Δεκτό έκανε η Αρχή Διαφάνειας το υπόμνημα της εταιρείας Beat, σύμφωνα με το οποίο, υπήρχε πλήρης καταβολή κομίστρου στους οδηγούς για τις διαδρομές που πραγματοποίησαν σε όσους πολίτες μετέβαιναν για τον εμβολιασμό τους, αλλά και το πλαίσιο εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στο οποίο εντάσσονταν μια πρόσφατη δράση της.

Η υπόθεση είχε οδηγήθηκε στην Αρχή Διαφάνειας μετά από καταγγελίες  με βάση τον νόμο Σπίρτζη (νόμος 4530/2018), κατά  μιας δράσης της Beat για την μεταφορά πολιτών για εμβολιασμό. Και αυτό καθώς ο νόμος Σπίρτζη,  απαγορεύει τις προσφορές και εκπτώσεις σε εταιρείες «ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης μεταφοράς επιβατών με οχήματα δημόσιας χρήσης».

Ωστόσο, η Μονάδα Επιθεωρήσεων και Ελέγχων του τομέα Δημοσίων Έργων και Μεταφορών της Αρχής Διαφάνειας, αποδέχθηκε το επιχείρημα της BEAT, σύμφωνα με το οποίο πρόκειται για μία εταιρία τεχνολογίας που εντάσσεται στην Κοινωνία της Πληροφορίας και όχι για μία υπηρεσία αστικής μεταφοράς.

Ως εταιρεία παροχής υπηρεσιών, έκρινε καθήκον της να ενισχύσει την εκστρατεία εμβολιασμού θέτοντας την υπηρεσία της προς όφελος του γενικού συνόλου και του δημοσίου συμφέροντος με τη δράση ασφαλούς μετακίνησης ευάλωτων ομάδων στα εμβολιαστικά κέντρα.

Η δράση πραγματοποιήθηκε κατά το διάστημα 21 Μαρτίου 2021 έως 30 Απριλίου 2021, στο οποίο πραγματοποιήθηκαν μόλις 285 διαδρομές για εμβολιασμό.

Αντίστοιχη εξαιρετικού χαρακτήρα δράση, παρασχέθηκε με την παροχή έκπτωσης σε εθελοντές αιμοδότες προκειμένου να μεταβούν με ασφάλεια σε εμβολιαστικά κέντρα στον αστικό ιστό.

Κατά συνέπεια, η ανωτέρω περιγραφείσα δράση εντάσσεται στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και ως εκ τούτου δεν αποτελεί αντικείμενο εξέτασης της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΔΑ: Εγκαίνια του έργου επέκτασης του δικτύου διανομής φυσικού αερίου σε 6 πόλεις της Στερεάς Ελλάδας

Γερμανία: Καθαρά ρυθμιστικό ζήτημα η αναστολή της διαδικασίας μεταφοράς φυσικού αερίου