Σε επίπεδα ρεκόρ έχουν διαμορφωθεί φέτος οι νέες παραγγελίες containerships, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ που είχε καταγραφεί πριν από 14 χρόνια, εν μέσω της εκτίναξης των ναύλων σε ιστορικά υψηλά.

Σύμφωνα με την Clarksons Research κατά το εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2021 δόθηκαν παραγγελίες για 470 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής χωρητικότητας 3,9 εκατομμυρίων teu. Το προηγούμενο ρεκόρ είχε καταγραφεί το 2007, με παραγγελίες συνολικής χωρητικότητας 3,3 εκατομμυρίων teu.

Αρκετή κινητικότητα έχουν σημειώσει και οι Έλληνες εφοπλιστές τόσο στα νεότευκτα containerships όσο και στα μεταχειρισμένα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, οι ελληνικές ναυτιλιακές έχουν προχωρήσει από τις αρχές του έτους σε νέες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνολικής αξίας σχεδόν 1 δισ. δολαρίων.

Οι νέες παραγγελίες

Νέο ναυπηγικό πρόγραμμα για τέσσερα containerships, συνολικής αξίας 420 εκατ. δολαρίων ξεκίνησε η Chartworld Shipping του εφοπλιστή Λου Κολλάκη. Πρόκειται για τέσσερα containerships χωρητικότητας 13.000 εμπορευματοκιβωτίων το καθένα, τα οποία θα κατασκευαστούν από τα κινεζικά ναυπηγεία της New Times Shipbuilding, και αναμένεται να παραδοθούν σταδιακά μέχρι τα μέσα του 2024.

Σύμφωνα με την VesselsValue, η Capital Executive Ship Management του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη έχει παραγγείλει φέτος οκτώ containerships, συνολικής αξίας 400 εκατ. δολαρίων.

Με νέα πλοία θα ενισχύσει το στόλο της η Cosmoship Management, συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Σάββα, καθώς στις αρχές του 2021 έκλεισε συμφωνία με το κινέζικο ναυπηγείο CSSC Huangpu Wenchong Shipbuilding για την κατασκευή μέχρι και τεσσάρων containerships. Πρόκειται για boxships χωρητικότητας 1,500 teu, των οποίων η παράδοση εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει εντός του 2022. Σύμφωνα με τη VesselsValue, το συνολικό τους κόστος θα ανέλθει σε 92 εκατ. δολάρια.

Εντός του καλοκαιριού, η Euroseas, συμφερόντων του εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα προχώρησε στην παραγγελία δύο οικολογικού τύπου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, χωρητικότητας περίπου 2,800 teu έκαστο, τα οποία θα κατασκευαστούν στο κορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard. Η παράδοση τους ορίστηκε για το πρώτο και δεύτερο τρίμηνο 2023. Το συνολικό τους κόστος θα ανέλθει στα 76 εκατ. δολάρια.

Οι ισχυροί των containerships

Η ελληνική ναυτιλιακή με τον μεγαλύτερο στόλο containerships, τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και σε αξία, είναι με βάση τα στοιχεία της VesselsValue, η  Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου. Διαθέτει 77 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνολικής αξίας 6,25 δισ. δολαρίων.

Μάλιστα η εταιρεία εξέδωσε φέτος το πρώτο ναυτιλιακό ομόλογο του Χρηματιστηρίου Αθηνών, για το οποίο εκδηλώθηκε τεράστια ζήτηση από το επενδυτικό κοινό, με τις προσφορές να ανέρχονται στα 665,17 εκατ. ευρώ.

Ακολουθεί η Danaos Corporation του δρ. Γιάννη Κούστα με 59 containerships αξίας 4,37 δισ. δολαρίων, κατά την VV.

Η εταιρεία που είναι εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο ανακοίνωσε θεαματικά κέρδη στο πρώτο εξάμηνο του έτους, ενώ ενίσχυσε τον στόλο της με έξι containerships, χωρητικότητας 5.466 teu έκαστο, στη συνολική τιμή των 260 εκατ. δολαρίων. Τα πλοία έχουν κατασκευαστεί στο ναυπηγείο Hanjin Subic Bay και έχουν μέση ηλικία 6,8 έτη.

Η Capital Executive Ship Management του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη διαχειρίζεται στόλο με 26 containerships, αξίας 2,54 δισ. δολαρίων, ενώ έχει υπό ναυπήγηση άλλα οκτώ.

Σε 48 ανέρχονται τα containerships που περιλαμβάνονται στο στόλο της ναυτιλιακής Niki Shipping που ανήκει στον όμιλο North Star του επιχειρηματία και εφοπλιστή  Θεόφιλου Πριόβολου. Η αξία τους σύμφωνα με την VesselsValue αγγίζει τα 1,65 δισ. δολάρια. Η εταιρεία δραστηριοποιείται ακόμη στο ξηρό φορτίου και στα car carriers.

H Chartworld Shipping του Λου Κολλάκη διαθέτει 27 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αξίας, 1,49 δισ. δολαρίων, η Cyprus Sea Lines, της οποίας ηγείται ο  εφοπλιστής Ανδρέας Χατζηγιάννης ακολουθεί με 13 containerships αξίας 0,87 δισ. δολαρίων και η Technomar Shipping, του εφοπλιστή Γιώργου Γιουρούκου, με 17 containerships αξίας 0,81 δισ. δολαρίων.

Ο κ. Γιουρούκος είναι επικεφαλής και της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρείας,  Global Ship Lease με 65 containerships συνολικής χωρητικότητας 342,378  teu.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση