ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ρεκόρ κερδών για τις εταιρείες μεταφοράς κοντέινερ
Σε ανάλυση της η Alphaliner επισημαίνει ότι η ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC θα ξεπεράσει τη Maersk στην κορυφή του πίνακα με τους παγκόσμιους μεταφορείς κοντέινερ στο τέλος του έτους.
Ήδη, η MSC, διαχειρίζεται ένα στόλο που αποτελείται από 633 πλοία που η μεταφορική τους ικανότητα ανέρχεται στα 4.239.668 τeu, ενώ η Maersk διαθέτει 729 πλοία με δυνατότητα μεταφοράς 4.234.302 teu.
Η MSC κατέλαβε την πρώτη θέση στις 24 Νοεμβρίου όταν το Boxship Susan Maersk μετονομάστηκε σε MSC Fie. Η εταιρεία του Τζιανλουίτζι Απόντε ήδη έχει υπογράψει συμφωνία με την Hyundai Heavy Industries (HHI) της Νότιας Κορέας για την κατασκευή έξι πλοίων LNG 15.000 teu συνολικής αξίας 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων.
Η MSC, υπενθυμίζεται ότι από τον Αύγουστο του 2020, προσέθεσε στον στόλο της συνολικά 125 πλοία τους τελευταίους 16 μήνες, διαβλέποντας προφανώς την αύξηση των φορτίων και των ναύλων. Οι δύο ναυτιλιακές εταιρείες πλέον κατέχουν μερίδιο αγοράς από 16,9%, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η Alphaliner.
Η διαφορά, πάντως, μεταξύ της σύνθεσης του στόλου της MSC και της Maersk έγκειται μεταξύ ιδιόκτητων και ναυλωμένων στόλων, με τη Maersk να κατέχει πολύ μεγαλύτερη ιδιόκτητη χωρητικότητα, ενώ η MSC εξακολουθεί να βασίζεται σε ναυλωτές για το μεγαλύτερο μέρος του στόλου της παρά την αλλαγή της τακτικής της για αγορά πλοίων κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Επισημαίνεται ότι η Δανική εταιρεία Maersk είναι η μεγαλύτερη εταιρεία εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο από τα μέσα της δεκαετίας του 1990. Τα τελευταία χρόνια έχει επανειλημμένα δηλώσει την πρόθεσή της να είναι μια εταιρεία μεταφοράς και logistics με στόλο όχι μεγαλύτερο από 4 εκατ. έως 4,4 εκατ. teu.
Η MSC, που ιδρύθηκε από τον Gianluigi Aponte το 1970, έγινε ο δεύτερος μεγαλύτερος παγκόσμιος μεταφορέας στον κόσμο το 2004 και έκτοτε μαζί με την Maersk συνέχισαν να βρίσκονται στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης.
Αυτές οι αλλαγές, ίσως οφείλονται ότι ο Soren Toft, πρώην COO της Maersk, μεταπήδησε στην MSC ως διευθύνων σύμβουλος.
Στην Ελλάδα, εκπρόσωπος της εταιρείας είναι η κυρία Χριστίνα Θεοδωρίκα που διευθύνει τα τελευταία χρόνια την MSC Hellas.
Αξίζει να επισημανθεί ότι τα μεγαλύτερα άλματα στην κατάταξη με τους παγκόσμιους μεταφορείς κατά τη διάρκεια της πανδημίας έγιναν από την Κίνα. Η China United Lines (CU Lines), για παράδειγμα, δεν συμπεριλαμβάνονταν στις 100 πρώτες θέσεις στην αρχή της πανδημίας, αλλά τώρα διαχειρίζεται ένα στόλο 82.000 teu και κατατάσσεται στη 22η θέση στους μεγαλύτερους μεταφορείς στον κόσμο.
Επίσης, η BAL Container Line επωφελήθηκε ακόμη από τις εξαιρετικά ισχυρές συνθήκες αγοράς του 2021. Ήταν επίσης εκτός των κορυφαίων 100 στην αρχή της πανδημίας, αλλά τώρα λειτουργεί με στόλο 33.000 teu και είναι ο 37ος μεγαλύτερος αερομεταφορέας στον κόσμο.
Εξάλλου, όλες οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψαν σημαντική αύξηση εσόδων το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, αλλά και σε ετήσια βάση εξ αιτίας των αυξήσεων στους ναύλους, δεδομένου ότι ναυτιλιακές εταιρείες πραγματοποίησαν τεράστια λειτουργικά κέρδη 37,24 δισ. δολαρίων μόνο το τρίτο τρίμηνο του 2021. Το αποτέλεσμα αυτό προστίθεται στα λειτουργικά κέρδη του πρώτου εξαμήνου του 2021 που ανήλθε στα 42,10 δισ. δολάρια.
Με άλλα λόγια, οι παγκόσμιοι μεταφορείς έχουν αποκομίσει σχεδόν 80 δισεκατομμύρια δολάρια σε λειτουργικά κέρδη μέχρι στιγμής, αν και στα δεδομένα δεν περιλαμβάνονται τα αποτελέσματα της MSC.
Τέλος, να αναφερθεί ότι το συνολικό λειτουργικό κέρδος της χρονικής περιόδου 2010-2020 των ναυτιλιακών εταιρειών ήταν 37,86 δισεκατομμύρια δολάρια. Ουσιαστικά, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, ο κλάδος διπλασίασε τα λειτουργικά του κέρδη στα τρία τρίμηνα του 2021 σε σύγκριση με το σύνολο της περιόδου 2010-2020. «Πρόκειται για ένα άνευ προηγουμένου επίπεδο κερδοφορίας».
Διαβάστε επίσης:
ΟΛΠ: Παρουσιάστηκε ο διαγωνισμός για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Ελλάδας – Κύπρου
Attica Group: Έκτακτη ΓΣ για τη διανομή κερδών – Αναβάθμιση σε ΒΒ από την ICAP
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ζαχαράκη: Δεν τίθεται θέμα καθολικής απαγόρευσης του διαδικτύου για τα παιδιά
- Σε τροχιά απαγόρευσης η πρόσβαση στα social media για τους κάτω των 15 ετών – Τα τρία στάδια του κυβερνητικού σχεδίου – mononewsTV
- Θα συνεχιστεί η επιδότηση για τα ηλεκτρικά οχήματα;
- Έπεσαν οι υπογραφές για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά: Έργο με πολλαπλά οφέλη για την Ήπειρο και την Ελλάδα