Η μάχη του πρωταθλήματος μπαίνει στην τελευταία και πιο συναρπαστική της φάση καθώς απομένουν 7 αγώνες σε Τουρκία, ΗΠΑ, Μεξικό, Βραζιλία, Κατάρ, Σαουδική Αραβία, ΗΑΕ. Η Τουρκία αντικαθιστά φέτος τη Σιγκαπούρη και μπήκε και βγήκε στο πρόγραμμα μέχρι να οριστικοποιηθεί.
O Χάμιλτον προηγείται με 2 βαθμών από το Φερστάπεν και η πρόβλεψη του καιρού είναι άστατη για το Σάββατο και την Κυριακή. Πιθανώς η βροχή να μην επηρεάσει δοκιμές και αγώνα, θα φέρει όμως θερμοκρασίες περιβάλλοντος κάτω από 20 βαθμούς Κελσίου, με ότι αυτό συνεπάγεται για την πρόσφυση. Πέρυσι είχε κερδίσει ο Χάμιλτον στο Istanbul park και φέτος πάει με τον αέρα της 100στης νίκης που πέτυχε στο Σότσι πριν δυο βδομάδες.
Ερωτηματικό είναι αν θα χρειαστεί αλλαγή υβριδικής μηχανής πράγμα που θα έχει ως αποτέλεσμα να ξεκινήσει τελευταίος. Ο Φερστάπεν πριν δυο βδομάδες εκκίνησε τελευταίος για τον ίδιο λόγο και κατάφερε να τερματίσει δεύτερος ελαχιστοποιώντας τις απώλειες.
Η απόσταση ανάμεσα στην εκκίνηση και στην πρώτη στροφή είναι μόλις 170 μέτρα μια από τις πιο μικρές στη F1. Οι οδηγοί πατούν τέρμα γκάζι μόνο στο 59% ενός γύρου.
Το Τουρκικό GP ήταν μόνιμο στο ημερολόγιο από το 2005 ως το 2011 και το ρεκόρ γύρου το έχει ο Φέτελ από το 2011 με 1:25.049. Να δούμε αν θα σπάσει φέτος. Πέρυσι πάντως με την νέα άσφαλτο το ταχύτερο πέρασμα την Παρασκευή που ήταν στεγνό ήρθε από το Φερστάπεν με 1:28.330.
Πιθανόν φέτος να δούμε ταχύτερα περάσματα αν είναι στεγνό το οδόστρωμα καθώς για πρώτη φορά έρχεται η μαλακή γόμα C4. Πέρυσι το Τουρκικό GP διεξήχθη Νοέμβριο, εκτάκτως για να συμπληρωθεί το έκτακτο – λόγω πανδημίας – πρόγραμμα αγώνων.
Γιατί επιλέχθηκαν αυτά τα ελαστικά
- Για το Τουρκικό Grand Prix, που αντικαθιστά φέτος στο πρόγραμμα αυτό της Σιγκαπούρης, επιλέγηκαν τις τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας: η C2 είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C3 είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C4 είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή. Αυτή η επιλογή είναι ένα επίπεδο πιο μαλακή απ’ αυτή που έγινε πέρυσι στο Τουρκικό Grand Prix το οποίο διεξήχθη το Νοέμβριο, μετά από 9 χρόνια απουσίας.
- Η απόφαση να επιλεγούν πιο μαλακές γόμες βασίστηκε στα δεδομένα που συλλέξαμε πέρυσι. Αυτά δείχνουν μια πίστα με μέσο επίπεδο τραχύτητας και πρόσφυσης. Η επιφάνεια είναι εξαιρετικά γλιστερή στην αρχή αλλά μετά βελτιώνεται πολύ γρήγορα.
- Η πίστα είχε στρωθεί εκ νέου με ασφαλτοτάπητα πέρυσι ακριβώς πριν το Τουρκικό Grand Prix. Από τότε η άσφαλτος ωρίμασε λίγο ενώ θα είναι καθαρισμένη με νερό υψηλής πίεσης. Οπότε οι οδηγοί φέτος θα έχουν στη διάθεσή τους καλύτερη πρόσφυση λόγω των πιο μαλακών γομών, της μεγαλύτερης τραχύτητας και πιθανώς υψηλότερων θερμοκρασιών σε σύγκριση με πέρυσι.
Χαρακτηριστικά πίστας στην Τουρκία
- Η πιο γνωστή στροφή στο Istanbul Park είναι η στροφή 8, είναι μια από τις πιο απαιτητικές στροφές στη Formula 1. Είναι πολύ παρατεταμένη 640 μέτρα (το 12% ενός γύρου) και η διέλευσή της γίνεται με υψηλή ταχύτητα ενώ υπάρχουν πολλές κορυφές. Εκεί ασκούνται δυνάμεις που ξεπερνούν τα 5g στα μονοθέσια και στα ελαστικά.
