ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με τη νέα χρονιά θα προκύψουν οι ανάδοχοι για τον διαγωνισμό για τα πράσινα λεωφορεία, καθώς δόθηκε νέα παράταση έως τις 10 Ιανουαρίου 2022, όπως δημοσιεύθηκε επισήμως στη Διαύγεια μέσω απόφασης του Γενικού Γραμματέα Υποδομών, Ιωάννη Ξιφαρά.
Πρόκειται για τον διαγωνισμό συνολικής αξίας 384 εκατομμυρίων ευρώ με αναθέτουσα αρχή το Υπουργείο Υποδομών που αφορά στην προμήθεια 770 πράσινων λεωφορείων για την ενίσχυση του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ.
Η εν λόγω παράταση είναι η δεύτερη που δίνεται, καθώς στα τέλη Οκτωβρίου, όπως είχατε διαβάσει στο mononews.gr, είχε δοθεί παράταση έως τις 29 Νοεμβρίου ενώ ως αρχική ημερομηνία δημοπράτησης είχε οριστεί η 8η Νοεμβρίου.
Η βασική αιτία για την πρώτη παράταση ήταν αποτέλεσμα του πλήθος αιτημάτων από τους ενδιαφερόμενους, οι οποίοι ζητούσαν περισσότερο χρόνο για να προετοιμάσουν τις τεχνικές και οικονομικές προσφορές τους.
Ο διαγωνισμός χωρίζεται σε πέντε τμήματα και για καθένα από αυτά θα αναδειχθούν ξεχωριστοί ανάδοχοι με αποτέλεσμα να γίνεται λόγος για πέντε «υπό-έργα». Επίσης, είναι ξεκάθαρο πως ο διαγωνισμός θα προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγάλων διεθνών παικτών.
Εφόσον, ο διαγωνισμός ολοκληρωθεί εντός του 2022, δηλαδή δημοπρατηθεί το έργο, περάσει την προσυμβατική περίοδο και εν συνεχεία υπογραφεί, τότε είναι πιθανό τα λεωφορεία να έχουν καταφτάσει σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη εντός του 2026, καθώς η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 48 μήνες.
Ο διαγωνισμός
Ο τίτλος του προς δημοπράτηση έργου που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης είναι ο εξής: «Ανανέωση Στόλου Αστικών Λεωφορείων, για τις μείζονες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης» και το κόστος του ανέρχεται στα 309 εκατομμύρια ευρώ προ ΦΠΑ. Συγκεκριμένα, αποτελείται από τα εξής υποέργα:
1ο Τμήμα
Το πρώτο τμήμα του διαγωνισμού αφορά στην προμήθεια 100 απλών υβριδικών αστικών οχημάτων 12m, κατηγορίας EURO VI και η αξία του ανέρχεται στα 31 εκατομμύρια ευρώ προς ΦΠΑ (συμπεριλαμβάνεται και η συντήρηση για ένα έτος) και η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 45 μήνες.
Η αναθέτουσα αρχή μπορεί να προμηθευτεί επιπλέον 20 οχήματα και στην περίπτωση αυτή το τελικό κόστος του έργου εκτιμάται στα 37,2 εκατομμύρια ευρώ.
2ο Τμήμα
Το δεύτερο τμήμα του διαγωνισμού αφορά στην προμήθεια 200 απλών αστικών λεωφορείων 12m συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VI και η αξία του ανέρχεται στα 59 εκατομμύρια ευρώ προ ΦΠΑ (συμπεριλαμβάνεται και η συντήρηση για ένα έτος).
Η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 48 μήνες, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα ισχύος της σύμβασης.
3ο Τμήμα
Το τρίτο τμήμα του διαγωνισμού αφορά στην προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18m, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI», και η αξία του ανέρχεται στα 43 εκατομμύρια ευρώ προ ΦΠΑ (συμπεριλαμβάνεται και η συντήρηση για ένα έτος).
Η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 48 μήνες, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα ισχύος της σύμβασης.
4ο Τμήμα
Το τέταρτο τμήμα του διαγωνισμού αφορά στην προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ, και η αξία του ανέρχεται στα 45,3 εκατομμύρια ευρώ προ ΦΠΑ (συμπεριλαμβάνεται και η συντήρηση για ένα έτος).
Η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 43 μήνες και υπάρχει η δυνατότητα ισχύος της σύμβασης.
5ο Τμήμα
Το τελευταίο τμήμα αφορά στην προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ και η αξία του ανέρχεται στα 124,6 εκατομμύρια ευρώ προ ΦΠΑ (συμπεριλαμβάνεται και η συντήρηση για ένα έτος).
Η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 48 μήνες και δίνεται η δυνατότητα παράτασης της ισχύος της σύμβασης.
Διαβάστε επίσης
Σε παράταση οδηγείται ο διαγωνισμός 383 εκατ. για τα νέα πράσινα λεωφορεία
Κώστας Καραμανλής: Ξεκινούν άμεσα τα μεγάλα έργα υποδομής
Γιώργος Καραγιάννης: Δημοπρατείται μέσω ΣΔΙΤ νέο υδροδοτικό έργο αξίας 235 εκατ. ευρώ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike