«Ήδη από τις αρχές του 2020 ανησυχούσαμε για την απόρριψη των βυθοκορημάτων των έργων της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Τεράστιες ποσότητες, από το έργο της επέκτασης κρουαζιέρας απορρίφθηκαν ανεξέλεγκτα από τις 31/3/2020, ως τις 11/6/2020 μεταξύ Αίγινας, Σαλαμίνας και Φλεβών επάνω στα αλιευτικά πεδία του Σαρωνικού και σε μικρές αποστάσεις από τις νησιωτικές ακτές. Η απόρριψη τους σταμάτησε με εντολή του ΣτΕ μετά από προσφυγές των κατοίκων της Πειραϊκής».

Με ανακοίνωση του ο Νίκος Μπελαβίλας δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Πειραιά και επικεφαλής της δημοτικής κίνησης «Πειραιάς για όλους», τονίζει επίσης ότι οι αρμόδιοι υπουργοί διαβεβαίωναν επίσημα τον Δήμο Πειραιά ότι όλα είναι νόμιμα και ότι δεν υπάρχει κανένα περιβαλλοντικό πρόβλημα. Και όλα αυτά ενώ το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά με τρεις επάλληλες αποφάσεις του τοποθετήθηκε αρνητικά ως προς τη μέθοδο εκτέλεσης του έργου.

Επίσης, ο Νίκος Μπελαβίλας υπογραμμίζει τα εξής:

«Με εκτενές δημοσίευμα του Reports United στις 9/11/2021 αποκαλύπτεται ότι με βάση τα ευρωπαϊκά όρια κινδύνου για τον άνθρωπο και το περιβάλλον, οι χιλιάδες τόνοι υλικών που έπεσαν στη θάλασσα του Σαρωνικού επί 3,5 μήνες είχαν υψηλή περιεκτικότητα σε υδράργυρο, μόλυβδο, νικέλιο, κάδμιο, αρσενικό, δηλαδή σε βαρέα μέταλλα επικίνδυνα αν εισχωρήσουν στην τροφική αλυσίδα μέσω των αλιευμάτων, καταστροφικά όμως ταυτόχρονα και για τη θαλάσσια βιοποικιλότητα.

Τα έργα της Cosco αυτήν τη στιγμή σε όλο το λιμάνι εκτελούνται χωρίς εγκεκριμένες μελέτες και για αυτό έχουμε προσφύγει εκ νέου στο ΣτΕ μαζί με περιφερειακούς, δημοτικούς και κοινοτικούς συμβούλους του Πειραιά, με τους δημάρχους Κερατσινίου-Δραπετσώνας και Περάματος και πολίτες από τη Σαλαμίνα και την Αίγινα. Όμως στην περίπτωση των βυθοκορημάτων, δεν τίθεται μόνο θέμα νομιμότητας αλλά ιδιαίτερα μεγάλου κινδύνου για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον.

Οι ερωτήσεις που τίθενται προς την κυβέρνηση, που οφείλουν να θέσουν άμεσα ο Δήμαρχος και οι βουλευτές Πειραιά είναι: Μόλυνε η Cosco τον Σαρωνικό με περισσότερους από 200 χιλιάδες τόνους βυθοκορημάτων με τοξικά απόβλητα; Ψεύδονται τα υπουργεία Ναυτιλίας και Περιβάλλοντος τους πολίτες δηλώνοντας ότι όλα είναι υπό έλεγχο και νόμιμα;»

Διαβάστε επίσης:

Α. Μιχαλόπουλος (Performance Shipping): Ζημιές από τη βουτιά στα ναύλα των τάνκερ – Εκτιμήσεις για ανάκαμψη της αγοράς

Κρουαζιέρα 111 ημερών από την Princess Cruises