Έρευνα της Nissan αποκαλύπτει ότι περισσότερο από το ένα τρίτο των Ευρωπαίων οδηγών δεν είναι προετοιμασμένοι για οδήγηση σε παγετό.
Καθώς η αλλαγή των εποχών πλησιάζει γρήγορα, η Nissan ανακαλύπτει ότι οι Ευρωπαίοι οδηγοί μπορεί να μην είναι αρκετά προετοιμασμένοι για το χειμώνα, όσο νομίζουν. Στην πραγματικότητα, το 36% των Ευρωπαίων οδηγών δεν αισθάνεται έτοιμο για χειμερινή οδήγηση και περισσότερο από το ένα τέταρτο (27%) δηλώνει ότι δεν κατανοεί ή δεν χρησιμοποιεί τα πρόσθετα χαρακτηριστικά ασφαλείας του αυτοκινήτου του, κατά την χειμερινή οδήγηση, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα.
Στις 31 Οκτωβρίου τα ρολόγια θα γυρίσουν μια ώρα πίσω, σηματοδοτώντας μικρότερες μέρες και με την επιδείνωση του καιρού να είναι προ των πυλών, οι οδηγοί θα βρεθούν να περνούν περισσότερο χρόνο πίσω από το τιμόνι στο σκοτάδι, καθιστώντας τις μετακινήσεις τους πιο δύσκολες. Για περισσότερους από τους μισούς Ευρωπαίους αυτοκινητιστές αυτές οι προκλήσεις προκαλούν ήδη ανησυχία, καθώς το 55% παραδέχεται ότι αισθάνεται νευρικότητα όταν οδηγεί το χειμώνα και το 45% θα ήθελε να είχε μάθει να οδηγεί σωστά σε αντίξοες καιρικές συνθήκες.
«Γνωρίζουμε ότι αυτή η εποχή του χρόνου φέρνει συχνά ανασφαλή συναισθήματα και τα δεδομένα δείχνουν ότι το 55% των Ευρωπαίων οδηγών ακύρωσε ή ανέβαλε ένα ταξίδι λόγω κακοκαιρίας» δήλωσε ο Marco Fioravanti, αντιπρόεδρος της Nissan Eυrope.
Κατά τη διάρκεια της ημέρας, η έντονη χιονόπτωση ή βροχή μπορεί να δυσκολέψει την ορατότητα στον αυτοκινητόδρομο. Λιγότεροι από τους μισούς (49%) των Ευρωπαίων οδηγών αισθάνονται απόλυτα σίγουροι για το πώς να προσαρμόσουν τους προβολείς τους στην κατάσταση του δρόμου, όπως να ανάβουν τα φώτα ομίχλης ή την μεγάλη δέσμη φωτισμού στο σκοτάδι. Η ρύθμιση του ύψους των προβολέων φαίνεται πως καθίσταται και αυτή προβληματική, καθώς μόνο το 59% των οδηγών αισθάνεται άνετα στον χειρισμό τους.
Για να λύσει αυτό το ζήτημα και φέρνοντας μια πρωτιά για την Nissan στην Ευρώπη, το ολοκαίνουργιο Qashqai διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα προβολέων που προσαρμόζει το σχήμα της δέσμης, σύμφωνα με τις συνθήκες του δρόμου και τα διερχόμενα οχήματα. Η δέσμη χωρίζεται σε 12 μεμονωμένα στοιχεία που απενεργοποιούνται επιλεκτικά κατά την ανίχνευση ενός επερχόμενου οχήματος. Χάρη σε αυτήν την καινοτομία, το Qashqai μπορεί να προβάλλει μια φωτεινότερη δέσμη όλο και περισσότερο, αλλά το σχήμα αλλάζει αποτελεσματικά, ώστε οι οδηγοί από την απέναντι πλευρά του δρόμου να μην θαμπωθούν.
Μεικτές συνθήκες
Η πλειοψηφία των Ευρωπαίων οδηγών δεν λαμβάνει τις σωστές προφυλάξεις, ειδικά σε επισφαλείς καιρικές συνθήκες. Ως απόδειξη αυτού, περισσότεροι από τους μισούς (52%)1 δεν περιμένουν να ξεθαμπώσει πλήρως το παρμπρίζ πριν ξεκινήσουν το ταξίδι, θέτοντας ενδεχομένως τον εαυτό τους και τους άλλους σε κίνδυνο.
Ακόμα και όταν τα παρμπρίζ έχουν καθαριστεί πλήρως, τα τρία τέταρτα των Ευρωπαίων οδηγών δεν αισθάνονται απόλυτα σίγουροι για το πώς να αντιμετωπίσουν την ολίσθηση σε παγωμένους δρόμους και πάνω από τους μισούς (63%) δεν αισθάνονται απόλυτα σίγουροι για το τι ελαστικά να χρησιμοποιούν όταν χιονίζει, ή για την σωστή απόσταση ακινητοποίησης σε βροχερό καιρό. Σε χιονισμένο ή βροχερό καιρό οι αποστάσεις φρεναρίσματος αυξάνονται, επομένως η ταχύτητα πρέπει να ρυθμιστεί.
Παρόλα αυτά, τα δύο τρίτα των Ευρωπαίων οδηγών δεν ελέγχουν τα φρένα τους για χειμερινή οδήγηση και πάνω από το ένα τρίτο (37%) δεν οδηγούν πιο αργά το χειμώνα. Αυτό, σε συνδυασμό με την έλλειψη ενημέρωσης σχετικά με τον τρόπο προσαρμογής της απόστασης ακινητοποίησης σε συνθήκες παγετού προκαλεί ανησυχία, καθώς το 30% των Ευρωπαίων οδηγών πιστεύει ότι η απόσταση ακινητοποίησης είναι τρεις φορές μεγαλύτερη, σε σύγκριση με την πραγματικά δεκαπλάσια απόσταση.