ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 29% κατά τη διάρκεια του μήνα στα 798.693 οχήματα, δήλωσε την Πέμπτη η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, με τις πωλήσεις στο σύνολο του έτους να σημειώνουν μικρή άνοδο 2,7% σε σχέση με την ίδια περυσινή περίοδο.
Αν και οι παραδόσεις μειώθηκαν για τέταρτο συνεχόμενο μήνα, οι εταιρείες βλέπουν σημάδια ότι τα χειρότερα από την κρίση που προκάλεσε η έλλειψη ημιαγωγών έχουν περάσει.
«Προσπαθούμε να το αντιμετωπίσουμε», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen, Herbert Diess, αυτή την εβδομάδα σε συνέδριο στο Βερολίνο. «Ελπίζω να περάσαμε τα χειρότερα».
Τα νέα κρούσματα του Covid-19 που περιορίζουν την παραγωγή στις εγκαταστάσεις συσκευασίας και δοκιμών τσιπ στη νοτιοανατολική Ασία κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, επιδείνωσαν απροσδόκητα τον ήδη περιορισμένο εφοδιασμό εξαρτημάτων και το κλείσιμο των λιμανιών καθυστέρησε περαιτέρω τις αποστολές.
Δυσκολίες και το επόμενο έτος
Ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προβλέψει ότι θα υπάρξει κάποια βελτίωση, η κατάσταση αναμένεται να παραμείνει δύσκολη μέχρι το επόμενο έτος.
Η Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, επλήγη περισσότερο μεταξύ των μεγάλων κατασκευαστών οχημάτων καταγράφοντας μείωση 42% στις παραδόσεις τον Οκτώβριο σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, σύμφωνα με την ACEA. Οι πωλήσεις της Stellantis NV, του δεύτερου μεγαλύτερου παραγωγού εμπορικών σημάτων όπως η Fiat και η Peugeot, σημείωσαν βουτιά κατά 32%.
«Οι εγγραφές θα μπορούσαν να βελτιωθούν τον Νοέμβριο καθώς μειώνονται οι περιορισμοί στην προσφορά», δήλωσε σε σημείωμα ο αναλυτής του Bloomberg Intelligence, Michael Dean. «Πολλοί κατασκευαστές έχουν συναρμολογήσει εν μέρει οχήματα, ώστε να μπορούν να τα ολοκληρώσουν γρήγορα μόλις βελτιωθεί η διαθεσιμότητα των ημιαγωγών».
Κατά τους περισσότερους μήνες φέτος οι πωλήσεις στην Ευρώπη υποχώρησαν, με αποτέλεσμα κορυφαίοι αναλυτές της αγοράς όπως η LMC Automotive να προβλέπουν ότι οι ετήσιες πωλήσεις πιθανότατα θα χάσουν τα επίπεδα του 2020.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ξεπεράσει την κρίση εφοδιασμού δίνοντας προτεραιότητα στα μοντέλα τους με τα υψηλότερα κέρδη και αυξάνοντας τις τιμές. Μεταξύ των μεγάλων κατασκευαστών, οι παραδόσεις στη Ford Motor και στη Renault έχουν δεχτεί το μεγαλύτερο χτύπημα με τις πωλήσεις να μειώνονται 15% και 11% αντίστοιχα από τις αρχές του έτους έως τώρα.