Ένας γάιδαρος, κόκκινα τσαρούχια, μοντέρνοι κίονες, μίνιμαλ εκκλησίες, γεωμετρικά σχήματα, αφαιρετικά μοτίβα, αναμνήσεις και συναισθήματα.

To μήνυμα είναι συγκεκριμένο. Και το hashtag, επίσης. Stay connected with Greece ή τι γίνεται όταν μία ομάδα γυναικών, (Δήμητρα Τζιάλλα, Ειρήνη Βεργίτση, Τίνα Σταθοπούλου, Μαρία Παπαθανασίου, Ιωάννα Δρέττα, Γιούλη Σπυροπούλου) από διαφορετικούς χώρους, με κοινό όραμα και αισθητική, αποφασίζουν να φιλτράρουν τις αναμνήσεις τους από τα καλοκαίρια στην Ελλάδα, να τα εικονογραφήσουν, για να τα επικοινωνήσουν και να τα μοιραστούν με τον υπόλοιπο κόσμο…

Κάπως έτσι γεννήθηκε η πρωτοβουλία Greek Lines, για να συνομιλήσουμε με την Ιωάννα Δρέττα, CEO του Marketing Greece, και να μάθουμε από που ξεκινούν και που καταλήγουν αυτές οι μπλε, κίτρινες, πράσινες γραμμές…

-Ποιο κομμάτι της Ελλάδας θέλουμε να επικοινωνούμε σήμερα στο εξωτερικό; Kαι ποιο θα θέλαμε να ξεχάσουμε;

Κατά τη γνώμη μου δεν θα πρέπει να ξεχνάμε κανένα κομμάτι της χώρας μας, θετικό ή αρνητικό, μιας και όλα μπορούν κάτι να μας διδάξουν, να μας καθοδηγήσουν και να μας δώσουν τροφή για σκέψη.

Επιλέγοντας να εστιάσω στη θετική πλευρά της Ελλάδας θα έλεγα ότι το στοιχείο εκείνο που μας δίνει προβάδισμα είναι αυτό της αυθεντικότητας, η οποία, χαρακτηρίζει τόσο τα τοπία, τον πολιτισμό, τη γαστρονομία, όσο και τον τρόπο ζωής και τους ίδιους τους ανθρώπους.

-Πώς ξεκίνησε η ιδέα του Greek Lines;

Για εμάς, στη Marketing Greece, η αξία που προκύπτει από ένα ταξίδι αφορά το σύνολο των σταδίων που το συνθέτει, από τη φάση του dreaming μέχρι το στάδιο της επιστροφής στο σπίτι και τις αναμνήσεις που κουβαλάει κάποιος μαζί του. Σημαντικό μέρος των αναμνήσεων είναι και το αναμνηστικό δώρο, το αναπόσπαστο κομμάτι του ταξιδιού που συνδέει τον ταξιδιώτη με τον προορισμό και με όσες στιγμές και συναισθήματα βίωσε σε αυτόν.

Εντοπίσαμε λοιπόν ότι υπάρχει ένα ευρύ πεδίο για δραστηριοποίηση, και δεδομένου ότι παράγουμε φήμη και εικόνα για την Ελλάδα αποφασίσαμε να προσπαθήσουμε μέσα από αυτή την νέα πρωτοβουλία να ενισχύσουμε με τη δική μας οπτική και αισθητική αυτό το κομμάτι.

-Στο Ιnstagram διαβάζω ότι μέρος των εσόδων θα διατεθεί για την υποστήριξη του ελληνικού τουρισμού. Με ποιον τρόπο;

Στόχος της Marketing Greece είναι η ενίσχυση του ελληνικού τουρισμού, και ως μια μη κερδοσκοπική εταιρεία το σύνολο και τα αποτελέσματα που προκύπτουν μέσα από τις δράσεις μας συντελούν σε αυτόν τον στόχο. Στην ίδια λογική είναι και το Greek Lines τα έσοδα του οποίου θα συμβάλουν στην περαιτέρω ενίσχυση της προβολής του ελληνικού τουρισμού.

-Γιατί η συγκεκριμένη ονομασία; Ποιες είναι οι ελληνικές γραμμές τελικά;

Πηγή έμπνευσης του ονόματος Greek Lines είναι η αισθητική ταυτότητα της Ελλάδας, από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα, η οποία χαρακτηρίζεται από καθαρές, minimal γραμμές και γεωμετρικά μοτίβα. Γραμμές που λειτουργούν ταυτόχρονα και ως χρονολόγιο για τον ελληνικό πολιτισμό, την ιστορία της Ελλάδας αλλά και του τρόπου ζωής, όπως αυτά διαμορφώθηκαν στο πέρασμα των χρόνων.

-Γιατί βλέπουμε μόνο γυναίκες στην ομάδα; Θα ήταν διαφορετική η προσέγγιση αν υπήρχαν και άνδρες ή μόνο άνδρες;

Η σύνθεση της ομάδας προέκυψε με βασικό κριτήριο την κοινή αγάπη όλων μας για την αισθητική και την Ελλάδα. Το γεγονός ότι η ομάδα αποτελείται μόνο από γυναίκες είναι καθαρά τυχαίο, και είναι αλήθεια ότι θα είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε και άνδρες να συμμετέχουν στην ομάδα μας οπότε μας δίνεται μια πολύ ωραία ευκαιρία να τους προσκαλέσουμε να συμμετάσχουν στο έργο μας.

-Ποιες είναι οι προσωπικές σας αναμνήσεις από το ελληνικό καλοκαίρι; Διαφέρουν από εκείνες των τουριστών;

Για εμένα το ελληνικό καλοκαίρι είναι κυρίως τα συναισθήματα που μου προκαλούν οι εικόνες και τα τοπία, όπως  το συναίσθημα της ελευθερίας αλλά και της ευτυχίας που προκύπτει μέσα από την επαφή με τη φύση αλλά και την επαφή με τους ανθρώπους, από τα αγαπημένα μου πρόσωπα μέχρι τους εγκάρδιους κατοίκους του προορισμού.

Τα ίδια συναισθήματα βιώνουν και οι ταξιδιώτες στην χώρα μας και είναι και αυτά που διαφοροποιούν, όπως άλλωστε προκύπτει και από σχετικές έρευνες, την χώρα μας έναντι των υπολοίπων.

-Πώς φαντάζεστε να ανανεώνονται τα επόμενα χρόνια τα σχέδια και τα μοτίβα; Τι θα πρέπει αναγκαστικά να μείνει απέξω; Θα δούμε και Greek moussaka, tzatziki and syrtaki;

Αρχικά, οτιδήποτε είναι χαρακτηριστικό της Ελλάδας, με μια πιο φολκλόρ διάσταση, δεν θα πρέπει εκ προοιμίου να θεωρείται αρνητικό ή ότι θα πρέπει να μείνει εκτός δράσης. Όλα είναι θέμα αισθητικής αλλά κυρίως της επιλογής που έχει κάνει κάθε ένα brand και της ταυτότητας που έχει αποφασίσει να χτίσει.

Το Greek Lines έχει από την αρχή έχει θέσει τις δικές του γραμμές και κάθε χρόνο θα υπάρχουν προσθήκες που θα εμπλουτίζουν τα σχέδια και την εικόνα της Ελλάδας με στοιχεία διεθνώς αναγνωρίσιμα.

-Tι σημαίνει συνειρμικά η Ελλάδα για τον Έλληνα και τι για τον ξένο; Ποιες είναι οι πρώτες εικόνες που έρχονται στο μυαλό;

Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να συγκρίνουμε αυτά τα δυο τελείως διαφορετικά κοινά. Και αυτό γιατί όλα όσα πρεσβεύει η Ελλάδα για τον Έλληνα είναι αποτέλεσμα πολλαπλών παραγόντων που σε καμία περίπτωση δεν είναι κοινοί με αυτούς που οδηγούν τη σκέψη ή την εικόνα που σχηματίζει ένας ξένος για τη χώρα μας.

Η εικόνα που έχουν οι ξένοι για την χώρα μας θεωρώ ότι μπορεί να συνοψιστεί στο γεγονός ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην 5η θέση του παγκόσμιου στερεώματος του τουρισμού.

Μια κατάκτηση που έχει έρθει τόσο μέσα από το ίδιο προϊόν που προσφέρει ο ελληνικός τουρισμός όσο και από το συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας που είναι η επαφή που βιώνουν οι επισκέπτες με τους κατοίκους της χώρας.

-Πώς φαντάζεστε το Greek Lines σε πέντε και σε δέκα χρόνια από σήμερα;

Στόχος μας είναι το Greek Lines να ενισχύσει σε βάθος χρόνου την εικόνα της Ελλάδας και μέσα από τα μοτίβα και σχέδια του να αποτυπώνεται η ουσία και η προσωπικότητα της χώρας μας. Όπως για όλες τις δράσεις μας, έτσι και ο στόχος για το Greek Lines είναι να καθιερωθεί και να αποτελέσει την πιο οικεία εικόνα για τους επισκέπτες της χώρας μας, μέσα από την ανάπτυξη νέων και εξίσου επιτυχημένων συνεργασιών όπως αυτές που έχουμε ήδη.

Διαβάστε επίσης: