Οι Έλληνες καταναλωτές γυρίζουν την πλάτη στα βενζινοκίνητα οχήματα και στρέφονται προς τα υβριδικά και τα επαναφορτιζόμενα.

Ο Σεπτέμβριος έκλεισε με 6.612 πωλήσεις μια πτώση κατά 7,0% σε σχέση με το Σεπτέμβριο του 2020 (7107 πωλήσεις), ο οποίος όμως ήταν μήνας πολλών ταξινομήσεων για λόγους εταιρικής στρατηγικής.

Θυμίζουμε πως πέρυσι το Σεπτέμβριο είχε καταγραφεί άνοδος 20.5% σε σχέση με το Σεπτέμβριο του 2019 όπου είχαν πουληθεί 5899 οχήματα. Τούτου δοθέντος ο φετινός Σεπτέμβριος θεωρείται ένας φυσιολογικός μήνας με την αγορά να βρίσκεται στα 81.758 αυτοκίνητα το 9μηνο.

Το μεγάλο ερωτηματικό είναι αν θα φτάσει φέτος σε εξαψήφιο νούμερο όπως το 2019. Σίγουρα δε βοηθά η καθυστέρηση των παραδόσεων λόγω του παγκοσμίου προβλήματος έλλειψης των ημιαγωγών.

Αγορά αυτοκινήτου: Βενζίνη out – hybrid in!

Αναλύοντας λίγο τους αριθμούς διαπιστώνει κανείς πως υπάρχει σαφής πτώση της ζήτησης βενζινοκίνητων κινητήρων που φτάνει στο (- 5,8%) από την αρχή του έτους. Η αντίστοιχη τάση πανευρωπαϊκά είναι σχεδόν διπλάσια (-10.2%). Σχεδόν ταυτόσημη είναι η άνοδος στα υβριδικά οχήματα (+9%) ενώ και τα επαναφορτιζόμενο κερδίζουν έδαφος (+5,4%).

Αξίζει να τονιστεί η ανθεκτικότητα του πετρελαίου καθώς η πτώση της ζήτησης μόνο κατά 8% τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη είναι πολύ μικρή σε σχέση με την πτώση της προσφοράς καθώς αρκετές εταιρείες ειδικά στους κινητήρες χαμηλού κυβισμού έχουν καταργήσει τελείως τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις.

Καθώς όμως τα πετρελαιοκίνητα παραμένουν μακράν κορυφαία επιλογή για όσους κινούνται εκτός του κέντρου της πόλης, διατηρούν ακόμη ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς ένας στους 6 αγοράζει πετρέλαιο.

Αγορά αυτοκινήτου: Βενζίνη out – hybrid in!

Παρατηρώντας σε επίπεδο Ε.Ε. με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), το πως κινήθηκε η αγορά των επιβατικών οχημάτων το πρώτο οκτάμηνο υπάρχει σαφή άνοδο στις πωλήσεις του οκταμήνου αλλά και η πρόσκαιρη πτώση που καταγράφηκε και στην Ελλάδα το Σεπτέμβριο λόγω εταιρικής πολιτικής.

Αγορά αυτοκινήτου: Βενζίνη out – hybrid in!

Διαβάστε επίσης:

Volkswagen Group: Θα φτιάξουν δικές τους μπαταρίες!

F1 Τουρκία: Ορθώς άλλαξε λάστιχα ο Χάμιλτον;