ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Μέχρι και τις 20 Δεκεμβρίου θα μπορούν τα ενδιαφερόμενα σχήματα να υποβάλουν τις τελικές προσφορές τους για δύο ΣΔΙΤ «σημαίες» του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η συνολική αξία των οποίων ξεπερνά τα 680 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για τους διαγωνισμούς που αφορούν τον οδικό άξονα Καλαμάτα Πύλος – Μεθώνη και το Flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης.
Οι δύο αυτοί διαγωνισμοί που έχουν ξεκινήσει από το 2019 και το 2020 αντίστοιχα έχουν ήδη προσελκύσει τον ενδιαφέρον των μεγάλων ελληνικών κατασκευαστικών εταιριών, ενώ «καραδοκούν» και ορισμένοι διεθνείς παίκτες.
Αναμφίβολα ο τεχνικός κόσμος θα παρατηρήσει με αυξημένο ενδιαφέρον την πορεία και των δύο ΣΔΙΤ, καθώς εκτιμάται πως η μάχη για τη διεκδίκηση των έργων θα είναι ισχυρή.
Συγκεκριμένα, εκ μέρους της εγχώριας αγοράς έχουν δείξει ενδιαφέρον: ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ του Γιώργου Περιστέρη, η Mytilineos του Ευάγγελου Μυτιληναίου, η Ελλάκτωρ, ελεγχόμενη από τους Ολλανδούς της Regeborgh, ο Όμιλος της ΑΒΑΞ με βασικό μέτοχο τον Χρήστο Ιωάννου, και η Intrakat του Σωκράτη Κόκκαλη με διευθύνοντα σύμβουλο τον Πέτρο Σουρέτη.
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί απόδειξη της έγκαιρης υλοποίησης των στόχων και της τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν θέσει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καρμανλής, και ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, σε πλείστες ομιλίες τους. Καθώς είναι πλέον εφικτό τα έργα να έχουν συμβασιοποιηθεί εντός του 2022 και το επόμενο βήμα θα είναι η εκκίνηση των εργασιών.
Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη
Το υπό δημοπράτηση έργο αφορά το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη που εντάσσεται στον οδικό άξονα της Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου και το κόστος του έργου ανέρχεται στα 312 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης ανέρχεται σε 30 έτη και για την ολοκλήρωση της κατασκευής του άξονα θα χρειαστούν τέσσερα χρόνια. Με αποτέλεσμα το έργο να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2026.
Τα σχήματα που περνούν στην τελική φάση του διαγωνισμού και θα βάλουν άμεσα μπρος τις «μηχανές» για να διασφαλίσουν τη σύμβαση είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Κοινοπραξία της Mytilineos με την INTERTOLL EUROPE ZRt, ο Όμιλος της ΑΒΑΞ, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, και η Intrakat.
Μάλιστα, κατά την πρώτη και τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού o Όμιλος Mytilineos είχε εκδηλώσει το ενδιαφέρον του μαζί με την Acciona Concesiones, αλλά εν τέλει σε μία αλλαγή της τελευταίας στιγμής προτίμησε ως τελικό «παρτενέρ» την INTERTOLL EUROPE καθώς έκρινε πως υπήρχαν καλύτερες συνέργειες και αυξημένη πιθανότητα επικράτησης στο project.
Flyover Θεσσαλονίκης
Το έργο αφορά στην κατασκευή ενός νέου σύγχρονου εναέριου αυτοκινητόδρομου, ο οποίος θα βρίσκεται δίπλα στον Περιφερειακό Θεσσαλονίκης και το κόστος του εκτιμάται στα 370 εκατ. ευρώ.
Οι εταιρίες που έχουν εισέλθει στο τελευταίο στάδιο για τη διεκδίκηση του έργου είναι: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Intrakat και η Κοινοπραξία Μυτιληναίος Α.Ε. – INTERTOLL EUROPE ZRt.
Με την ολοκλήρωση του Flyover οι μετακινήσεις στη Θεσσαλονίκη θα γίνουν γρηγορότερες, ασφαλέστερες, αλλά και οικονομικότερες, καθώς οι οδηγοί θα μπορούν να χρησιμοποιούν το νέο δρόμο χωρίς να πληρώνουν διόδια.
Η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί σε τριάντα χρόνια εκ των οποίων τα τέσσερα αφορούν την κατασκευή του άξονα. Επομένως, εάν τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου για την ολοκλήρωση της δημοπράτησης του έργου, τότε οι Θεσσαλονικείς θα έχουν έναν βελτιωμένο δρόμο εντός του 2026.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike