Οι έντονες διακυμάνσεις της θερμοκρασίας, η ελεύθερη επιλογή γομών στην εκκίνηση του αγώνα και η σκληρή γόμα (C2) έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα του αγώνα. Αρκετοί απόρησαν ακούγοντας το Βάλτερι Μπότας μετά τη 2η αλλαγή να λέει: «Πετάξαμε ένα εύκολο 1-2». Ο Φινλανδός οδηγός θεωρούσε πως θα μπορούσαν με το πρώτο σετ σκληρής γόμας που είχαν βάλει πριν τον 30στο γύρο να πάνε ως το τέλος χωρίς άλλη αλλαγή. Δεδομένης της υπεροχής σε τελική ταχύτητα που είχαν οι Mercedes ακόμη κι αν τους έφτανε ο Φερστάπεν θα δυσκολεύονταν να τους περάσει. Ίσως ο Φινλανδός να έχει δίκιο σ’ αυτό, η αλήθεια είναι πως στη Mercedes δεν γνώριζαν πόσους γύρους μπορούσαν να βγάλουν με τη σκληρή γόμα γιατί δεν την είχαν δοκιμάσει.
Στη Red Bull από την αγωνία τους να μην τους κάνει παράκαμψη ο Χάμιλτον «πέταξαν» το πρώτο σετ σκληρής γόμας μετά από 13 γύρους! Κομβικό ρόλο στις αποφάσεις έπαιξε η θερμοκρασία οδοστρώματος που έφτασε στους 50 βαθμούς Κελσίου.
Ας δούμε τις στρατηγικές υπό το πρίσμα των ελαστικών:
- Ο οδηγός της Mercedes, Λιούις Χάμιλτον κέρδισε στο Βραζιλιάνικο Grand Prix με στρατηγική δυο αλλαγών: μέση/σκληρή/σκληρή γόμα. Την ίδια τακτική ακολούθησαν και οι τρεις πρώτοι οδηγοί.
- Ο Χάμιλτον εκκίνησε από την 10η θέση και κατάφερε ν’ ανέβει ψηλά. Έκανε το πρώτο του πιτ στοπ ένα γύρο πριν τον επικεφαλής του αγώνα Μαξ Φερστάπεν (Red Bull). Το δεύτερο πιτ στοπ του όμως πραγματοποιήθηκε τρεις γύρους αργότερα απ’ αυτό του Ολλανδού. Μετά πέρασε τον Φερστάπεν και κέρδισε τον αγώνα μειώνοντας τη διαφορά στη βαθμολογία του πρωταθλήματος.
- Οι περισσότεροι οδηγοί έκαναν δυο αλλαγές. Υπήρχαν όμως τρεις στρατηγικές μιας αλλαγής και δυο στρατηγικές τριών αλλαγών κατά τη διάρκεια του αγώνα. Συνολικά είδαμε επτά διαφορετικούς συνδυασμούς γομών. Αυτό δεικνύει την ποικιλία στρατηγικών που υιοθετήθηκαν.
- Όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν στον αγώνα με την P Zero κίτρινη μέση γόμα (οι κανονισμοί του κατατακτήριου αγώνα επιτρέπουν ελεύθερη επιλογή). Μόνη εξαίρεση ο οδηγός της AlphaTauri, Γιούκι Τσουνότα που έβαλε τη μαλακή γόμα. Ο οδηγός της Red Bull, Σέρτζιο Πέρεζ έβαλε τη μαλακή γόμα στον προτελευταίο γύρο και πήρε το βαθμό του ταχύτερου γύρου στο τέλος.
- Το grand prix ξεκίνησε με θερμοκρασία αέρα στους 24 βαθμούς και θερμοκρασία οδοστρώματος στους 50 βαθμούς. Περίπου 20 βαθμούς πιο πάνω απ’ ότι η κρύα άσφαλτος που είδαμε το Σάββατο σε κατατακτήριο αγώνα και FP2. Οι θερμοκρασίες ήταν σταθερές κατά τη διάρκεια του αγώνα.
- Μέσα στους πρώτους 15 γύρους είχαμε μια εμφάνιση αυτοκινήτου ασφαλείας και δυο εφαρμογές καθεστώτος εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Αυτό συνετέλεσε στη μείωση της φθοράς των ελαστικών σε μια κρίσιμη φάση όπου τα μονοθέσια είχαν μεγάλο φορτίο καυσίμου.
ΠΩΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΘΗΚΕ ΤΟ ΚΑΘΕ ΕΛΑΣΤΙΚΟ
- ΣΚΛΗΡΗ C2: Ήταν κλειδί για τον αγώνα: Χρησιμοποιήθηκε από όλους τους οδηγούς. Οι πρωτοπόροι έβαλαν δυο σετ παρότι δεν τα είχαν δοκιμάσει πιο πριν, κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Σε αυτές τις υψηλές θερμοκρασίες η γόμα συμπεριφέρθηκε εξαιρετικά καλά, ήταν πολύ γρήγορη και σταθερή. Επίσης πρόσφερε καλή ευελιξία όσον αφορά στο παράθυρο των πιτ στοπ.
- MEΣΗ C3: Σχεδόν όλοι οι οδηγοί επέλεξαν αυτή τη γόμα για να εκκινήσουν στον αγώνα. Η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας και δυο περίοδοι εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας παρέτειναν τη χρήση της διευρύνοντας τις επιλογές των οδηγών για τα υπόλοιπα μέρη αγώνα.
- ΜΑΛΑΚΗ C4: Δεν την είδαμε πολύ στον αγώνα καθώς λόγω των υψηλών θερμοκρασιών δεν προσφέρονταν για μεγάλες αποστάσεις. Χρησιμοποιήθηκε όμως αρκετά στον κατατακτήριο αγώνα. Ο Πέρεζ που τερμάτισε 4ος σημείωσε τον ταχύτερο γύρο αγώνα στο φινάλε μ’ αυτή τη γόμα.
MARIO ISOLA – επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου
«Η στρατηγική έπαιξε πρωτεύοντα ρόλο σ’ αυτό το εξαίσια ισορροπημένο grand prix. Οι πρωτοπόροι είχαν παρόμοια απόδοση και αξιοποιήθηκε μια ποικιλία θεωρητικά παραπλήσιων στρατηγικών.
Την μεγαλύτερη επιρροή είχε η θερμοκρασία οδοστρώματος, καθώς ήταν 20 βαθμούς υψηλότερη από τον κατατακτήριο αγώνα. Αυτό έγειρε την πλάστιγγα προς τις πιο σκληρές γόμες. Η σκληρή γόμα ήταν το κύριο ελαστικό του αγώνα και απέδωσε πολύ καλά, επετεύχθησαν μερικοί εντυπωσιακοί χρόνοι, σ’ αυτές τις απαιτητικές συνθήκες.
Το πρώτο μέρος του αγώνα τράβηξε λίγο περισσότερο λόγω της παρουσίας του αυτοκινήτου ασφαλείας, οπότε οι οδηγοί είχαν μεγαλύτερη ευελιξία στο δεύτερο μέρος.
Υπήρξε μια μάχη τακτικής για το ποιος θα μπει πρώτος στα πιτ να κάνει την παράκαμψη (undercut) ειδικά ανάμεσα στους πρωτοπόρους. Αυτός ήταν και ο λόγος που κάποιοι από τους κορυφαίους οδηγούς χρησιμοποίησαν τόσο λίγο το σκληρό σετ ελαστικών στο μεσαίο μέρος του αγώνα.
Ο Χάμιλτον έκανε σπουδαία δουλειά το Σαββατοκύριακο: Από τελευταίος στον κατατακτήριο αγώνα κατάφερε να βρεθεί στο μεσαίο σκαλί του βάθρου.»
Διαβάστε επίσης:
F1 Βραζιλία: Ο πρωταθλητής είναι εδώ!
F1 Βραζιλία: «Άστους ν’ αγωνιστούν»!
Μένουν λίγες βδομάδες για την έναρξη του Ράλι Ντακάρ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μπορέλ: Στα πρόθυρα κατάρρευσης ο Λίβανος – Ζητούμε άμεση κατάπαυση του πυρός
- Έλον Μασκ: Ποιον Κύπριο Youtuber και Ευρωβουλευτή «ψηφίζει» για πρόεδρο της ΕΕ
- Σκέρτσος: Δημιουργούμε καλύτερες συνθήκες για τα παιδιά μας – Τα βασικά οικονομικά μεγέθη της Ελλάδας
- Ουκρανία: Πότε θα τελειώσει ο πόλεμος; Τι απαντά ο Ζελένσκι