ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα κορίτσι που ονειρευόταν να γίνει πριγκίπισσα. Με πριγκιπικά φορέματα, σαν της Πεντάμορφης (χωρίς το τέρας), πριγκιπικά μαλλιά, σαν της Ραπουνζέλ, πριγκιπικά γοβάκια σαν της Σταχτοπούτας…
Κάπως έτσι η Έλενα Λυμπέρη βρέθηκε στο κέντρο της Αθήνας, να σπουδάζει σχέδιο μόδας στη Σχολή Βελουδάκη και να περνάει τον χρόνο με τους συμφοιτητές της και αργότερα αναγνωρίσιμους σχεδιαστές μόδας, στα Εξάρχεια, σε αγαπημένο στέκι με σουβλάκια, πιτόγυρο και ενισχυμένη δόση από τζατζίκι, όπως θυμούνται «φίλοι» στυλίστες και καταξιωμένοι δημιουργοί που δεν θυμούνται από πού ξεκίνησαν. Την ανεμελιά εκείνης της εποχής, στη δεκαετία του ’80 (με βάτες και μαλλιά φουσκωτά σε στιλ Δυναστείας) και φυσικά στα nineties.
Χρόνια μετά, το ίδιο κορίτσι, έγινε από καστανό ξανθό, εργάστηκε σκληρά, μεταλλάχτηκε σε στιλίστρια-εκδότρια-σχεδιάστρια μόδας και βρέθηκε να τρώει σε πορσελάνινα σερβίτσια ιστορικού γαλλικού οίκου, στο γραφείο, ανάμεσα σε συσκέψεις και fittings, να ταξιδεύει, να ανεβαίνει, να απογειώνεται.
Όσοι την γνωρίζουν από παλιά την φωνάζουν «Ντονατέλα». Είναι οι ίδιοι άνθρωποι που από την ημέρα που έγινε σύζυγος του μεγαλοεκδότη Αντώνη Λυμπέρη δεν σταμάτησαν να διακρίνουν τη φιλοδοξία μιας γυναίκας που προσπάθησε με κάθε τρόπο να γίνει Anna Wintour στη θέση της Anna Wintour.
Και να σκεφτεί κανείς ότι ξεκίνησε την καριέρα της σαν στιλίστρια σε εβδομαδιαίο περιοδικό μαζικής κατανάλωσης, και σύντροφος του ανερχόμενου εκδότη που συστήθηκε στην αγορά με ένα εξειδικευμένο αθλητικό περιοδικό με όραμα. Ο άνδρας που θέλησε να γίνει Αριστοτέλης Ωνάσης και βρέθηκε να αγοράζει τα δικαιώματα για το πιο περιζήτητο τίτλο γυναικείου περιοδικού στον πλανήτη, τη Βίβλο της Μόδας.
Η ίδια, η Mrs. L, δεν έγινε διευθύντρια από την αρχή γιατί οι ξένοι προτίμησαν άνθρωπο που προερχόταν από τον χώρο του marketing. Ποιος θα ξεχάσει την ελληνική σημαία στο πρώτο εξώφυλλο της ελληνικής έκδοσης του διεθνούς τίτλου με τον χαρακτηριστικό τίτλο «Επιτέλους Ελληνίδα» με πελώρια λευκά γράμματα; Θα ακολουθήσουν κι άλλα εντυπωσιακά εξώφυλλα χωρίς την υπογραφή της, ενώ δεν θα αργήσει να έρθει και η μέρα που θα γίνει διευθύντρια τελικά, όχι του εγώ, αλλά του υπερεγώ.
Έχει προηγηθεί ένας παραμυθένιος γάμος και η απόκτηση τριών παιδιών, με την πριγκίπισσα να έχει ήδη αρχίσει να δοκιμάζει στέμματα. Μόλις ανέλαβε καθήκοντα ως άλλη Anna Wintour, και μετά τη μετακόμιση από την οδό Κηφισίας στο Μέγαρο Κορωπίου, ατάκες όπως «η χωριάτικη σαλάτα δεν είναι Vogue» και «διακριτικές» παρατηρήσεις για τα τάπερ που έφεραν οι εργαζόμενοι του εκδοτικού ομίλου, δεν άργησαν να ακουστούν.
Οι συσκέψεις γινόντουσαν σε 12ποντα παπούτσια με ολόκληρες συλλογές ιστορικών οίκων να παρελαύνουν όχι μόνο στην αποθήκη με τα ρούχα που επρόκειτο να φωτογραφηθούν γιατί τα editorials κάθε τεύχους αλλά και απευθείας από τις επιδείξεις μόδας για άμεσο δειγματισμό στους διαδρόμους του κτιρίου.
Είναι η σιδηρά κυρία που μπορούσε να διευθύνει ταυτόχρονα δύο περιοδικά. Τον ξένο τίτλο κι έναν εγχώριο, με τη ζωή και το στιλ όλων των φωτογενών celebrities που δέχονταν να ανοίξουν το σπίτι τους για μία «αποκλειστική» φωτογράφιση που θα ξεδιπλωνόταν και στο εξώφυλλο αλλά και στο πολυσέλιδο αφιέρωμα στην καρδιά του περιοδικού.
Η συμπεριφορά της απέναντι στους συναδέλφους, στιλίστες, δημοσιογράφους, φωτογράφους, (εκτός αυλής), υπήρξε ανάλογη της υπερβολής που χαρακτήριζε και το ντύσιμό της. Πληθωρική και απρόβλεπτη λοιπόν. Λίγο μετά το μεσημέρι, δεχόταν τους υπεύθυνους των τμημάτων, στο ηλιόλουστο και υπερμεγέθες γραφείο της στο Μέγαρο Κορωπίου, με το ενυδρείο και τα σερβίτσια Ηermes για το lunch break, πάντοτε ντυμένη με όλες τις τάσεις κάθε σεζόν σε ένα look, στέκα στα μαλλιά, κοσμήματα, γούνες, για να λανσάρει πρώτη όλα όσα θα βλέπαμε μετά στις βιτρίνες και στο περιοδικό.
Ο διάβολος φορούσε Prada; Τα κλισέ δεν ταιριάζουν στην Ελληνίδα πρωταγωνίστρια των media. Τα χρόνια πέρασαν, το πάρτι τελείωσε, οι εργαζόμενοι έμειναν απλήρωτοι, ο τίτλος άλλαξε χέρια, ο τρόπος ζωής των ιδιοκτητών δεν άλλαξε… Και τώρα που μαθαίνουμε ότι το σπίτι των 970 τ.μ. πουλήθηκε, το ζευγάρι αποχαιρετά το Κεφαλάρι για να βρεθεί ξανά με ενοίκιο, όπως παλιά, στο Παλαιό Ψυχικό. Πάλι καλά που η πρώην editor-in-chief της Βίβλου πουλάει καφτάνια και κοσμήματα στη Μύκονο και τον υπόλοιπο κόσμο, «διαφημίζει» στην ιστοσελίδα της μπουτίκ της σύγχρονες πρέσβειρες του brand της, γυναίκες τόσο διαφορετικές μεταξύ τους όπως η Άντζελα Δημητρίου και η Χριστίνα Μπόμπα, ενώ όπως διαβάζουμε στο «about» δηλώνει εκδότρια των περιοδικών Hello! και του Εlle, συγγραφέας, μπλόγκερ… «Το Elena’s Diary είναι ένα multicultural blog, με προϋπόθεση την εκλεπτυσμένη ποιότητα, απαλλαγμένη από τη γειωμένη πραγματικότητα και την κακή, ελλειπή πληροφόρηση», είναι ο τρόπος που περιγράφει το blog της. Για τους ενδιαφερόμενους, το domain name www.elenasdiary.com πωλείται για 2.895 δολάρια.
*«Οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα και καταστάσεις είναι συμπτωματική.»