ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ειδικότερα, η εταιρεία εμφάνισε έσοδα από ταξίδια 216 εκατ. δολάρια κατά το τρίμηνο που έληξε στο τέλος Σεπτεμβρίου 2021, έναντι 107,9 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Τα καθαρά της κέρδη αυξήθηκαν στα 115,2 εκατ. δολάρια έναντι 25,2 εκατ. δολαρίων το τρίτο τρίμηνο του 2020.
Η ρευστότητα της στο τέλος του τρίτου τριμήνου του έτους ανέρχονταν σε 303,1 εκατ. δολάρια, ενώ αν προστεθούν τα μη αντληθέντα κεφάλαια ύψους 254,7 εκατ. δολάρια από τρεις δανειακές συμβάσεις, αυξάνεται σε 557,8 εκατ. δολάρια.
H ναυτιλιακή θα διανείμει μέρισμα 0,115 δολ. ανά μετοχή στους κατόχους κοινών τίτλων. Η καταβολή του θα πραγματοποιηθεί στις 5 Νοεμβρίου 2021.
O CFO της ναυτιλιακής, Γρηγόρης Ζήκος, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα επισήμανε: “Το rebound της αγοράς των containers που ξεκίνησε στο δεύτερο μισό του 2020 συνεχίζεται, αντλώντας δύναμη από το ευνοϊκό ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης. H διαθεσιμότητα πλοίων στην αγορά έχει περιοριστεί λόγω των μεγάλων όγκων των διακινούμενων φορτίων και της ισχυρής ζήτησης για τονάζ, ενώ η κατάσταση επιδεινώνεται από τη συμφόρηση στα λιμάνια και τη συνολική έλλειψη εξοπλισμού. Όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων του στόλου μας που ναυλώθηκαν κατά τη διάρκεια του τριμήνου έχουν κλείσει συμφωνίες σε ολοένα και υψηλότερα επίπεδα ναύλων”.
Ξηρό φορτίο
“Αναφορικά με την αγορά χύδην ξηρού φορτίου, παραλάβαμε 20 επιπλέον πλοία, με το συνολικό αριθμό των bulker που έχουμε παραλάβει να ανέρχεται σε 34. Τα υπόλοιπα 3 πλοία αναμένεται να παραδοθούν μέχρι το τέλος του έτους. Όλα τα πλοία χύδην ξηρού φορτίου δραστηριοποιούνται στη spot αγορά, αποφέροντας ισχυρά έσοδα “, συμπλήρωσε ο κ. Ζήκος.
Και διευκρίνισε: “Τα έσοδα από συμβάσεις ναυλώσεων έχουν φτάσει τα 3,3 δισ. δολάρια και η μέση διάρκεια των ναυλώσεων των containerships ξεπερνά τα τέσσερα χρόνια. Με εννέα containerships να εξέρχονται ναυλώσεων μέχρι το τέλος του έτους και 37 bulk carriers στη spot αγορά, είμαστε εξαιρετικά τοποθετημένοι στην αγορά, ιδιαίτερα αν διατηρηθούν τρέχουσες ισχυρές συνθήκες της αγοράς”.
Αγοραπωλησίες πλοίων και ναυλώσεις
Εκτός από τις αγορές bulker, η Costamare παρέλαβε το χωρητικότητας 4,578 TEU containership Gialova (πρώην Cosco Fukuyama), κατασκευής 2009, το οποίο ναύλωσε στην ΖΙΜ για χρονική περίοδο από 32 έως 36 μήνες, καθώς και το Scorpius (πρώην JPO Scorpius), χωρητικότητας 2,572 TEU.
Επίσης, παρέλαβε τα νεότευκτα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων YM Triumph, YM Truth και YM Totality συνολικής χωρητικότητας 38,070 TEU.
Παράλληλα προχώρησε στην πώληση των containerships Venetiko (χωρητικότητας 5,928 TEU, κατασκευής 2003), ZIM Shanghai (4,992 TEU, κατασκευής 2002), Ensenada (5,576 TEU, κατασκευής 2001), έναντι 16,5 εκατ. δολαρίων, 13,8 εκατ. δολαρίων και 5,7 εκατ. δολαρίων αντίστοιχα.
Τέλος, η Costamare γνωστοποίησε ότι έχει συμφωνήσει για την πώληση του ZIM New York (4,992 TEU, κατασκευής 2002), η οποία θα ολοκληρωθεί εντός του 2021.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ανοδικά ξανά οι τιμές πετρελαίου και φυσικού αερίου λόγω των γεωπολιτικών αναταραχών
- Μέρκελ: Πρέπει να προκαλεί «τεράστια ανησυχία» η επιρροή του Έλον Μασκ πάνω στον Τραμπ
- Βρετανία: Αποκαταστάθηκε η λειτουργία της πρεσβείας των ΗΠΑ στο Λονδίνο μετά την εξουδετέρωση ύποπτου πακέτου
- Προϋπολογισμός 2025: 15+1 ερωτήσεις και απαντήσεις από το υπουργείο Οικονομικών – Τι αλλάζει στην Ελλάδα