ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Καθώς η μεταβλητότητα στην αγορά ξηρού φορτίου έχει επιστρέψει έντονα, το ίδιο συνέβη και με τις πιθανές ευκαιρίες για trading.
Το τελευταίο διάστημα του φετινού θεαματικού ταξιδιού μπορεί να αποδειχθεί τουλάχιστον ενδιαφέρον. Ωστόσο, είναι άγνωστο, όπως πάντα άλλωστε, το ποια θα είναι η κατεύθυνση των επόμενων κινήσεων, αναφέρει σε άρθρο του ο Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors.
Τα ναύλα ξηρού φορτίου πέφτουν πίσω στη γη. Τα χειρότερα τελείωσαν;
Από τη μία, οι λόγοι που ώθησαν πρόσφατα τα ναύλα στα πιο υψηλά επίπεδα της δεκαετίας ισχύουν ακόμη: η συμφόρηση των πλοίων έξω από τα λιμάνια εξακολουθεί να είναι αυξημένη και ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων περιορισμένος.
Η ζήτηση άνθρακα παραμένει ισχυρή αντανακλώντας την έλλειψη αρκετού διαθέσιμου προϊόντος στις αγορές ενέργειας. Την ίδια στιγμή, ο χειμώνας είναι μπροστά μας, κάτι που μπορεί να προκαλέσει περαιτέρω καθυστερήσεις και παράλληλα να σπρώξει τη ζήτηση για άνθρακα ακόμη ψηλότερα, αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της Novisea.
Από την άλλη πλευρά, η σημαντική μείωση στην κινεζική παραγωγή χάλυβα σε συνδυασμό με τις εξαιρετικά ευμετάβλητες τιμές στις πρώτες ύλες παραμένουν εμπόδιο στην αύξηση της εμπορικής δραστηριότητας.
Η ισορροπία των παραπάνω παραγόντων θα καθορίσει βραχυπρόθεσμα την κατεύθυνση των ναύλων καθώς μια θεαματική χρονιά φτάνει στο τέλος της.
“Παραμένουμε στην άποψη ότι οι spot τιμές στα ναύλα θα σταθεροποιηθούν γύρω από τα τρέχοντα επίπεδα, πριν από ένα άλλο πιθανό ράλι, το οποίο διαφαίνεται προς το τέλος του μήνα. Τα υψηλά του έτους είναι σαφώς πίσω μας για το ξηρό φορτίο αλλά τα τρέχοντα επίπεδα ναύλων είναι πολύ κερδοφόρα και οι πλοιοκτήτες παραμένουν αισιόδοξοι. Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης (freight futures) δεν μοιράζονται αυτήν την αισιοδοξία, αντανακλούν έναν μεγαλύτερο σκεπτικισμό και εκεί προφανώς βρίσκεται η ευκαιρία”, τονίζει.
“Όπως πάντα, πρέπει να έχουμε κατά νου τον υψηλό κίνδυνο που ενέχει το trading στα ναύλα ξηρού φορτίου, δεδομένου του τεράστιου φάσματος που υπάρχει στα πιθανά αποτελέσματα και της ευαισθησίας (sensitivity) της ναυτιλίας ξηρού φορτίου στην πολιτική που ακολουθεί η Κίνα στα εμπορεύματα. Επομένως, πρέπει κανείς να παρακολουθεί στενά τη συνεχή ροή ειδήσεων που βγαίνουν από την Κίνα και τις πιθανές επιπτώσεις στη ζήτηση των βασικών εμπορευμάτων” προσθέτει ο κ. Σοφιός.
Οι τιμές του άνθρακα σταθεροποιούνται, η ζήτηση εν όψη χειμώνα θα καθορίσει τη ροή των εμπορευμάτων
Μετά από μια ταχεία πτώση ύψους 50%, οι τιμές του άνθρακα φαίνεται να έχουν βρει προσωρινά τον πυθμένα, σε επίπεδα όμως που εξακολουθούν να είναι σχετικά υψηλότερα σε σχέση με την πρόσφατη ιστορία.
Η δραματική παρέμβαση της Κίνας στις αγορές άνθρακα ήταν ο κύριος λόγος της πτώσης, δεδομένης της δεσπόζουσας θέσης της χώρας στην παγκόσμια κατανάλωση άνθρακα. Ωστόσο, η περίοδος αιχμής στη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας είναι μπροστά μας και φαίνεται ότι είναι νωρίς να αποκλείσουμε πιθανότητες έλλειψης ηλεκτρικής ενέργειας τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Κίνα.
Κάτι που έχει ενδιαφέρον, επισημαίνει ο κ. Σοφιός, είναι ότι για τις πρώτες ύλες που απαιτούν πολλή ενέργεια για την επεξεργασία τους, όπως το σιδηρομετάλλευμα και ο χαλκός, παρατηρήθηκαν πρόσφατα αδύναμες ροές εισαγωγής στην Κίνα, ενώ για τις πρώτες ύλες που αποτελούν μέρος της αλυσίδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, όπως ο άνθρακας και το LNG παρατηρήθηκαν ισχυρές ροές.
Το παραπάνω mix εισαγωγών δίνει πολλές πληροφορίες για την τρέχουσα κατάσταση στις βιομηχανίες της χώρας και έως ότου αποκατασταθεί η ισορροπία, οι ροές προς την Κίνα θα συνεχίσουν να «γέρνουν» προς τη δεύτερη ομάδα εμπορευμάτων.
Ο ανοδικός κύκλος στο dry bulk shipping θα συνεχιστεί το 2022
Αν και το υψηλό επίπεδο μεταβλητότητας το 2021 ενδέχεται να πλησιάζει στο τέλος του, ο τομέας ξηρού φορτίου παραμένει σε έναν ανοδικό κύκλο λόγω της σχετικά χαμηλής αύξησης της προσφοράς (διαθέσιμων πλοίων), της ισχυρής ζήτησης για χύδην εμπορεύματα, και τους συνεχείς περιορισμούς στην εφοδιαστική αλυσίδα και στις υποδομές που επηρεάζουν ολόκληρο τον ναυτιλιακό κόσμο.
“Αναμένουμε ότι κυβερνητικές πολιτικές, όσον αφορά στην ενεργειακή ασφάλεια, σε συνδυασμό με τις συνεχείς προσπάθειες για την απανθρακοποίηση (decarbonization) της ναυτιλίας, θα επηρεάζουν τη ροή των εμπορευμάτων που μεταφέρονται από πλοία ξηρού φορτίου και έτσι θα καθορίζουν έμμεσα την πορεία των ναύλων”, υποστηρίζει ο κ. Σοφιός.
Η εταιρεία Breakwave Advisors, έδρα τη Νέα Υόρκη, προσφέρει υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων στους τομείς της ναυτιλίας και των εμπορευμάτων. Έχει δημιουργήσει και διαχειρίζεται το Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και το Breakwave Sea Decarbonization Tech ETF (NYSE: BSEA).
Διαβάστε ακόμα:
Θάνος Σοφιός (Novisea): Πτώση 50% στα ναύλα των capesize από τα υψηλά τους – Είμαστε κοντά στα χαμηλά;
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χάρι Γουίνστον: Το διαμέρισμα του «Βασιλιά των Διαμαντιών» πωλήθηκε για 24,5 εκατομμύρια δολάρια
- Γραφείο Προϋπολογισμού Βουλής: Η πάταξη της φοροδιαφυγής φέρνει υπερπλεόνασμα το 2024 – Οι τρεις κίνδυνοι για την οικονομία
- Eυάγγελος Μυτιληναίος: Χρειαζόμαστε δραστικά μέτρα για τη μείωση του ενεργειακού κόστους
- Ταξί: Διετής παράταση στις προθεσμίες με τα όρια ηλικίας απόσυρσης στις περιοχές που κηρύχθηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης