Σήμερα είχαμε την αντίστροφη εικόνα απ’ ότι πριν μια βδομάδα στο Μεξικό, κυριάρχησαν οι Mercedes. Ποιος θα μπορούσε να ποντάρει σε τέτοια εξέλιξη όταν μετά τις πρώτες στροφές οι δυο Red Bull είχαν περάσει το Μπότας και απομακρυνόντουσαν;
Ο Φινλανδός που εκκινούσε από την pole έκανε τρία λάθη στις τρεις πρώτες στροφές: Πρώτον εκκίνησε μέτρια, δεύτερον χαρίστηκε στο Φερστάπεν στην πρώτη στροφή, τρίτον πήγε από την εσωτερική στην 3η στροφή χάνοντας και την 2η θέση από τον Πέρεζ. Πιο πίσω ο Χάμιλτον είχε ήδη πάρει 4 θέσεις στον πρώτο γύρο και στο 3ο γύρο περνώντας το Σάινθ ανέβηκε 5ος. Στον 4ο γύρο πέρασε και την άλλη Ferrari του Λεκλέρκ και ο Μπότας δεν του αντιστάθηκε. Ο Τσουνότα κατάφερε να συμπληρώσει 4 γύρους προτού τρακάρει, αυτή τη φορά την πλήρωσε ο Στρολ. Ξεκάθαρα ο Ιάπωνας δεν ανήκει στην F1, θα ήταν ήδη παρελθόν αν ο Χέλμουτ Μάρκο δεν ήταν τόσο ξεροκέφαλος. Πιστεύω ότι δεν θα τον έσωζε ούτε η Ιαπωνική καταγωγή του ελέω Honda.
Ο Χάμιλτον λοιπόν που είχε εκκινήσει με τη μέση γόμα όπως όλοι, οι πρωτοπόροι, ήταν 3ος όταν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Άρχισε μάλιστα να φωνάζει μέσω ασυρμάτου στο Μπότας: «Ακολούθα θα τους περάσουμε». Στο 10ο γύρο ο αγώνας ξαναβρήκε ρυθμό αλλά ένα λάθος του Μικ Σουμάχερ που χτύπησε το Ράικονεν είχε ως αποτέλεσμα να σπάσει η αεροτομή του και να γεμίσει η πίστα συντρίμμια. Επιβλήθηκε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας και φτάσαμε στον 15ο γύρο για να πατήσουν ξανά γκάζι οι οδηγοί. Ο Πέρεζ τα έδωσε όλα και κατάφερε να κρατήσει πίσω του το Χάμιλτον μέχρι το 19ο γύρο. Μάλιστα όταν τον πέρασε για πρώτη φορά ο Βρετανός επιτέθηκε και ξαναπέρασε στα φρένα για την 4η στροφή, προσωρινά. Ο Χάμιλτον τον ξαναπέρασε στο τέλος της ευθείας εκκίνησης τερματισμού και έμεινε εμπρός του. Η διαφορά του από το Φερστάπεν ήταν στα 3.9sec και λίγο πολύ παρέμεινε σταθερή ως τον 27ο γύρο που ο Χάμιλτον μπήκε πρώτος στα πιτ.
Έβαλε τη σκληρή γόμα και στη Red Bull αντέδρασαν αμέσως βάζοντας στον επόμενο γύρο το Φερστάπεν. Μόλις που πρόλαβαν γιατί η διαφορά μειώθηκε στο 1.5 sec. «Να μην ξαναπάθουμε το ίδιο, να μπούμε εμείς πρώτα τη δεύτερη φορά» ζήτησε ο Φερστάπεν. Πράγματι οι μηχανικοί του τον έβαλαν πρώτο στον 41ο γύρο, δηλαδή χρησιμοποίησε το πρώτο σετ σκληρής γόμας μόνο για 13 γύρους. Με το δεύτερο πήγε ως το τέλος κάνοντας 30 γύρους. Στη Mercedes παραδόξως άργησαν 3 γύρους να αντιδράσουν (44ο γύρο) και βγαίνοντας ο Χάμιλτον είδε τη διαφορά να έχει εκ νέου μεγαλώσει. Την μάζεψε γρήγορα και κόλλησε πίσω από το Φερστάπεν.
Στην πρώτη προσπάθεια ο Ολλανδός τον «οδήγησε» εκτός πίστας. Συμφωνώ με το πνεύμα των αγωνοδικών για το συμβάν: «Άστους ν’ αγωνιστούν». Στη δεύτερη προσπάθεια ο Φερστάπεν άλλαξε τρεις φορές γραμμή, αυτό οδήγησε το Μάσι να του δείξει μαυρόασπρη σημαία ως προειδοποίηση. Στην 3η προσπάθεια ο Χάμιλτον πέρασε καθαρά στα φρένα για τη στροφή 4 και απομακρύνθηκε. Λίγο νωρίτερα ο Μπότας επωφελήθηκε από μια στιγμιαία εμφάνιση του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας και άλλαξε για δεύτερη φορά ελαστικά χάνοντας λίγο χρόνο. Έτσι βρέθηκε μπροστά από τον Πέρεζ. Ο Μεξικάνος στον προτελευταίο γύρο μπήκε για φρέσκα ελαστικά και με τη μαλακή γόμα στέρησε το βαθμό ταχύτερου γύρου από το Χάμιλτον.
Ο Βρετανός που κατάφερε να αντιμετωπίσει το μηδενισμό στον κατατακτήριο αγώνα και την ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση του κανονικού και να κερδίσει, μπόρεσε να μειώσει τελικά τη διαφορά του από το Φερστάπεν στους 14 βαθμούς. Απομένουν ακόμη 78 βαθμοί να μοιραστούν σε 3 αγώνες οπότε όλα είναι ανοιχτά. Επόμενος αγώνας στο Κατάρ το ερχόμενο Σαββατοκύριακο (20-21/11). Η Mercedes διεύρυνε το προβάδισμα στο πρωτάθλημα κατασκευαστών στους 11 βαθμούς από τη Red Bull. Αντίστοιχα η Ferrari πήρε σοβαρό προβάδισμα 31.5 βαθμών από τη McLaren και δείχνει πως δύσκολα θα χάσει την 3η θέση στους κατασκευαστές.
Μετά το τέλος του αγώνα ο Φερστάπεν παραδέχτηκε την ανωτερότητα των Mercedes σήμερα: «Υπολειπόμασταν σήμερα σε ρυθμό, τα έδωσα όλα, ήταν διασκεδαστικό. Ακόμη έχουμε σημαντική διαφορά στη βαθμολογία, σήμερα μειώσαμε τις απώλειες. Θα επανέλθουμε στους επόμενους αγώνες».
Ο Μπότας συμπλήρωσε: « Στην εκκίνηση τα μπέρδεψα είμαι απογοητευμένος από τον πρώτο γύρο. Στο φινάλε ο ρυθμός ήταν καλός πιστεύω πως μπορούσαμε εύκολα να κάνουμε το 1-2 σήμερα. Ο Λιούις έκανε εκπληκτική δουλειά».
Από την πλευρά του ο νικητής που αναδείχτηκε και οδηγός της ημέρας από τους φιλάθλους τόνισε: «Η ομάδα έκανε εκπληκτική δουλειά, όπως και ο Βάλτερι. Πίεσα όσο μπορούσα. Από τελευταίος και άλλες πέντε θέσεις στην εκκίνηση ήταν το πιο δύσκολο Σαββατοκύριακο φέτος. Τα πράγματα πάνε κόντρα, αλλά δεν πρέπει ποτέ να τα παρατάς. Νιώθω όπως στην πρώτη μου νίκη».
Η κυρίαρχη σημερινή νίκη του Χάμιλτον θα παίξει καθοριστικό ρόλο στο ψυχολογικό κομμάτι ενόψει του επόμενου αγώνα.
H τελική κατάταξη ήταν:
F1 Βραζιλία: Καθοριστική μάχη για τον τίτλο!