ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τη Black Friday που πέφτει φέτος στις 26 Νοεμβρίου, με την αγορά να μπαίνει σταδιακά σε ρυθμούς προσφορών μετά και τη λήξη των ενδιάμεσων εκπτώσεων.
Την περασμένη χρονιά λόγω των περιοριστικών μέτρων για τον κορονοϊό, η Black Friday διεξήχθη με κλειστά καταστήματα με τις αγορές να γίνονται μόνο ηλεκτρονικά, από όσα εξ αυτών διέθεταν e-shop.
Φέτος τα καταστήματα είναι ανοιχτά, ωστόσο για ακόμη χρονιά η συγκεκριμένη μέρα θα έχει ορισμένες ιδιαιτερότητες σε σύγκριση με τις συνθήκες προ πανδημίας.
Προβληματίζουν τα νέα μέτρα
Αφενός τα μέτρα που ισχύουν, σύμφωνα με τα οποία απαιτείται ο έλεγχος των καταναλωτών για πιστοποιητικά εμβολιασμού ή νόσησης ή rapid τεστ κατά την είσοδό τους, κάνουν τη διαδικασία αγορών περισσότερο χρονοβόρα ιδιαίτερα για τις μεγάλες αλυσίδες που παραδοσιακά υποδέχονται τον μεγαλύτερο όγκο πελατών τη συγκεκριμένη μέρα.
Όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς πάντως, τις πρώτες μέρες εφαρμογής των νέων μέτρων οι ανεμβολίαστοι πολίτες δεν επισκέφθηκαν στην πλειονότητά τους τα καταστήματα του λιανεμπορίου αποφεύγοντας να μπουν στη διαδικασία των rapid test και παρά το γεγονός ήταν σε εξέλιξη οι ενδιάμεσες εκπτώσεις.
Ακόμη ένα ζήτημα που απασχολεί την αγορά και κυρίως τα καταστήματα ηλεκτρονικών και ηλεκτρονικών ειδών είναι οι ενδεχόμενες ελλείψεις που θα παρατηρηθούν σε συγκεκριμένα προϊόντα λόγω της διαταραχής που συνεχίζεται στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα. Παράγοντες της αγοράς σημειώνουν ότι υπάρχουν αποθέματα σε πολλά προϊόντα ωστόσο ήδη μετά το καλοκαίρι παρατηρήθηκε δυσκολία στην προμήθεια μικρών και οικονομικότερων προς πώληση ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών.
Το τρίτο «αγκάθι» σχετίζεται με τη συμπεριφορά των καταναλωτών κατά τη φετινή Black Friday καθώς ερωτηματικό παραμένει εάν θα μπουν στη διαδικασία να ψωνίσουν. Κι αυτό γιατί, όπως εκτιμούν κύκλοι της αγοράς, όσο πλησιάζουμε προς τον χειμώνα, με την ανησυχία για τις τιμές του κόστους ενέργειας καθώς και των προϊόντων που γεμίζουν το καθημερινό «καλάθι» να παραμένει, οι καταναλωτές εμφανίζονται περισσότερο επιφυλακτικοί στις υπόλοιπες αγορές τους.
Από την άλλη πλευρά πάντως, κάποιοι εμφανίζονται περισσότερο αισιόδοξοι ότι πολίτες ίσως εκμεταλλευτούν τις προσφορές της Black Friday ώστε να κάνουν νωρίτερα φέτος τις χριστουγεννιάτικές αγορές τους.
Επιφυλακτικοί οι καταναλωτές
Έρευνα της εταιρείας Picodi για τη Black Friday 2021 δείχνει πως το 15% των ερωτηθέντων δήλωσε πρόθυμο να ψωνίσει, το 43% δήλωσε αρνητικό και ένα 42% εμφανίζεται αναποφάσιστο.
Κατά μέσο όρο, όσοι τελικά ψωνίσουν δηλώνουν διατεθειμένοι να ξοδέψουν 206 ευρώ. Όσον αφορά στα κίνητρα για τις αγορές τους, το 41% θεωρεί ότι αποτελούν οι μεγαλύτερες εκπτώσεις ενώ το 32% των ερωτηθεντων θα ήθελε εκπτώσεις σε προϊόντα που όντως χρειάζεται. Επιστροφή μετρητών π.χ. επιστροφή μέρους του ποσού που δαπανήθηκε, θα ενθάρρυνε μόνο 1% ενώ 26% των καταναλωτών δηλώνει «τίποτα».
Σχετικά με τα προϊόντα που βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων, τα ρούχα και τα υποδήματα (61%) βρίσκονται πρώτα, ηλεκτρονικά είδη και οι οικιακές συσκευές στη δεύτερη θέση (59%) και τα καλλυντικά και αρώματα (39%) στην τρίτη θέση.
Σε κάθε περίπτωση πάντως το γεγονός ότι ο Νοέμβριος -με τις ενδιάμεσες φθινοπωρινές εκπτώσεις από 1η έως 15 του μηνός και στη συνέχεια με τη Black Friday η οποία συνήθως δεν περιορίζεται σε μία μόνο μέρα – μετατρέπεται σε ολόκληρο μήνα προσφορών είναι κάτι που προβληματίζει τους επιχειρηματίες. Ήταν μάλιστα ένα ζήτημα που έθεταν ακόμη και τις περιόδους προ πανδημίας.
Από τη μία πλευρά, όπως επισημαίνουν, δημιουργεί δυσκολία στις επιχειρήσεις να προχωρήσουν σε χαμηλότερες τιμές σε προϊόντα που είναι της τρέχουσας σεζόν, σε τόσο μεγάλη χρονική περίοδο και από άλλη πλευρά, δημιουργείται σύγχυση στους καταναλωτές αναφορικά με την ουσιαστική σημασία των προσφορών αυτών.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βουλγαρία; Δεν υπάρχει λόγος να αλλάξουμε θεση για την ένταξη της Βόρειας Μακεδονίας στην ΕΕ
- Κύπρος: Εντάχθηκε στην λίστα των ΗΠΑ για συμμετοχή σε προγράμματα στρατιωτικής εκπαίδευσης
- Βούλιαζει η Wall Street μετά τις ανανεωμένες προβλέψεις της FED
- Marc Benioff (CEO Salesforce): «Όχι» στην πώληση του Τime στον όμιλο Ant1