- Ως αποτέλεσμα η Τουρκία είναι μια πίστα απαιτητική από τα ελαστικά: υψηλό ποσοστό δυνάμεων μεταφέρονται μέσω αυτών. Οι κλίσεις στις αεροτομές είναι υψηλές ώστε να πιέζονται καλύτερα τα ελαστικά στο έδαφος.
- Πολλές ακόμη στροφές ασκούν υψηλές δυνάμεις στα ελαστικά: Η στροφή 1 έχει κατηφορική κλίση πριν ανηφορίσει ξανά ενώ και η πίσω ευθεία έχει ένα ύψωμα (χάσιμο) που ονομάζεται ‘Faux Rouge’ καθώς μοιάζει με το αντίστοιχο στο Σπα. Συνολικά στην πίστα αξιοποιείται με τον καλύτερο τρόπο μια επίπεδη περιοχή χωρίς υψομετρικές διακυμάνσεις.
- Ο καιρός φέτος είναι ένα ερωτηματικό καθώς είμαστε ένα μήνα πιο νωρίς από πέρυσι. Η βροχή κυριάρχησε στον αγώνα του 2020, οπότε οι ομάδες δεν έχουν διαθέσιμα στοιχεία ειδικά από τη γόμα C4 που πάει για πρώτη φορά στην Κωνσταντινούπολη.
- Πέρυσι η στρατηγική του νικητή, Lewis Hamilton, στο grand prix όπου κατέκτησε τον 7ο τίτλο του, ήταν αυτή της μιας αλλαγής στον 8ο γύρο από βρόχινα Cinturato Blue σε ενδιάμεσα Cinturato Green που έβγαλαν 50 γύρους. Ο Hamilton ήταν ο ένας από τους τέσσερις οδηγούς που σταμάτησε μια φορά, η πλειοψηφία σταμάτησε δυο φορές.
Ο επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Μάριο Ίσολα σημείωσε:
«Η Τουρκία ήταν ένας από τους πιο δραματικούς και απρόβλεπτους αγώνες πέρυσι, κυρίως λόγω της πολύ γλιστερής επιφάνειας, αυτό οφείλονταν στην ελάχιστη πρόσφυση της καινούργιας ασφάλτου. Η ολισθηρότητα έγινε χειρότερη λόγω της βροχής και αυτό αιφνιδίασε πολλούς. Αυτός είναι ο λόγος που φέτος επιλέξαμε πιο μαλακές γόμες καθώς ο αγώνας γίνεται ένα μήνα νωρίτερα. Λογικά οι θερμοκρασίες θα είναι υψηλότερες. Λόγω της επιλογής γομών η πίστα θα καθαριστεί με νερό υψηλής πίεσης αυτό λογικά θα προσδώσει μεγαλύτερη τραχύτητα και πρόσφυση. Πιθανόν οι πιο μαλακές γόμες να έχουν μεγαλύτερο επίπεδο φθοράς από πέρυσι. Αυτό θα το μάθουμε επιτόπου, οπότε η δουλειά στις ελεύθερες δοκιμές θα είναι πολύ χρήσιμη. Πέρυσι καθώς υπήρχαν πολλά νέα πράγματα κάναμε μια συντηρητική προσέγγιση φέρνοντας τις πιο σκληρές γόμες. Επιλέγοντας ένα επίπεδο πιο μαλακές γόμες φέτος, πιθανόν διευρύνουμε τις επιλογές στρατηγικής στον αγώνα.»
Πέρα από τη μάχη στο πρωτάθλημα οδηγών υπάρχει η αντίστοιχη στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Η Mercedes προηγείται με 33 βαθμούς διαφορά από τη Red Bull Honda στη μάχη της 1η θέσης και η McLaren προηγείται με διαφορά 17.5 βαθμών από τη Ferrari στη μάχη της 3ης θέσης.
Τόσο οι κατατακτήριες δοκιμές όσο και ο αγώνας είναι προγραμματισμένα για τις 15:00 ώρα Ελλάδος το Σάββατο 9/10 και την Κυριακή 10/10 αντίστοιχα (απευθείας ΕΡΤ, Cosmote).
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Λίβανος: Στόχος του Ισραήλ είναι η δημιουργία μιας ακατοίκητης νεκρής ζώνης στην λιβανοϊσραηλινή μεθόριο
- Αττική Οδός: Κίνηση μετά από τροχαίο – Μεγάλες καθυστερήσεις στο ρεύμα προς Ελευσίνα
- Βοιωτία: Πυρκαγιά σε δασική έκταση στον Αλίαρτο
- Καλύβια: Συνελήφθη μέλος συμμορίας που καλλιεργούσε SKUNK σε μονοκατοικία- Κατασχέθηκε πάνω από 1 κιλό κάνναβης