ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
-
απάτη του CEO (CEO Fraud),
-
απάτη μέσω τιμολογίων και λοιπών παραστατικών (invoice Fraud),
-
απατηλές τηλεφωνικές κλήσεις (vishing), απατηλά μηνύματα SMS (smishing), απατηλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (phishing),
-
απατηλές ιστοσελίδες τραπεζών (spoofed bank websites),
-
απάτη μέσω διαδικτυακών ραντεβού (romance scam),
-
κλοπή δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (personal data theft),
-
απάτες σχετιζόμενες με επενδύσεις (investment scams),
-
απάτες σε αγορές μέσω διαδικτύου (online shopping scams),
Και πλέον οι επιτήδειοι αναβαθμίστηκαν προσθέτοντας στο μενού τους και:
-
απάτες υποτιθέμενης τεχνικής υποστήριξης,
-
ηλεκτρονικές απάτες μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας,
-
κλοπές στοιχείων ταυτότητας, και
-
απάτες μέσω αλλαγής κάρτας SIM (SIM Swapping).
Η αντίδραση των υποψήφιων θυμάτων σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις πρέπει να είναι η εξής.
Αν το μήνυμα που λαμβάνεις σε παραπέμπει σε ηλεκτρονικούς συνδέσμους (links) και συνημμένα αρχεία δεν τα ανοίγεις.
Αν λάβεις μία ύποπτη κλήση από την τράπεζα με την οποία συνεργάζεσαι, κλείσε το τηλέφωνο και επαλήθευσε την κλήση καλώντας το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών της τράπεζας.
Ποτέ μην κοινοποιείς τους κωδικούς σου για την εκτέλεση συναλλαγών.
Εάν νομίζεις ότι έχεις πέσει θύμα απάτης επικοινώνησε αμέσως με την τράπεζα σου και ανέφερε το περιστατικό στην αστυνομία.
Παρακάτω θα βρείτε πληροφορίες για την αναγνώριση της απάτης: εδώ και εδώ.