ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Για τις λύσεις που δίνει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αθήνα, την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και το σημαντικό pipeline έργων αναφέρθηκε ο Κ. Αχ. Καραμανλής κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο Olympia Forum.
Κανένας λόγος για διόδια στο Κέντρο
Ο Υπουργός ήταν κατηγορηματικός ως προς τις φήμες για την εφαρμογή διοδίων ή τελών μετακίνησης στο Κέντρο της Αθήνας και επισήμανε πως πρόκειται για μία πρόταση που έχει προτείνει ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων μεταξύ άλλων. Πρόσθεσε, δε, πως κανένας εκπρόσωπος του Υπουργείου ή ο ίδιος αναφέρθηκε στη λύση των διοδίων ως κάτι υπαρκτό, ενώ παραδέχεται πως η Αθήνα αντιμετωπίζει σημαντικό κυκλοφοριακό πρόβλημα, το οποίο και χαρακτήρισε ως “εκνευριστικό”.
Tο Υπουργείο επικεντρώνει προς το παρόν στην εφαρμογή του μέτρου του καθαρού δακτυλίου, ο οποίος και θα τεθεί σε εφαρμογή από τις 25 Οκτωβρίου. Αυτό αφορά σε μία παραμετροποίηση του συστήματος του δακτυλίου που ίσχυε έως σήμερα από τον οποίο θα εξαιρούνται τα πράσινα οχήματα τύπου Euro 5 και Euro 6.
Ενίσχυση στόλου Μέσων Μαζικής Μεταφοράς
Ως προς τα μέσα Μαζικής Μεταφοράς επισήμανε τις προσπάθειες του Υπουργείου για την ενίσχυση του στόλου και στις δύο πόλεις (Αθήνα και Θεσσαλονίκη) και τόνισε πως μόνο η Αθήνα και το Σίδνεϋ αύξησαν τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα μέσα σταθερής τροχιάς κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Αυτό επετεύχθη μέσω της συνεργασίας με τον ιδιωτικό τομέα, η οποία αφορούσε τη σύμβαση με τα ΚΤΕΛ και το leasing.
Ο Κ. Καραμανλής τόνισε πως κατ’αυτόν τον τρόπο αυξήθηκε ο στόλος λεωφορείων στην Αθήνα κατά 50% (από τα 830 στα 1300), ενώ επισήμανε πως στη Θεσσαλονίκη ο αριθμός των λεωφορείων αυξήθηκε κατά 90%.
Οι διαγωνισμοί για τα πράσινα λεωφορεία
Ωστόσο, το Υπουργείο δε σταματάει εδώ και “τρέχει” από τις αρχές του μήνα τον διαγωνισμό για τα 770 “πράσινα” λεωφορεία (ηλεκτροκίνητα και CNG) συνολικής αξίας 833 εκατομμυρίων ευρώ με την υποβολή των προσφορών να αναμένεται στις 8 Νοεμβρίου.
Ο Υπουργός σε ερώτημα σχετικά με την καθυστέρηση του διαγωνισμού απάντησε πως οι διαγωνισμοί που τρέχει το Υπουργείο έχουν πάντα εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και σε αυτή την περίπτωση ανέμεναν την ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης. Στόχος είναι ο διαγωνισμός να γίνει γρήγορα αλλά πάντοτε με σεβασμό στις αρχές του ανταγωνισμού.
Επίσης, πρόσθεσε πως τα λεωφορεία θα έρθουν το συντομότερο δυνατόν και υπάρχει ειδική ρήτρα που υποχρεώνει τον ανάδοχο να παραδόσει σε σύντομο χρονικό διάστημα τα λεωφορεία στην ΟΣΥ.
Όσον αφορά τα μέσα σταθερής τροχιάς, ο Κ. Καραμανλής επισήμανε πως σύντομα τρέξει νέος διαγωνισμός από τη ΣΤΑΣΥ.
Υποδομές: Pipeline έργων 13 δισ.-Ξεμπλοκάρουν τα εμβληματικά έργα
Σχετικά με τις υποδομές στην Ελλάδα ο Υπουργός ανέφερε πως θα τρέξουν έργα συνολικής αξίας 13 δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ ήδη έχουν συμβασιοποιηθεί έργα 3,5 δισ. Τόνισε πως πρόκειται για ένα pipeline έργων που συγκρίνεται με αυτό των Ολυμπιακών Αγώνων, ενώ τα συμβασιοποιημένα έργα ανέρχονται στο δεκαπλάσιο σε σύγκριση με όσα είχα συμβσιοποιηθεί τα προηγούμενα χρόνια.
Τόνισε, δε, πως ξεμπλοκάρουν το ένα μετά το άλλο εμβληματικά έργα και έφερε ως παράδειγμα το Πάτρα-Πύργος, για το οποίο μέχρις στιγμής έχουν ληφθεί όλες οι εγκρίσεις για να ξεκινήσει στις αρχές του 2022. Αφού περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο και από τη Βουλή, εκτιμάται πως θα είναι έτοιμο από τα μέσα του 2023.
Διαβάστε επίσης
Δακτύλιος: Επιστρέφει στις 25 Οκτωβρίου
Καραμανλής: Μείωση στις άδειες δακτυλίου – Τι είπε για διόδια στο κέντρο της Αθήνας
Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για τα 770 λεωφορεία-Σε πόσα τμήματα σπάει
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΟΗΕ: Ζητάει «Δίκαιες και ελεύθερες» εκλογές μετά τη μεταβατική περίοδο στη Συρία
- Γαλλία: Η ακροδεξιά Μαρίν Λεπέν προσβλέπει σε πρόωρες προεδρικές εκλογές
- Γεραπετρίτης: Η ένταξη της Σερβίας στην ΕΕ αποτελεί γεωπολιτικής φύσεως αναγκαιότητα
- Ρωσία: Ο έλεγχος των πυρηνικών εξοπλισμών ανήκει στο παρελθόν