841 εκατ. δολάρια.
Στην υπογραφή συμφωνίας με το ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) για την κατασκευή μέχρι και τεσσάρων LNG carriers προχώρησε η ναυτιλιακή Maran Gas, με επικεφαλής την Μαρία Αγγελικούση.
Σύμφωνα με τον νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο, με το οποίο ο όμιλος Αγγελικούση διατηρεί στενή συνεργασία επί σειρά ετών, τα δύο πλοία χωρητικότητας 174,000 cbm θα έχουν συνολικό κόστος 411 εκατ. δολάρια και θα παραδοθούν στην εταιρεία το Νοέμβριο 2024. Η συμφωνία περιλαμβάνει option για την κατασκευή δύο ακόμη πλοίων με τις ίδιες προδιαγραφές.
Το κόστος και για τα τέσσερα πλοία θα ανέλθει κατά την VV στα 826 εκατ. δολάρια.
Mε την παραγγελία τριών ακόμη LNG carriers επέκτεινε πρόσφατα το ναυπηγικό της πρόγραμμα η Capital Gas συμφερόντων του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη. Ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι η ναυτιλιακή προχώρησε σε συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai Samho Heavy Industries για την κατασκευή τριών πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, τα οποία θα παραλάβει στα μέσα του 2024.
Το κόστος κατασκευής των νεότευκτων δεν έγινε γνωστό, ωστόσο, κατά την VesselsValue, το συνολικό κόστος της επένδυσης ανέρχεται στα 630 εκατ. δολάρια.
Τάνκερ
Στην παραγγελία μέχρι και έξι τάνκερ aframax διπλού καυσίμου προχώρησε η ναυτιλιακή Tsakos Energy Navigation (ΤΕΝ), συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Τσάκου, συνολικής αξίας 450 εκατ. δολαρίων.
Στα στοιχεία της VesselsValue περιλαμβάνονται τα τέσσερα πλοία, συνολικού κόστους 279 εκατ. δολαρίων, χωρητικότητας 115,000 dwt, τα οποία θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας, Daehan Shipbuilding, και αναμένεται να παραδοθούν στην εταιρεία κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2023.
Σύμφωνα με τον COO της ΤΕΝ Γιώργος Σαρόγλου, αξιοποιώντας τα ισχυρά ταμειακά διαθέσιμα και την πρόσβαση σε κεφάλαια, η εταιρεία πραγματοποίησε την πρώτη τέτοια επένδυση στην ιστορία της, η οποία θα ενισχύσει τα έσοδα της και το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα.
Μία ακόμη επένδυση στην αγορά των τάνκερ πραγματοποίησε η ναυτιλιακή Eastern Mediterranean Maritime (Eastmed), συμφερόντων του εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου, ποντάροντας στην ανάκαμψη του συγκεκριμένου κλάδου.
Σύμφωνα με την Allied Shipbroking η ελληνική εταιρεία εξαγόρασε δύο υπό κατασκευή MR δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 49,800 dwt, που κατασκευάζονται στο ναυπηγείο K-Shipbuilding της Νοτίου Κορέας και αναμένεται να παραδοθούν τους τελευταίους μήνες του 2022. Το κόστος τους κατά την VV θα ανέλθει στα 118 εκατ. δολάρια.
Ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι πριν από λίγες ημέρες η Eastmed έκλεισε συμφωνία και με το ναυπηγείο Daehan, για δύο Aframax τάνκερ, συνολικής χωρητικότητας 115.000 dwt, με παράδοση το 2023 και εκτιμώμενο κόστος 120 εκατομμύρια δολάρια.
Bulkers
Σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Bachero Costa, η ναυτιλιακή Samos Steamship της οικογένειας Ιγγλέση έκλεισε συμφωνία με τον ναυπηγείο Nihon Shipyard για την κατασκευή δύο capesize χωρητικότητας 181,000 dwt, τα οποία θα παραλάβει το τρίτο τρίμηνο του 2023 και το πρώτο τρίμηνο του 2024. Το κόστος της επένδυσης ανέρχεται σε 120 εκατ. δολάρια.
Η Samos Steamship, με περισσότερα από 140 χρόνια παρουσίας στη ναυτιλία, ελέγχει ένα στόλο 20 πλοίων στο νερό εκ των οποίων 13 είναι δεξαμενόπλοια και 7 είναι bulkers.
Στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του στόλου της η εταιρεία έχει πραγματοποιήσει αρκετές πωλήσεις παλαιότερων πλοίων της την τελευταία διετία. Παράλληλα σε εξέλιξη βρίσκεται το ναυπηγικό της πρόγραμμα, καθώς σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, εκτός από τα δύο capesize, έχει ακόμη υπό κατασκευή τρία τάνκερ aframax και ένα δεξαμενόπλοιο VLCC.
Διαβάστε ακόμη:
Οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν 343 και πούλησαν 219 πλοία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